2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Ska få fler bilder ikväll förhoppningsvis :)
Hon var gudomlig! Är så svårt att inse att hon är verklig.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Hon ägs av en av mina bästa vänner, men hon blev till p.g.a. "mitt dumma påhitt" .. ;)
Ett gemensamt beslut att lägga ett bud på Kraftur på Hingstauktionen på SM för två år sedan, och nu är hon äntligen här!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Nu är Stássa och bebis hos hingsten :love:

Kommer sakna dom sjukt mkt:cry: men blir förhoppningsvis ett fint
resultat 2012 :)

Eitill från Trolla heter han
e.Meitill frá Kjarnholtum
ue.Askur från Håkansgården
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Visir? Valiant?

Visir heter hingstfölet som mitt sto adopterade förra året. En liten snygg rymmare.

vidja
Vilja
Vanja
finns ju en hemsida med bara namn ston och valacker=)

Vilja är bara ett sto full med massor med egenvilja ( mitt sto heter Vilja :love: ) hennes stoföl döpte jag till Vidja, ett fruktansvärt snyggt föl med mycket lyft och ovilja :angel: och låååånga ben!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Andra namn på V som jag tycker mycket om är:

Vaeta
Vaka
Valsa
Ve
Vepja
Veima
Vili
Vilki
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Åh, jag minns när ni vann! Synd det inte blev en Dallabebis... men den där är ju förtjusande! :love:
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Gud så fin! Får man fråga undan vem? :)

Hon är undan ett ungsto född 2007 som är e: Feykir från Knutshyttan ee. Mökkur. Så hon har lite att brås på :love:
Stammen är ju inte helt fel!
BLUP:en enligt Worldfengur landar på 115.

Tror extremt mycket på denna tjej, hon är gudomlig!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jaa, men tror lynnet på denna bebis är lite lättare än om det vart en dallabebis ;)
Och då hade inte Dalla varit där hon är idag vilket jag är extremt glad över!
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Jisses, den stammen var inte illa!
Du får hålla oss uppdaterade när det blir dags att rida in lillen. ;)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Nej hon har ju lite att brås på den lilla prinsessan!
Det är en lång väntetid nu bara tills inridningen, men den som väntar på nåt gott ;) Mamman ska nu i veckan iväg på betäckning igen men minns inte med viken hingst..
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Kl

Nu har fölis fått ett namn!

Meyja från Rinna

wpid-imag1894.jpg

Igår fick hon prova ha grimma på några minuter. Nemas problemas.

wpid-imag1875.jpg


toltmeyja.jpg


minipass.jpg

Jag hade ju iofs inte beställt en passråtta, men det ser ut som jag fått det! Jag har inte sett ett enda travsteg ännu...

Vi håller på för fullt att klappa, lyfta fötter o leka med grimman. Om några dagar är det slutlekt o slutkelat o det känns inte alls kul! Jag vill ju bara pussa på henne hela tiden! Men jag vill inte ha en buffell till häst sen... Nu kör vi min egen version av imprint training, det ett föl lär sig som dagarsgammal det kommer den ihåg resten av livet. Gjorde samma sak med Kveikja o hon är precis lagom och var superenkel att rida in/hantera som yngre. Hoppas det är ett vinnande koncept...
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Det innebär inte att det är en femgångare, fölis kan lika gärna dras med en viss obalans och då uteblir traven. Ofta dyker den upp senare, men i början kan det alltså vara så.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*kl*

Äntligen får jag vara med i den här tråden! Eyja fölade ett par veckor tidigare än beräknat, igår fick hon en liten isabell hingst:

001.jpg

IMG_0123.jpg

IMG_0128.jpg

e. Hlekkur frá Svanavatni
ee. Orri

Än så länge namnlös, men jag klurar som bäst på ett passande namn :)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Han e verkligen söt! Isabell med bläs är verkligen min drömfärg!

Nu följer en mindre bildbomb på min lilla sötsak...

meyjagiraff.jpg

(Tror hon har en inre Gremlin...)

meyjatolt.jpg


meyjamam5.jpg


meyjamam4.jpg


meyjamam3.jpg


meyjamam2.jpg


meyjafram.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

fin hon är! alla era föl i denna tråden är helt underbara!:)
en lite offside fråga: ger ni något extra tillskott till era ston nu när de har föl men ändå går på bete?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
5 369
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp