2011 års små Isis fölisar

Sv: 2011 års små Isis fölisar

Så Sööööt!! Jag har hört gott om Andvari, skall bli kul o följa denna lilla tös!

Men någon musblack blir hon nog inte tyvärr. Hon blir nog svart... Musblackar föds aprikosfärgade med gråare partier på nosryggen och en skarp ål på ryggen. Men hur som helst så ser hon jättefin ut!

så här:
wpid-kvmormor.jpg

(Kveikja som föl)


Eller så här.

Kopiaav100_0725.jpg


Svart föl.

Axjon.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

I know!! Hon blir svart.
Har aldrig sett ett svart eller musblackt föl, så trodde först hon var musblack, men efter att jag kollat
Lite sÅ kan vi bara konstatera, ja, hon e svart!! Men det är ju ett sto i alla fall :D hihi :D
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Kvandi> Vilket otroligt sött föl! Vad är det för stam på henne?
Videnlis> Det är lite för mycket tempelriddare över det, tycker jag ;) Just nu är jag inne på att döpa alla fölisarna till namn på V. Några förslag där?

*kl*
Yngsta fölet är helt bedårande. Det är så kul att vi fått två stoföl i år, två som vi ska behålla och de är båda så oerhört fina.
glofo7.jpg

glofo8.jpg

glofo5.jpg

Fler bilder här.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

vidja
Vilja
Vanja
finns ju en hemsida med bara namn ston och valacker=)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Åh, Lind var jättefint! Mamma vill döpa henne till Viva tror jag, men jag vete tusan om det går igenom? Känns inte så isländskt. De två hingstfölen har fortfarande inga namn, så där behöver vi förstärkning. Mer förslag! :)

Här är den äldsta herrn. Nu två månader. Han är så snygg och rör sig fint, men han har ju lite att brås på, så tråkigt att det inte blev ett stoföl som vi kunnat behålla.
ston11.jpg

ston12.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Det ser ut att vara full fart i honom, så varför inte Arrow som betyder pil.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

ja vidja e ju jättefint, det heter min;)

viska
vallmo
valborg
vingla/vingel
valla
vindla
vimla


varg
viggo

jag är inne på såna namn:D kan inte islänska,här i finland går alla nam igenom..förra året föddes en endro, vidjas årsföl ska heta zircon..
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

*knapp*

I Söndagskväll föddes lilla Reykja från Aröd.
Ett stoföl- e: Spadi fr. Gröna Gången u: Kolbrá frá Litla-Gardi.
Förväntad blup 111.

Jag är mer än nöjd!

reykjaext.jpg

reykjaokolbra.jpg
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

ja vidja e ju jättefint, det heter min;)

viska
vallmo
valborg
vingla/vingel
valla
vindla
vimla



varg
viggo

jag är inne på såna namn:D kan inte islänska,här i finland går alla nam igenom..förra året föddes en endro, vidjas årsföl ska heta zircon..

jag glömde vittra..:)
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

Viva finns så det borde gå igenom. Andra förslag på V: Valkyrja, Vigil, Virkjun, Vatt, Vísindi.. Annars är Evrópa fint.

Fy vad fina alla föl är! :love:
IrpaSnirpa: Reykja var fint! Hade passat på kvandis föl också. :D

kvandi: Kvik, Drekja.
 
Sv: 2011 års små Isis fölisar

KL.
Aleiga från Bergeå Gård :love:
E: Kraftur frá Bringu
266318_10150298289782456_575197455_9189259_3403183_o.jpg

Efter två långa långa år är hon äntligen här!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 044
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
Hästmänniskan Vad ska man tänka på? Nej, jag ska inte köpa något föl nu, jag bara funderar på vad min nästa häst kan tänkas bli. Det kan dröja ett...
2
Svar
35
· Visningar
5 369
Senast: Ninnurur
·
Hundavel & Ras Min kompis hund gick bort i vintras och hon funderar lite på en ny hund nästa år. Tidigare hund var en Basenji och det var helt rätt...
2
Svar
23
· Visningar
2 473

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp