Sv: 2 veckors väntan på abort *långt*
Jag är nog för partiskt i frågan, men jag hoppas ändå att du kan sålla det du vill ta till dig.
En abort skulle aldrig kunna förekomma för min del, men jag har förståelse för de som väljer en abort av olika anledningar. Men jag resonerar inte på samma sätt när det gäller mig som med andra.
Jag blev gravid när jag var 19 år, hade varit tillsammans med pojkvännen i knappt ett år. Det var helt oväntat, han studerade, jag var timvikarie. Vi bodde inte ihop. Men jösses så glad jag blev
. Tills det slutade i missfall
Det var då vi bestämde oss för att vi verkligen ville ha barn. Verkligen, verkligen ville. Hur kunde vi bara se alla problem framför oss när vi väntade ett litet liv? Så stora var inte problemen för att de skulle väga över glädjen med barn, och dessutom då sluta med abort. Och jag som inte är någon barnmänniska, hade aldrig trott att jag skulle vilja ha barn, har avskytt barn. Men efter missfallet insåg jag hur gärna jag ville ha det.
Kanske var det tur i oturen att missfallet kom just
då, när vi var så osäkra. Istället för att det skulle kommit när vi verkligen bestämt oss, och vem vet när nu det blivit.
Nog för att det är många frågor kring barnskaffande, det
är en stor grej. Men jag tror inte att många föräldrar kan säga att de ångrar sig. Oavsett ålder.