2,5 vecka efter parning...

pumah

Trådstartare
... vad tror ni - dräktig eller inte?
gimmie_star_8sept08_big.jpg

*gissningslek*

Sv: 2,5 vecka efter parning...

Jag vågar inte ge mig in i gissningsleken, men jag håller tummarna för att det blir många fina valpar! :laugh:

Gissningsleken är väl mest för att fördriva tiden, det går ju sååå långsamt de här första veckorna ;) Hoppas och tror såklart på fina valpar, men så jättemånga behöver det inte vara - syrran gissar på elva, själv har jag drömt att det blir fyra:D

Haha, ja, det är en jobbig väntan, det förstår jag.

Har du parat Boogie också eller blev det bara Gimmie? :laugh:

Det blev bara Gimmie den här gången, eftersom de löpte samtidigt... jag menar, vem vill sitta med (kanske) 20 leveransklara valpar strax före jul:eek:

:rofl: Nej, det är nog inget drömscenario. Men många fina julklappar skulle det bli :D

Går ju inte att säga något efter 2,5 vecka...inte från sidan i alla fall. ;) :D

Hur ser spenarna ut? Hur ser vulvan ut, har den gått ihop eller är hon fortfarande lite svullen och "öppen"? Hur är humöret? Tröttare eller som vanligt? Någon flytning?

Vilken/vilka parningsdagar var det (datum menar jag)? *nyfiken*

Utan att ha den blekaste aning säger jag 7 valpar! Och alla blir de underbara som (så småningom stora) individer!

Lycka till!
/Syrsa

Går ju inte att säga något efter 2,5 vecka...inte från sidan i alla fall. ;) :D
Nä, jag vet, men jag tänkte uppdatera med nya bilder vartefter;)

Hur ser spenarna ut? Hur ser vulvan ut, har den gått ihop eller är hon fortfarande lite svullen och "öppen"? Hur är humöret? Tröttare eller som vanligt? Någon flytning?

Vilken/vilka parningsdagar var det (datum menar jag)? *nyfiken*
Parningsdag den 20:e augusti, bra parning med ca 30 min hängning. Spenarna ser lite större ut än vanligt och är lite rosa. Kvarstående svullnad i vulva. Inte särskilt trött, men hon stjäl som en korp;) Ingen flytning. Viktuppgång ca 2 kg.

Gissar på 9 valpar:laugh:
Har själv två parade tikar som har gått 4 veckor i dag.

*hihi* De flesta gissar på ganska många, alltså:D Själv tror jag kanske 5-6, men jag drömde som sagt häromnatten att det blev 4;)
Trolltyg:
Vet du om dina tikar är dräktiga?

Jag ser flera tecken på att båda skulle vara det. Lite skoj att kunna jämföra dem då de har parats första gången på samma dag. Den lite äldre tilken visar lite mera mage:banana:. Bra då flerst valpar är tingade i den kullen.

Nu måste du ju lägga in fler bilder! :bump:
Den här har du, men inte andra, sett... det är den senaste bilden, tagen på 25:e dygnet:
gimmie_tjockis_25dygn.JPG

Nog är lilla fröken dräktig allt;)

Trolltyg:
Kul att båda verkar vara dräktiga! Vad har du för ras?

Den här har du, men inte andra, sett... det är den senaste bilden, tagen på 25:e dygnet:
gimmie_tjockis_25dygn.JPG

Nog är lilla fröken dräktig allt;)

Trolltyg:
Kul att båda verkar vara dräktiga! Vad har du för ras?

härligt att se en gul golden;) tycker bara jag ser vita numera....jag gillar "gula" jag tror på sex puppisar:)

så vida det inte är en hoffe el ngt nu bara:o:D

Liknande trådar

Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
402
Senast: chimichanga
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 080
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 155
Senast: Sel
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 587
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka