1997:ans program...

Sv: 1997:ans program...

Kanske att poängen för sits och inverkan blir lite lägre ?

Alltså, det SKA den ju inte bli eftersom det är tillåtet att rida lätt men vi alla vet ju att det är en subjektiv bedömningssport så min gissning är att du i verkligheten har rätt även om du i teorin borde ha fel.....

Alltså, det SKA den ju inte bli eftersom det är tillåtet att rida lätt men vi alla vet ju att det är en subjektiv bedömningssport så min gissning är att du i verkligheten har rätt även om du i teorin borde ha fel.....

mm tror också att det är så. Fast sen tror jag att det är "bättre" om du kommer in och rider lätt på en valpig 5-åring än en gammal kamel. Kanske...:)

Är det bara jag som tycker det är lättare att sitta ner på inridningen, annars blir det ju ännu vingligare? eller det är bara mina kameler som är så:confused:

Nej, dina kameler har i det fallet mycket gemensamt med mina kameler! :rofl: :rofl: Enda gången jag hellre rider lätt är på mellantraven på unghästen. Han klarar inte riktigt att länga under nedsittning utan blir stötig och svår så därför rider jag hellre lätt där. :o

Ja, det håller jag med om. Hellre lättridning och en trevlig uppvisning än en skumpande, kämpande ryttare och häst...

Liknande trådar

Dressyr Min fråga är enkel: Finns det något program man får rida lätt igenom? (Har kollat igenom TR lite snabbt men inte hittat något som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
14 771
Senast: fio
·
Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 650
Senast: Askur
·
V
Hästmänniskan Jag vet varken ut eller in ! Jag har ett travarsto, supertrevlig tjej men som gärna blir studsig och "tar över" om man låter henne ;)...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 544
Senast: _Amazing_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18