1990 kg eller 2700 kg?

Sv: 1990 kg eller 2700 kg?

Nä 1300kg BRUTTOvikt har du ;)

Totalvikten är det som står på pappret :)

TS; du SKA kunna det där iom ditt BE. Och svårt är det inte heller :)

Kolla bara att det är rätt handske på släpet så det är inte 60 och du har 50 på bilen, blir lite dumt då :angel:

du kan inte räkna fram vad bilden får dra på be kort utan det står under maximala dragvikten på ditt registreringsbevis. Och står det 1500 kilo där så får du stoppa in så mycket last i vagnen att den totalt väger 1500 kilo (det transporten väger tom + lastens vikt)

Så du kan absolut dra ett släp som är registrerat på 2700, bara du inte lastar i så totalvikten på släpet överstiger vad bilen får dra. Och det kan du endast få reda på via registreringsbeviset.:laugh:

du kan inte räkna fram vad bilden får dra på be kort utan det står under maximala dragvikten på ditt registreringsbevis. Och står det 1500 kilo där så får du stoppa in så mycket last i vagnen att den totalt väger 1500 kilo (det transporten väger tom + lastens vikt)

Ja, och under den maximala dragvikten på regbeviset står det 1890 (BE).

Såg det sen:o

lil-sis: Till mitt försvar att jag inte kan detta riktigt...trots BE...inte ens poliserna kan det sen är det så att ...jag bara får rum med en viss mängd information i min hjärna...det som jag inte använder dagligen i mitt yrke , pyser ut...:D

Nu har jag iaf fått klarhet:poch jag kan lugnt köra med min "bettan".

Tack för alla svar:bow:

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 214
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
672
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
784
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 053

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka