RobbeJK
Trådstartare
Hej, nu är det så att jag går i åttan ca 20 min med tåg och buss från där jag bor från 7:45 till +/- 15:00, och jag har tänkt skaffa hund (Har passat släktingars hundar många ggr innan), har tänkt skaffa någon av dessa tre Schäfer, Husky, och Dobbermann. Jag får skaffa det för mamma på ett villkor att jag löser var den ska vara när jag är i skolan och mamma jobbar. Ekonomin är inget problem då jag får 1500 i månaden av amerikanska staten i typ barnpension elr vad det heter(Pappa var i marinen).
Undrar mest hur ni som pluggar gör? Har inga kompisar som kan ha den då vi alla går i skolan samtidigt, och känner inte många där jag bor då jag går i skolan i en annan kommun. Hade kunnat ha den hos min mormor men hon ska pensionera sig nu och måste då flytta. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, har kompisar som har hund men alla de har minst en förälder/äldre syskon som är hemma mer eller mindre hela dagarna.
Uppskattar all hjälp! //Robert
Undrar mest hur ni som pluggar gör? Har inga kompisar som kan ha den då vi alla går i skolan samtidigt, och känner inte många där jag bor då jag går i skolan i en annan kommun. Hade kunnat ha den hos min mormor men hon ska pensionera sig nu och måste då flytta. Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, har kompisar som har hund men alla de har minst en förälder/äldre syskon som är hemma mer eller mindre hela dagarna.
Uppskattar all hjälp! //Robert