14årig kallblodig travare

Sv: 14årig kallblodig travare

jo, man försöker ju verkligen tänka så :D men eftersom vårt snart 18 åriga varmblodssto fått cancer och massa sjukdomar så har resten av min familj fått för sig att dom typ är halv döda redan som 14 åringar. dom säger bara så här när jag typ hittat en häst som är 14: "men det är ju bara 3 år sedan är den likadan som matilda". dom har svårt att fatta att hästar är olika, vissa varmblod klarar sig till 25 års åldern ju;)

Ja precis de kan hålla sig fräscha grymt länge så det är bara till att stå emot och säga nähäru ;> Kan förstå att de är skeptiska, men alla hästar är ju olika så :)
Lycka till !

Kan t.o.m. bli en fin skolhäst!!!

Min kompis köpte en 15 årig kbl.travare för fem år sedan. Hästen var lite små dålig i benen efter en lång travkarriär och skulle annars slaktas. Hon började skola honom från marken för att lära honom att bära vikten på bakbenen och har sedan dess klättrat uppåt i utbildningsnivå. Hästen som nu är 20 år gammal, har inte varit halt en dag sen hon köpte honom och är nu friskare än någonsin. Han bemästrar idag både piaff och passage och är börjad på "terre a terre". En riktig solskenshistoria!!! Så visst kan du utan problem köpa en 14 årig häst och rida den fullt ut i många år framåt så länge du rider den på ett sunt och utvecklande sätt. Lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 374
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 456
Senast: Grazing
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 229
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 570
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30