Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Och jag röstar såklart på Fnatte! Han ser ut som en Fnatte:love:

...sista bilden är såå typiskt hingstungar.. tugga på mammas man eller svans bara en vecka gammal:D

Hingst f 24 april. E: Corlensky G-Camaro M-Ahorn-Sit this one out-Nimmerdor

277.jpg

284.jpg

271.jpg

287.jpg

252.jpg

Det blev en bildbomb....
Liten fråga... Kan någon säga om han blir skimmel eller ej?

NEEEEJ!!!! Grandezza.
Sitter här och grinar som en stucken gris när jag läser dina inlägg, blir så himla ledsen när det går åt skogen med småttingarna som man följt :cry::cry:.
Hon såg jättefin ut på bilderna, din lilla ängel.
Stor styrkekram till dig och vackra Dezza!

Tack alla, sånt värmer... Igår var första dagen som jag inte lipade, och det vara bara för att vi flyttade hit åringarna = fullt upp:cry:

Jag fattar fortfarande inte vad som hänt:( Men Dezza ska betäckas på fölbrunsten om allt ser bra ut...

Känns bra att gå in på denna sidan även om min lilla aldrig mer får vara med här, när man fått så mkt stöd, tack alla:)

Ser definitivt ut som en blivande skimmel!
Här har vi min blivande skimmel; KE Pasja (Glaz- Plannja- Etogram)

389328_397626516935584_100000647171720_1270210_1093981192_n.jpg

Föds de med svarta ben så är de garanterat skimlar, färgade föds med grå/viltfärg där de skall bli svarta.

Så fin, grattis! Ditt första föl ser också fin ut, ett sto och en hingst, vad det vad du önskade dig?

När jag fick en blivande skimmel såg jag något vitt strå runt ögat typ dag 2, det blev snabbt fler, i dag 9 år och nästan helvit.

Tack alla, sånt värmer... Igår var första dagen som jag inte lipade, och det vara bara för att vi flyttade hit åringarna = fullt upp:cry:

Jag fattar fortfarande inte vad som hänt:( Men Dezza ska betäckas på fölbrunsten om allt ser bra ut...

Känns bra att gå in på denna sidan även om min lilla aldrig mer får vara med här, när man fått så mkt stöd, tack alla:)

Skönt att du orkar börja om!
Tar du samma hingst igen? Själv blev jag lite vidskeplig och bytte hingst när min hade kastat i 10:e månaden ett år, trots att jag visste att det ej berodde på hingsten ( abortvirus).

Jo visst är det synd att han blir skimmel med så fina vita tecken! Brukar inte få mycket vitt på mina så då är det ju typiskt att när man väl får det så ska det försvinna....:(
Idag såg han mer "grå" ut på vissa små ställen så nu syns det tydligare att han kommer blekna. Får njuta av de fina tecknen så länge de finns kvar!
Grattis till alla er andra som fått så fina föl!
Elle12: Ska bli spännande att följa din nya Stalypso! Hur går det med Skye och den E: Satisfaction? Vem blir det i år?

Cornelia: Härlig uppsyn på din kille där :)

Mellan: snyggt föl! Man kan ju alltid hoppas att han skimlar av långsamt eller hur?

Skönt att du orkar börja om!
Tar du samma hingst igen? Själv blev jag lite vidskeplig och bytte hingst när min hade kastat i 10:e månaden ett år, trots att jag visste att det ej berodde på hingsten ( abortvirus).

Ja, jag gör faktiskt det... Alla jag har pratat med tror det var en olycklig slump att hon blev sån, men jag vet inte, jag vill gärna ha en likadan unge, fast med normal käke, därför försöker jag igen:)

Jo visst är det synd att han blir skimmel med så fina vita tecken! Brukar inte få mycket vitt på mina så då är det ju typiskt att när man väl får det så ska det försvinna....:(
Idag såg han mer "grå" ut på vissa små ställen så nu syns det tydligare att han kommer blekna. Får njuta av de fina tecknen så länge de finns kvar!
Grattis till alla er andra som fått så fina föl!
Elle12: Ska bli spännande att följa din nya Stalypso! Hur går det med Skye och den E: Satisfaction? Vem blir det i år?

Ja, hoppas att han bleknar sakta då.

I år är valet lätt för mig, Rose får vila från betäckning i år. Jag lovade sambon när vi flyttade till eget för ett par år sedan att jag max skulle ha sex hästar, och den kvoten är nu fylld konstigt nog;) Betäcker du i år och har du valt hingstar i sådana fall?

Skye är snygg, beroende på tillväxten får jag se om hon visas på treårs eller ej. Satisfactionavkomman är inte så snygg i typen som Skye och den nya Stalypson är, och han blir nog "bara" runt 170 tror jag. Skye blir högre, och att döma av benlängden på den nya blir han också högre. Stalypsoavkommorna är båda ganska milda i temperamentet jämfört med Satisfactionen som det redan från början var mer krut i, på gott och ont...

Vet du något om hur det går med din Stalypso?

Nå har Corretto rukket å bli en hel uke gammel og han vokser stadig. Her kommer noen bilder fra i dag.

IMG_2692.jpg

IMG_2703.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2745.jpg

Jeg har vært veldig sikker på at han forblir fux, men i dag oppdaget jeg masse hvite og silverfargede hår på hans rygg. Er det noen som kan se om det er noen sjans for at han blir skimmel? Mamma er fux, pappa (Cortado) er skimmel.

Han blir säkert skimmel, dels om du redan hittat vita hår men även för att han är så djup i sin fuxfärg, de brukar vara mer ljusa så tidigt när de skall fortsätta att vara skimlar.

Nå har Corretto rukket å bli en hel uke gammel og han vokser stadig. Her kommer noen bilder fra i dag.

IMG_2692.jpg

IMG_2703.jpg

IMG_2698.jpg

IMG_2745.jpg

Jeg har vært veldig sikker på at han forblir fux, men i dag oppdaget jeg masse hvite og silverfargede hår på hans rygg. Er det noen som kan se om det er noen sjans for at han blir skimmel? Mamma er fux, pappa (Cortado) er skimmel.

Riktigt fin fölunge - bara att gratulera er:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar