Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12-orna

Kul att fler tycker att han är fin:laugh:Man är alltid så partisk när man ser dem varje dag.
Sedan får man passa på att njuta av dem när de är i en bra fas, för det ändras ofta fort när de börjar växa till sig.

Fragant, vilket vackert namn! Har ni blomnamn på F som genomgående tema? :)

Tack! :) Ja det stämmer, det har vi!

F kommer av att gården heter Frännelid och blomnamn därför att blommor är så vackra (/fagra) ;). (bland annat)
Blivit några nu med Forsythia, Fjärilsviol, Fackellilja, Flora Linnéa, Fragrant och Fiorelli (liten blomma på italienska). Har fler på lager!

Det är roligt när det finns en genomgående tanke bakom tycker jag. :)

Fast F känns som en ganska svår begynnelsebokstav när det gäller blomnamn, funderade igår och kom bara på tre till förutom de du nämnt. :p

Nu kommer jag in med en film-snutt på "Prinsen" från igår, im.blir han 2v.:love:

View My Video

Något namnförslag?... Mina idér hittils: Briljant,Bali, Baron de Ley -???? :angel:

Jag är lite kär i både ditt föl och ditt sto(stammen!) :love: Betäcker du om i år?

Förstår din förtjusning;) Tror att jag betäcker om, fölungen skall säljas och verkar det som att det finns intresse för henne betäcker jag igen. Börjar få lit många hästar så ngn måste säljas. Hade egentligen tänkt sälja stoet, men ångrade mig i sista stund:o

Haha, ja F är ingen lätt begynnelsebokstav, men när man letar flitigt så hittar man flera riktigt fina tillslut :). Så har faktiskt en ganska lång lista!

Lille "Frans" i solnedgången <3
319749_10150702396780951_717330950_9706196_717792014_n.jpg

Busig!
550225_10150702397270951_717330950_9706198_1297387305_n.jpg

(Sir Donnerhall II - Tip Top, stofam 36)

Senast ändrad:

Här kommer några bilder på mina fyra

Lux Z-Cortez-Racot

Corlensky G-Nimmedor-Millerolle

Bernstain-Sandro Hit-Glorieux

Ampere-Dimaggio-Abanos

Senast ändrad:

*KL*

I natt fyller mitt sto 1 vecka :love:
Det är en riktig buse och nyfiken på livet. Hon har grimma på sig, blir borstad och lyfter på hovarna. En dam med attityd men behärskar sig. Lätt både fram och bak skuttar som en vilde.
Tyvärr blir de inomhusbilder, då vi har skitväder.

120504-012_201192432.jpg

120504-015_201192875.jpg

Jag undrade om det fanns nån hingst som hette Bernstain? Jag har inte så jättestor koll och var nyfiken på om det var nån jag inte sett. Jag har inte klagat på några stavfel?

Jag undrade om det fanns nån hingst som hette Bernstain? Jag har inte så jättestor koll och var nyfiken på om det var nån jag inte sett. Jag har inte klagat på några stavfel?

Det är Bernstein som menas. Kommer ihåg att hon använda honom förra året då jag reagerade på kombinationen i stammen:).

Kommer ihåg att hon använda honom förra året då jag reagerade på kombinationen i stammen:).

Vad var det som fick dig att reagera, vore intressant att veta :) Alltid kul att höra vad andra tycker.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 549
Senast: Raderad medlem 149793
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 469
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar