12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Idag har Fredrik fått träffa hovslagaren igen. Han tycker alltid att det är lika roligt när han kommer ut. En "ny" person att jävlas lite med ;)

Efter hovslagaren åkt hem så var han extremt sugen på att gå ut. Gjorde alla möjliga konster inne i boxen. Väl ute så fick han frispel. Sprang flera varv i full galopp samtidigt som han fes, pep och skrek :D precis som hans mamma gjorde. Han är bara för rolig. Tyvärr har jag aldrig med mig telefonen ut så jag kan filma honom :(. Nästa gång ska jag filma och lägga ut.

Han börjar bli lite mörkare under den där trista bruna färgen han haft hela vintern. Det tycker jag om!

Haha vilken charmig en! Missat helt, vad är det för nått du har?

Kl
Äntligen har jag en valack i stallet. Han klev på transporten klockrent, fick mycket beröm hos veterinären och klev på hyfsat snällt hem (tog -5 min att lasta. Så många spännande hästar med konstig vagn bakom att titta på) och ingen svullnad eller feber idag :) 507 kg vägde min herre.
Och vargtänderna är tagna, hurra på det.

Slänger med en bild från i söndags. Nytvättad och fin.
78cc8356bdcf11e3af7112e6553d17b3_8.jpg

oj vad han har lagt på sig! kul att se jättefin :)

så skönt för er att varg tänderna är borta, och hoppas nu kastreringen läker utan problem.

Hur hög är ove nu?

et_flickan haha han delar samma namn som min bror :D Söt kille som verkar vara en buse!

KL.
Jag längtar efter att rycka manen på Hollie, som ser helt crazy ut, speciellt efter att hagkompisarna är där och smakar haha :arghh:
Men vi väntar tills efter sommaren.

10255893_10152059045221344_5989772177523592041_n.jpg

Jodå han tar sig sakta men säkert :) 163 cm fram och 166 cm bak var han 3 veckor sedan iaf.

Fina Holly! Hon har breddat sig en del fram va? Ove har typ 5 cm mellan sina framben hehe

Han är en bastard, tillverkad hemma på gården. Mamman är ett engelskt fullblod och pappan travare, ut kom denna filur.

1172706_10203306510566588_2961686419820159364_o.jpg

Hemma hos oss taggar vi inför säsongens första utställning. Bilden är från idag innan prinsessan träffade på herr vattenslang för andra gången i sitt liv. Lite renare blev hon allt emn jag börjar få lite småpanik över all päls som fortfarande sitter där den sitter..

då är våra nästan lika höga!

Ja hon har breddat sig en hel del, väldigt lik sin mor i bogen :D

lite ot men kom på min häst i hagen idag när hon jagade kråkorna :laugh: hon såg på allvar ut att leka med dom :o

kråkorna såg ut att mer tänka: shit en rörlig fågelskrämma O_o

Vad fin hon är! Jag har alltid varit svag för araber och som yngre var det min stora dröm att få äga en någon gång:)

Charlottee- din tjej är verkligen fin! Jag längtar också tills ReVolt ska stallas upp och jag kan klippa man, hovskägg o bara få piffa till honom lite:D Men än så länge går funktion före mattes fåfänga och manen är bra att ha på sommaren...

Vi har varit och löshoppat för första gången. Även första gången han var i ridhus så jag tyckte han var jätteduktig! För min del hade vi dock kunnat tagit det lite lugnare så att det kanske hade kunnat bli en lite mer positiv upplevelse. Nu blev det nog lite mycket på en gång och jag tycker det är synd om det blir för mycket spänning. Men men... han var duktig och allt runt omkring med lastning etc gick jätte bra!

En liten film https://www.youtube.com/watch?v=abQeP3q_-mo

tack!

Kul med löshoppning! han ser ut att hoppa jättefint även om jag förstår vad du menar iom att det var er första gång bara... var ni på ökna? Jag tror jag kommer visa Hollie där nästa vår, treårs.

Revolt ser även ut att kunna trava fint :d fina killen!!

Vad fin han är, och med alla strumpor också! Tyckte han såg rätt cool ut ändå, min blev så upphetsad över situationen (för oss vart det också lite som för er, lite för mycket och för min del hände allt alldeles för snabbt) att han tappade all gång och struttade runt som en kamel på pinnraka ben ;) inte vad jag hade tänkt visa upp för allmänheten kanske men så är det ibland :p jag får trösta mig med att åtminstone jag vet hur han kan röra sig hemma i hagen...

tack!

Kul med löshoppning! han ser ut att hoppa jättefint även om jag förstår vad du menar iom att det var er första gång bara... var ni på ökna? Jag tror jag kommer visa Hollie där nästa vår, treårs.

Revolt ser även ut att kunna trava fint :d fina killen!!

Hehe jag tycker inte ha hoppade så jättefint men det hade jag inte förväntat mig att han skulle göra heller:p Pausar man över hindrena så ser man att han är typ en meter över hindrena med hängande framben... Men det tar sig säkert och blir lite bättre med tiden. Men det var kul att se för vi åkte tillsammans med en annan 2 åring från lösdriften som också hoppade för första gången. den är dock hoppstammad (Casall som farfar) och jisses vilken teknik den hade! Så rund och fin över hindrena. också en meter över men frambenen uppdragna till hakan! Sen rörde den sig inte jättefantastiskt och vi var båda ganska nöjda över vår dressyr respektive hopphäst när vi åkte därifrån :D Jag tycker ReVolt rör sig bättre för varje gång jag ser honom så det är himla spännande att se vart det ska sluta.

Angående arrangemanget så ser man inte riktigt hela här och jag ska inte prata ned det. De var givetvis duktiga men för oss blev det inte 100. Hade passat bättre om man kunnat träna en del hemma innan eftersom det här är ganska likt ett 3 års test. För oss hade det räckt första gången att först bara få gå några varv och galoppera runt och sen lägga upp några små kryss för att känna sig trygg i hela grejen. Nu hade alla kort om tid på sig och jag tittade även på några andra hästar och det blev ganska spänd hoppning med många rivna bommar. Men det är inte deras fel utan de förväntar sig säkert att det är det man vill ha. Lite större hinder och att det ska likna kommande tester.

et_flickan- vad välutvecklad din "bastard" ser ut att vara. Lite överbyggd fortfarande ser det ut som på bilden men ser ändå mer färdig ut än halvbloden och ser mer ut som en "häst" :) När jag är ute hos ReVolt så kan jag tycka att han ser vuxen ut men sen åker jag till hans mamma efteråt och inser vilken skranglig tonåring han är :D

Vad fin han är, och med alla strumpor också! Tyckte han såg rätt cool ut ändå, min blev så upphetsad över situationen (för oss vart det också lite som för er, lite för mycket och för min del hände allt alldeles för snabbt) att han tappade all gång och struttade runt som en kamel på pinnraka ben ;) inte vad jag hade tänkt visa upp för allmänheten kanske men så är det ibland :p jag får trösta mig med att åtminstone jag vet hur han kan röra sig hemma i hagen...

Tack för de snälla orden! Och det låter som att vi hade en liknande upplevelse där allt gick lite snabbt... Och du kan ju också trösta dig med "ordspråket" att det inte är framridningen man ska vinna;) När det väl gäller framöver så kommer nog din stjärna att glänsa!

Jag har fått intrycket av att ökna är en lugnare miljö, mindre antal hästar och inte lika stirrigt :)

Dessutom kan man få komma dit innan 3års och göra ett genrep typ.

hihi vilka härliga bilder :D söta stormen och hon ser ju ut att hantera löshoppningen jättefint!

hur gick lastningen?

Hon tyckte det var spännande, Hon fick springa över några bommar och sen så fick hon hoppa ett pyttehinder. :)

Lastningen gick jättebra! :D

Hon är ju bara för gullig! Vad är det för ras?

Tack å hennes vägnar! Hon är en Welsh Partbred. Mamma okänd och pappa Tysk Ridponny. ;)

Lite nya bilder. :)

45645645745745745_by_erehsidne-d7e62r0.jpg

Ibland går det inte som man tänkt sig. :angel:
4564645647457_by_erehsidne-d7e637f.jpg

5675686796785785678_by_erehsidne-d7e63cu.jpg

808098786989_by_erehsidne-d7e63me.jpg

8888888888890000000000000000099999_by_erehsidne-d7e63rg.jpg

888888888888888765555555555_by_erehsidne-d7e63xz.jpg

99999999999977777777777555555555_by_erehsidne-d7e645t.jpg

9986666666789899888_by_erehsidne-d7e64ca.jpg

(Linan sitter i grimman och träns fick hon ha på sig enligt tandläkaren, men inga tömmar i bettet. :))

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka