12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Tack å hennes vägnar. Fick idag höra att hon ser ut som en gammeldags liten stridshäst. :rofl: Men lurvdjur är ganska passande. Hon fäller massor! Hon blir nog mörkt guldig i färgen i år, där man kan skymta ny päls, där är det betydligt mörkare. Ser ut som om hon är färgskiftare som mor sin!

Hela Team Storm är ju fruktansvärt enkla att vila ögonen på. Ni är så fina :love:

*kl*

Min lille prins gillade solen som kikade fram tidigare idag. Han är fortfarande lite tunn, men gödning pågår!

jd22.jpg

jd23.jpg

jd24.jpg

Nu är vi installerade på nya gården så nu ska jag se till att det kommer in lite nya bilder på Winni,mycket nya intryck och en ligghal att ligga i inte lätt att vänja sig vid när man är van att komma in på box på kvällarna.Idag fick dom sig en genomkörare med koskrapan och manborsten och dom stod och njöt i solen,trakrorerna körde omkring med stora säckar med gödning till åkrarna och dom var väldigt intressanta att titta på :)

Jag är så nöjd med Silhouette idag!:)

Jag lastade (skickade in) henne och för första gången åkte vi iväg till en, för henne, ny plats och tömkörde. Hon gick lugnt ur transporten och vi stod en stund och tittade på allt det nya, hästar, bilar etc. Tömköraren selade på henne ute på gårdsplanen och jag satte på tränset ovanpå grimman, sedan gick vi till ridbanan. Hon visste vad hon skulle göra fast vi var på främmande plats och vi fick beröm för att hon var så välhanterad, som han uttryckte det. :)

Länk till film. Ignorera mina förtjusta utrop och smått löjliga kommentarer:o

https://www.facebook.com/photo.php?v=10202033147774382&l=560783891787487682

å så fin hon är :) ser så lätt och harmoniskt ut!

Ska försöka filma nästa gång vi tömkör Hollie!

KL.
Min "lilla" fröken mäter ca 164cm nu, hon blir 2år den 25 maj.
Hon har just haft brunsternas brunst :o och nästan försökt ta sig ur hagen för att komma till andra sidan bäcken och hingstarna.. rena rama löptiken!

Vet att unga ston kan ha starka brunster, men hallå :D

10151986_10152045262741344_2093240022_n.jpg

Oj herre gud vad stor, vad ska de bli av henne mon tro? 175? ;)
Haha vilken liten tokfia! Tycker hon har mörknat i färgen, men de kanske bara är vinterpälsen? :)
Och ja jag ser gärna en tömkörnings film på fina Hollie :D

kl.
Själv har Cash för första gången blivit lämnad i stallet ensam. Alltså tre st stod inne, för vaccinationer och jag tog ut alla andra före honom. Muhahah, blev lite tjut å skrik men de löste sig fint, något som han behöver öva helt enkelt på eftersom han är så enkel att ta ut från flocken, vara ensam i stallet för övrigt :) Stor e han också, men jag vägrar mäta honom.. Haha

+ mira och phie, Tack så mycket! :love:

Poison-heart, Smutsgul med Silverman! ;) Hon ser dock ut att bli fuxig i sommar. Men klart pälsen Skavsta som en mammut när man bor ute. :D

Stoet som står här e. Don Primero var minst 165 i manken och 170 i korset i januari förra året. Hon är dock inte så jättemycket större än 168 cm idag. Hon blir nog max ett par cm större tror jag. :) Du kanske har tur!

Storm ska åka och löshoppa för första gången på lördag. Blir spännande hon har ju inte åkt transport sedan hon februari förra året. Vi får se hur det går! Känns dock bra att åka till tränare för att få hjälp med första gången. :)

Storm ska åka och löshoppa för första gången på lördag. Blir spännande hon har ju inte åkt transport sedan hon februari förra året. Vi får se hur det går! Känns dock bra att åka till tränare för att få hjälp med första gången. :)

ReVolt ska också med:) Så himla spännande! Han har heller aldrig löshoppat så för förra veckan när jag var ute så la jag en bom på ridbanan som vi travade över så nu är han grymt förberedd;)

Jag var ute idag också och Charlottee om din är brunstig och har kommit på att hon är tjej så kan jag idag säga att ReVolt nu vet att han är kille och att han gillar tjejer... Efter att vi tömkört lite på vägarna så skulle han få busa av sig lite på ridbanan och i hagen bredvid gick ett sto. De fann varandra på en gång och det kom sm ett gillande muller från ReVolt. Sen blev det tvärstopp varje gång han skulle passera fröken i fråga innan jag kunde mana på honom igen:D Och han har väl aldrig rört sig så bra heller...

Delvis kl

Va kul att läsa om alla fina tolvor. Jag ser verkligen fram emot att se vad det blir av allihopa, så skoj att följa från början.
Alert tycker det är fruktansvärt kul när bästa vännen rullar sig. Men vart tog min lilla 1,5-åring vägen? Han växer som ogräs!

20140401-211455.jpg

Kul! Vilken tid ska ni hoppa? Storm fick 9.45. :p Hoppas hon går in i släpet! Storm har inte heller hoppat någon gång innan, förutom lite bommar och diken såklart. Tror dock inte att hon har någon hoppbegåvning. ;)

jasså den trodde jag skulle bli betydligt större som 3åring!
Någonstans har jag hört att ston blir färdiga fortare, kan ju vara en myt, men jag hoppas på att det stämmer och att jag har tur ;)

Kul med löshoppning! Hoppas du har någon som kan filma!

KL.
ett litet klipp på Hollie från idag, en duktig vän som tömkör.
Jag tycker hon ser ut som ett JÄTTE FÖL! :o:D Men hon är så positivt inställd och lättlärd min älskade tjej.

https://www.youtube.com/watch?v=dfEJDuVH2vg&list=UUDpGaVZ824JgyRUUGT6YAlw

Vad roligt att se henne in action! Låånga ben:d.
Hon ser också väldigt harmonisk ut.

Jag fick kritik av en ridlärare att "Man ska låta de vara tills de är tre år, annars blir de inte hållbara eftersom kroppen inte är mogen för belastning än"

Jag tycker att jag har både läst och hört tvärtom; en viss belastning följt av vila under uppväxten gör leder, senor och skelett hållbara.

Dessutom vill jag ha en världsvan, stabil häst. Hur ser ni andra på detta?

Men så lugnt och fint hon går. Längtar tills den dagen mitt energiknippe till häst klarar av att hålla sig med alla fyra benen på marken så man kan börja jobba lite :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka