12:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 4

Hon är så grymt fin, kan tänka mig att min 11.a hade varit lika fin om han inte blivit hälften skäck också x) Jag väldigt frälst i brunblackar och ja även min 11.a för han är en väldigt speciell skäck <3

Jag tror det går jätte bra för er! Alltid kul att komma ut lite, själv tävlade jag på clear round nivå i hoppning med min travare, två sommar säsonger och slutade när jag var 12år. Ändå lyckades vi skrapa ihop hela 8.a små rosetter ;) hihi men sedan dess har jag inte tävlat så det blir intressant i framtiden.

KL:

Min va på kliniken igår kväll =) O skulle dra vargtänder. Men de fanns icke. De ja såg var två små hakar som fixades till =) Skönt o ha kollat upp det.

Ja det känns bra när de kollas ordentligt! Har bokat tid till Gloria den 27/3 för tandkoll och röntgen så allt ser OK ut inför inridningen :)

*kl*
Var så fint väder idag så passade på att löshoppa henne, hon var så duktig så :)
Filmklipp: Löshoppar 70cm

Har för övrigt mätt henne idag och hon är exakt 1år 10mån:
Mankhöjd: 164cm
Rumphöjd: 166cm

Vad ska du röntga? Ben o rygg o sådär? =)

Mina fick löshoppa idag också över mitt egenbyggda hinder. Dock tog jag med bebis ner för o få lite kort. Så blev bara 50 några enstaka gånger =)

563246_1428505567396416_1223800907_n.jpg

1186891_1428505580729748_1174552271_n.jpg

1962772_1428505610729745_811036957_n.jpg

Trubbel fortsätter att växa... Jag börjar fundera på vart detta ska sluta, rumpan är nu 106, mnkh 102 ca. Maken t om kommenterade att han hade växt och skjutit ifrån i höjden, igen, när han tog ut dom i morses...

Tur han har mognat mentalt iaf, han är himla rolig att ha att göra med, och så himla cool i tömkörningen de gånger vi provat.

Blir "bara" att röntga benen för att kolla efter lösa benbitar osv. Ryggen tyckte veterinären att jag skulle vänta med till ett senare tillfälle :)

1800139_741744005836002_607902072_o.jpg

Vart borta här ifrån ett tag pga ingen dator men nu minsann :D Ove har vuxit som fan och stoltserar med 163 cm fram och 166 cm bak. Han njuter även av sista glansdagen som hingst för imorgon ryker bollarna (fantastiskt skönt då han är en smula jobbig just nu), hans signaturmelodi är "i'm sexy and i know it" medan jag mest känner "du är en liten plutt. Ät bajs... :rage: "

Han har haft på sig tömkörningsgjord med dragen gjord och träns med bett. Innan betet ska han vara bekväm med sadel o träns samt gå att logera (hittills har koncentrationsnivån vart väldigt låg. De snygga pollarna i hagarna bredvid är roligare)

*kl*

Jag är så avis på er som har vår/bar mark/solsken. Här fick vi minst två decimeter snö på mindre än ett dygn. De få plusgrader som kämpat med att tina vägarna är ett minne blott... Suck.

Min miniman har varit mycket duktig på senare tid. Han har fått ha träns på sig vid två tillfällen. Det var lite äckligt tyckte han. Blir ett dilemma för honom, för det är kul att ha saker i munnen för det mesta. Han har även gått på sin första promenad med bara matte, med ett schabrak och täckgjord på sig.

Han har även börjat förstå konceptet med att gå på volt runt matte. Helst vill man ju stå bredvid och mysa :)

Hon är så grymt fin, kan tänka mig att min 11.a hade varit lika fin om han inte blivit hälften skäck också x) Jag väldigt frälst i brunblackar och ja även min 11.a för han är en väldigt speciell skäck <3

Jag tror det går jätte bra för er! Alltid kul att komma ut lite, själv tävlade jag på clear round nivå i hoppning med min travare, två sommar säsonger och slutade när jag var 12år. Ändå lyckades vi skrapa ihop hela 8.a små rosetter ;) hihi men sedan dess har jag inte tävlat så det blir intressant i framtiden.

Tack! Jag är väldigt stolt över henne på alla sätt och vis. Åh ja, blackar är speciellt. Jag tycker din -11a är jättecool i färgen. Jag är lite förtjust i brunblackskäck och gulbrunskäck. De blir så häftiga med det där mjuka brungula och vita och sen kolsvart tagel <3

Oj vad fin han är! Jag tycker verkligen han inte ser så fölig ut i huvudet längre! Jätte vacker :love: grattis till honom!

Tack :love: Men alltså jag fattar verkligen inte när det hände? På riktigt alltså, senast förra veckan var han tufsig, ojämn i kroppen och bara bäbis och vips så kröp det fram en liten häst.
Bara tacka och ta emot! ;)

Visst är black hästarna väldigt speciella! Väldigt fina i alla fall, man blir ju kär i bara färgen ;) WallE blir så där härligt begie färgad på ett av sina ben, där hovskägget börjar så det är långt och krusigt. Riktigt gulligt xD haha

JG: Men precis det är jätte svårt att tänka efter/veta när det sker. Jag känner samma sak med Cash, när blev han så vuxen lix.. De bara händer, över en natt ;) Känns det som iaf, men som du säger bara tacka och ta emot!

Kl.
Cash var övertaggad på träning idag och super glad. Han har nog aldrig visat upp sig så mycket som han gjorde idag och oj vilket steg han har :love: Det är synd jag åker bort 1 vecka igen, jag hade gärna spenderat mer tid med honom nu när jag redan varit borta 1 vecka. Saknar mitt svarta lilla monster! När jag kommer hem igen ska han löshoppas! :) kul kul!

kl. Nähe Ove fick behålla sina bollar, veterinären tackade för erbjudandet men ville gärna överleva :mad: jäkla häst. Trots att vet inte vågade ge mer sedenerande och att han var så borta att jag hade kunnat peta han i ögat utan reaktion (hade kunnat. Jag testade inte) så var bakbenet kvickare än kvickast. Såååå nu går jag och håller tummarna för en annan veterinär som hade en ide annars blir det kliniken.

Plask plask plask hemma hos oss är vädret regnigt och vi har vatten överallt. Det gäller att ta vara på tillfället och vänja unghästen med att traska genom vattenpölar..

1540474_10203174958477868_827087669_o.jpg

När jag ser det där inser jag att det är dags att börja jaga nya gummistövlar...

Här går tiden och underlaget är långt ifrån samarbetsvilligt, vilket innebär ingen utbildning och onödigt "prillig" unghingst. Hade tänkt åka och löshoppa men ridklubben har precis tyckts isolerat ut kvarka så jag tar inga risker...

Mätte i alla fall i morse och när han sänkte huvudet kom han upp i 140 cm nu, och eftersom han är född sent hoppas jag att jag numera kan andas ut och räkna med att han blir d-ponny. Mamma 129 och pappa 160 men i nästa generation är höjdspannet 113-168 cm så det hade ju kunnat bli hur som helst...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka