12:orna del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna del 3

Mamma är 153 och pappa sades vara ca 145. Ringde dock hingstägaren och hon visste inte exakt men trodde han var 140 iaf. Tänkte ringa igen och be dem mäta.
Hon är pappas flicka helt klart, men borde inte en stor mamma kunna ge några cm? 140 är väl ganska stort för en islandhäst, eller? Vill helst att hon skall bli minst 145, men jag vet inte om det är troligt alls.
Jag hoppades på en jumboisis ju, med tanke på mammans storlek.

Vad är det för stam på henne??

/Michis - isisnörd :p

Riktigt fina är dem båda två:love::love:

Jag blir så sugen på att skaffa mig en riktig kamera när jag ser era fina bilder.

Förresten, hur mycket tror ni att våra småttingar kommer att äta av grovfoder/ dygn nu till hösten? Mina har fri tillgång och jag gissade på 10 kg när jag skulle räkna ut foderstaten. Kan det vara rimligt tror ni?

Ja jag kan verkligen rekommendera en bra systemkamera! Tyvärr var det ju lite för mörkt nu för oss, men med rätt ljus och inställning kan man få till fina bilder :)

Våra kommer ju gå på lösdrift och har då fri tillgång på grovfoder + kompletteras med kraftfoder.

Ironwill jag tycker den där travbilden blev bra på Storm! Det finns en del att hämta där :)

På mina bilder hamnade storm mest efter eller på fel sida hela tiden, vi kanske får testa att fota dom separat vid något tillfälle? Hålla i den andra :p

KL.
Här kommer en film för er som vill se;
http://www.youtube.com/watch?v=EuCmfbEIU0I

Guuud vad stor Hollie är emot Storm, det synd ju på bilderna men på filmen blir det så markant tkr jag! Jätte fina båda två dock, Storm är ju allas favorit troll med all den manen :'D Men jag tycker Hollie verkligen börjar se ut som en häst, redan, mycket vacker :)

Vilka finisar..vilken trav.Snygg och jämn i kroppen.Synd att bara storms ben syns;)

Ska banne mig fixa mig en ridbana jag me..med hööögt staket så mina vildhästar inte orkar hoppa över staketet.

Så sött!
Är det ett Bucastäcke? Gullig färg. Är han ofta så trött att han däckar raklång i boxen? Ser verkligen helt avslappnat ut. :D

Nix, det är från Horze :) Nja inte ofta, men han har precis bytt hagkompisar och det har varit mycket spring så när han har fått komma in i boxen (går ute dygnet runt än så länge) så har han lagt sig ned nästan på en gång. Nu har vi ändrat om lite i hagarna igen så nu ska han förhoppningsvis få det lugnare, han har blivit lite jagad. Men han är hemskt söt när han han bara sträcker ut sig i boxen sådär :love:

Ni har så snygga åringar allihop! Min sena har vuxit ganska jämnt tidigare men är inte vacker nu vid ett år och två veckor. Kort rygg, långa bakben och korta framben. De kort jag tar ser inte kloka ut eftersom jag dessutom lyckas trycka av i de mest ofördelaktiga lägen. Han har i alla fall sött huvud och om de är 90% vid ett års ålder blir han ca 144 cm hög. Går på bete nu och ska hämtas hem om en vecka när älgjakten börjar (är nog säkrast så som han ser ut :p). Kul att se bilder på era i alla fall!

Mätte (äntligen) mina två huliganer idag. Trubbel är 98 fram och 99 bak, så han har börjat växa ikapp bakdelen, äntligen! Stod och flätade hans man för att få den att bara ligga på ena sidan idag, han har extremt lite man, som är tunn och tråkig. Om all man iaf låg på en sida så skulle det se mycket bättre ut. Han stod som ett ljus och var så duktig så, fastän han inte stått på gången på länge!

Trassel fick stå och käka inne i boxen så länge, han har lite för lite hull, så han tillskottsfodras lite mer än andra brorsan. Trassel är dock en bra bit mindre, precis över 90. Jag har faktiskt bestämt mig för att försöka sälja Trassel dock, jag känner inte alls att vi personlighetsmässigt klickar, och har väl aldrig riktigt gjort. Maken (och alla andra) som träffar honom blir väldigt förtjusta i honom, så det är inte ponnyn det är fel på. (snarare mig, som ju gillar den andra brorsan bättre, honom gillar ingen som träffar honom... haha!) så vi får väl se, är inte alls säkert man får honom såld, en 1 årig shettishingst (även om han kastreras) känns inte direkt lättsålt, tyvär. Men annars får han väl gå kvar över vintern så ser vi, försöka kan man alltid göra.

Guuud vad stor Hollie är emot Storm, det synd ju på bilderna men på filmen blir det så markant tkr jag! Jätte fina båda två dock, Storm är ju allas favorit troll med all den manen :'D Men jag tycker Hollie verkligen börjar se ut som en häst, redan, mycket vacker :)

javisst det är en stor skillnad, men så förväntas också Hollie bli ca 30cm högre som vuxen ;)

Hon ser fin ut när hon rör sig men stillastående ser hon ut som vilken ful åring som helst, jag lovar :D överbyggd så det visslar om det!

Storm ser mer klar och fin ut den lilla sötnosen

Vilka finisar..vilken trav.Snygg och jämn i kroppen.Synd att bara storms ben syns;)

Ska banne mig fixa mig en ridbana jag me..med hööögt staket så mina vildhästar inte orkar hoppa över staketet.

haha ja tyvärr vill Storm alltid springa emellan staket och Hollie, vore bättre tvärtom!

Visst travar dom fint! Jag är supernöjd över hur mina fuxa rör sig, hon har sin mors gung men bättre front.

charlottee Otroligt vacker Hollie är. Superfint steg.

Min Maiden och jag tränar för fullt inför utställningen nästa helg. Hon är ganska vass i sitt temperament och jag tycker hon behöver förberedas väl. Har aldrig ställt ut häst förut så jag börjar bli ganska nervös,:crazy:.
Men jag tycker hon är fin och ser det som en jättebra träning för oss båda! Hoppas hon inte sliter sig och sticker bara...

Haha jag antar att du har rätt, tycker själv min åring ser ut som en ful åsna just nu, men sedan charmar han mig med sina blickar och slavs med foder. Är man kär så är man ;) hahaha Han är fortfarande 5cm högre bak än fram, men han växer exakt jämnt helatiden, lika mkt fram som bak sedan han kom till mig iaf, han har aldrig varit mer eller mindre än 5cm högre bak än fram. Så jag är van att han ser ut som en ful åring (A)

KL

Min har sista veckan utvecklats till en riktig slyngel, det går knappt ens att visitera honom eftersom han ska leka med allt och alla. Hästuppfostraren i mig skulle vilja göra klart vad som gäller men så länge de ska gå kvar på betet vete sjutton om det inte är bättre att bara strunta i den närgångna visitationen istället. Han hade en grimma som passade, tyckte jag, men den har han fått av sig och var sedan mycket räddare om huvudet så jag har inte velat sätta tillbaka den om det nu är så att han fastnat med den... De ska hem senast 13 september och så länge jag ser att han ser OK ut känns det onödigt att ha så mycket närkontakt före dess. Han har ju varit ganska försiktig tidigare så jag tror att han kommer att vara lättare när vi kommer utanför hagen och han får annat att tänka på. Om vi bortser från hanteringsbiten av det hela är det i alla fall häftigt att se med vilken kraft och lätthet han rör sig. Han ser ut att vara rätt bra på skruvbockar också :cautious:.

delvis kl

Det tar ungefär 4h att läsa igenom en tråd på över 70 sidor, men eftersom jag hoppas på att få vara med här så tänkte jag att det är ju inte mer än rätt att vara lite uppdaterad. ;)

Vilka underbart fina unghästar ni har allihopa!

Jag har inte haft häst på sex år och tänkte väl egentligen inte köpa någon ny än heller. Men så förra veckan ramlade jag av en slump över en underbart fin liten varelse på annons som stormade rakt in i hjärtat. Efter några dagar med en klump i magen pga andra spekulanter fick jag äntligen åka ner och träffa honom (i fredags), lämnade besked igår och fick den fantastiska nyheten att jag får köpa honom. :love: Lycklig!

Otroligt spännande! Perfekt med en sånhär tråd också där jag som är lite ringrostig kan suga åt mig massor av information.

Den lilla hingsten i fråga som stal mitt hjärta trots att jag ingen skulle ha är en Welsh Cob. :love:
Jag ska lägga ut bilder och mer info inom kort men han är inte hemma ännu, så lite kan jag ju lugna mig...kanske. :D

Oooo vad härligt, jag älskar Welsh cob, de är så fina <3 Härligt och grattis till hästköp, jag är lika otålig som alla andra som köpt häst och inte fått hem den ännu (A) Idag(måndag) är det bara 8dagar kvar tills min 11.a kommer hem om allt går bra :'D tihi

Tack och detsamma!! Ja otålig är bara förnamnet, här dröjer det tyvärr lite mer än 8 dagar men jag är i full färd med att besöka olika lösdrifter. Det är kul det också. :)

Kl

Vad gör ni med era unghästar?
Jag och min kille Libro håller på för fullt med simpla nh övningar, träns och tömkörningsgjorden är på, i veckan ska jag testa att tömköra lite tänkte jag.
Slänger in några bilder:
Libro
Libro
(Bilderna verkar inte funka.. Fixar det sen!)

Senast ändrad:

Kl

Vad gör ni med era unghästar?
Jag och min kille Libro håller på för fullt med simpla nh övningar, träns och tömkörningsgjorden är på, i veckan ska jag testa att tömköra lite tänkte jag.
Slänger in några bilder:
Libro
Libro
(Bilderna verkar inte funka.. Fixar det sen!)

Min har hittills skuttat med som en hund när jag rider min andra häst. Hon älskar det!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: Piaff
·
Svar
2 001
· Visningar
98 575
Senast: pepp
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
13 998
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
40 41 42
Svar
821
· Visningar
46 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat