12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Vilket fint huvud hon hade! Speciellt att det fortfarande ser så ädelt ut trots en massa päls!

Storm kollar om jag bundit upp henne ordentligt. Detta gör hon varje gång, hon står såhär en stund och sen så är det ungefär
som att hon tänker "Jaha, jag satt visst fast idag också." Därav binder jag alltid upp henne runt halsen och i grimman, för att
inte få massa tryck på den lilla nacken. Även om hon knappast drar speciellt hårt när hon backar och kollar om hon sitter fast.

storm-2_zps81d956f5.jpg

Jasså? Nu passar erfarenheter? Tyckte precis du sa att det fanns "sann" fakta och den var allt. Men nu duger andras erfarenheter?

Vad tror du vi andra går på? Hittepå?

pro... grön? blå?

får ta mig till tsf å forska (IGEN) :laugh: (vill helst ha müssli för tönten jag får dåligt samvete om hon inte får det när hon gillar det så mycket)

Jag kör hippo pro nu, har provat förut och tycker det funkar kanon. Mer fett och mj än i studbalancer

Den tyckte råttorna här var smaskens både i pelletsform och müsliform :cool:
fattade inte varför vi plötsligt fick råttor i logen igen allt foder var ju instängt i tunnor, trodde jag tills jag blev klok på varför jag såg dem mer än en gång pila iväg från samma ställe. Jag hade fått två provpåsar med detta i Falsterbo som jag mkt duktigt hade lagt ovanpå en av tunnorna som inte användes i hörnan istället för i och sen hade några andra saker hamnat för och skymde dem. Men de var tydligen mums för när jag upptäckte det fanns bara förpackningarna kvar så mina hästar fick aldrig smaka.............

Ja, tycker hon är fin faktiskt :) Snäll är hon med, enda nackdelen med henne är att hon vill döda katterna :grin: Det är skitkul att springa efter dem i full rulle med öronen bakåt o sparka o kicka som en tok när de är nära :crazy: Fast katterna får väl skylla sig själva när de är så dumma att de aldrig lär sig...

Söta lilla Storm:love:

Delvis kl

Så fina alla åringar är i tråden!
Roligt att se olika typer av bebisar :D

Vår lilla Glimma har nu hunnit bli 3 månader gammal och 80 cm hög, snart är hon ikapp mamma höjdmässigt ;)

Delar med mig av lite bilder i nästa inlägg.

Ber om ursäkt för stora (mobil)bilder

Glimma 1 dag gammal

20121013_203607_zpsc44fe0ce.jpg

Glimma ca 2,5 månader gammal. Mys i boxen

20121220_170849_zps5d6b127d.jpg

Glimma och mamma Lussan

20121217_143505_zpsa53b12bc.jpg

Glimma 3 månader
20130103_142335_zps6c575bb3.jpg

20130115_141726_zps8bd6c9f1.jpg

20130112_142058_zpsd8373f09.jpg

20130103_141641_zps1cfd5ad6.jpg

20130112_142054_zps4a4a9c4f.jpg

20130103_142755_zps74d8b9af.jpg

Hon är ett riktigt litet troll! Min sambo kallar henne X-men för han tycker det ser ut som hon har ett x i ansiktet där hon fällt fölpäsen :D

*kl*

Hur stora är era nu? Min som är snart 9 månader är 142... Hoppas att hon landar på ca 165. Jag är 161 själv och vill inte ha en jättehäst.:crazy:

Nu när du frågade kom jag på att jag hade tänkt mäta, så det gjorde jag idag :)

Mini 7 månader är fn 136cm över manken och 138cm över rumpan.
Mamman är ju 164 och pappan 168-169cm så hon landar väl däremellan nånstans hoppas jag.

Vilken busunge! Storm jagar också katterna om hon får chansen! Hon jagar dock allt, hennes lekboll jagar hon i hagen varje dag. :p

Haha, jag fick det faktiskt på film för några dagar sedan ;) Katterna följer alltid med mig överallt, så när jag går in i hagen följer de ju såklart med... När sen Chatzy får syn på dem, hur långt bort hon än är, så kommer hon farande i full rulle :D

*kl*

Hur stora är era nu? Min som är snart 9 månader är 142... Hoppas att hon landar på ca 165. Jag är 161 själv och vill inte ha en jättehäst.:crazy:

Min grabb är nu 7 och en halv månad och är cirka 148 cm i manken men vid korset är han något större; 151 eller så. Jag är nöjd så länge han håller sig under 180 cm-linjen som stor, men höghus blir han nog hur jag än gör.
Jag tror inte du behöver oroa dig alltför mycket :)

Vilken tjusig tjej! Hon har den där härligt mörkbruna färg jag tycker är så fint :love:

Angående detta med att jaga katterna (lr. andra djur) så är Hollie precis tvärtemot! Hon trycker sin lilla mule mjukt på allt med päls typ :D och där kan hon stå och snusa på djuren hehe

Annat var det med Zolero, han ville leka och jaga och bita :devil:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 522
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 147
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 659
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar