12:orna - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 12:orna - del 2

Jag tror att det kommer att gå vägen för Stella, vad tusan hon har ju inget val med den fancluben :)

kl

Vad fina alla föl börjar bli nu, även om de växer lite snett och vint börjar man ana hur de ska bli. Verkligen jättekul att få följa era uppfödningar när man inte har en egen!

Nej hade den sämsta hoven varit sämre så hade hon inte funnits kvar. Eftersom att blir den sämre så går hovbenet igenom sulan.
Usch, då vet du precis vad jag menar. Det känns verkligen hopplöst.

lilstar, Tack för orden. Man kan ju inte klaga på hur Stellan tar allt med ro. :love: Hon är bara så duktig, lugn och fin. Står i sin box
utan att klaga och Storm är lika duktig som sin mamma. Verkar inte ett dugg brydd om att behöva vara inlåst största tiden av dygnet.

Men nu ska jag inte kapa 12 ornas tråd med en massa tråkigt prat om min 12as mamma.

Hursom, bara för att jag skrev att hon inte gillade sin shetlandsponny, så så jag idag, när jag stod och tjuvkikade på Storm och shettisen,
att Storm gick fram och hälsade på shettisen helt självmant! Sen så skrek hon inte lika hysteriskt idag som hon gjort tidigare. Hon kanske
har funnit sig i sitt öde. Det lär väl ta ett bra tag innan hon vänjer sig att vara ute i en timma utan mamma.

Ush, så hemskt tråkigt med finaste Stella :(, håller verkligen alla tummar o tår för henne!

Va skönt med lilla Storm! Ja det kan säkert komma ta lite tid, shettisen tror jag i längden kommer vara en stor tillgång för Storm på många sätt. Har du kanske sådan tur att hon kan komma få gå med ngt/några andra föl när alla börjar avvänjas i höst/vinter? :)

Tack så mycket!

Vi har bara tre hingstföl här och dom går på lösdriften med alla andra unghästar + deras mammor. Att släppa ut
Storm med den stora flocken känns lite riskabelt, med tanke på att hon drar under staketet om hon känner för det.
Vilket hon kommer att göra om hon inte får ha sin mamma med sig i dagsläget.

Senast ändrad:

En mini och en jätte. Haha. Har ni hagar som kan hålla mitt monster inne då? :angel: Vanliga hagar är som att inte ha staket alls. :p
(Sen så är ju Stella inte ens flyttbar och hon får panik av att gå ut i nya hagar med fölet.)

När Storm ska avvänjas så behöver inet Stella flyttas någonstans, kan Storm åka själv vart det passar bäst :)

Om inte ngt annat dyker upp så kan man alltid plocka ut en av fölen/hästarna (vem som anses kunna anta sig henne bäst) ur lösdriften och släppa ihop med Storm så de hinner bekanta sig och bli vänner. Därefter kan man släppa ihop de två med resten av gänget. Då har hon viss trygghet i sin vän.

Lät ananrs kul att få se Hollie och Storm busa ihop i vinter efter avvänjningen! :D

Usch vad jobbigt det låter, hoppas allting löser sig till det bästa..

KL: I söndags fick Meciliah flytta ihop med resten av flocken, jag var jättenervös innan hur det skulle gå, men allting gick lugnt och fint till, Meciliah och mamma tog det lugnt och hela flocken fick i lugn och ro bekanta sig med lillan. Hon blev genast också adopterad av halvblodet Lady.. Så Lady har nu tagit på sig beskyddarrollen och hjälper mammahäst med yrvädret. De andra hästarna får nog gosa och mysa med Meciliah men nåde den häst som kommer emot henne med fel attityd och försöker jaga henne eller vara elak, då ryker extramamma på dom och ger dom en rejäl snyting.. Mammahäst tycker att det är ganska skönt med lite extra hjälp också, samta att matte tycker att det är bra att lillan får lite uppfostran. För hittills i livet har hon fått göra precis som hon vill

Lekfarbrorn två-åriga Cobrah

307812_4504662257704_125951574_n.jpg

En mini och en jätte. Haha. Har ni hagar som kan hålla mitt monster inne då? :angel: Vanliga hagar är som att inte ha staket alls. :p
(Sen så är ju Stella inte ens flyttbar och hon får panik av att gå ut i nya hagar med fölet.)

Ja det skulle vara en rolig syn!:D Helt ärligt är jag nästan säker på att Storm skulle vara bossen också..

Vi har hagar med tre trådar (shettis säkrat) men de större hagarna har endast 2 trådar. Men går ju att ordna. vad har ni för staket nu? Tror du att hon rymmer om hon blir bästis med Hollie? De brukar bli rejält tajta småttingar och hålla ihop :)

Annars får väl Hollie flytta till er efter avvänjningen, finns ingen lämplig polare här hemma.

Nej nej nej!! Idag när jag kom ut till stallet så kom ReVolt i vanlig ordning travandes Men idag var han HALT :eek: Det var absolut inte mycket men en markering på höger fram. Hittade ingen värme eller svullnad och inget i hoven. Men jag försöker intala mig och hoppas att det inte kan vara något allvarligt...:confused: Möjligtvis en vrickning, sträckning eller kanske att det kan bero på att han växer? Kommer i alla fall att avvakta och bara ha honom under uppsikt så länge han inte han inte blir värre förstås. Han går fortfarande på bete...

usch då! Föl har ju mjukare fötter än vuxna, hovböld på g?
håller tummarna för inget allvarligt!

KL.
Idag är Hollie billig!:devil:

Hade hovslagaren på besök och den rödhåriga damen ville inte samarbeta alls... en timme senare och ca 10 käftsmällar senare (till mig från Hollie) så lyckades vi verka lite på alla fyra hovar.

..nästa gång tror jag vi kör på en annan strategi.

Senast ändrad:

Hehe, dom är inga goa dunungar var dag nej :devil:
Du ska se att hon är dyrare imorgon :D

Bebisarna här hemma idag <3
248475_10151029231225951_331473205_n.jpg

487413_10151029228800951_1549348584_n.jpg

252502_10151029217950951_1066150874_n.jpg

479910_10151029223185951_1065883107_n.jpg

Isa sätter efter Frans ;)
546189_10151029226640951_973096510_n.jpg

387539_10151028885725951_982494146_n.jpg

Mor och son <3
541339_10151029212195951_16473239_n.jpg

haha nej det är dom verkligen inte dom små liven :angel: Jag får ju lyfta och hålla benen när vi är själva utan problem, men antar att vi får öva mera.

Men såå fina bilder på dina!!:love:

Kul med bilder i rörelse! Isadora ser ut att ha låååånga ben! båda ser ut att röra sig fint, bådar gott för framtiden.

nej jag har inte provat det. Småttingarna håller ofta på såhär i början mer eller mindre tycker jag ;) men kan hända att vi testar bremsa nästa gång om hon leker vildhäst igen.

ofta brukar det räcka att man klämmer själv med handen över mulen;)
kanske ett tips att testa

Jag dör :love: Dina hemmagjorda läckerbitar är bara så fina! Stort grattis till så vackra och kapabla hästar :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Vad gör man när det känns omöjligt, jo man frågar Buke, hoppas på hjälp trots lite smålångt inlägg! :) Jag har fram tills för en månad...
2
Svar
21
· Visningar
2 553
Senast: fjutten
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
87 523
Senast: Heulwen
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24...
2
Svar
28
· Visningar
4 150
Senast: Raderad medlem 94602
·
  • Låst
Gravid - 1år Ny tråd! Länk till gamla ----> här! Listan, den senaste jag hittade. November 22/11 vinkelina, första barnet, pojke (Gustav) född 5/12...
98 99 100
Svar
1 995
· Visningar
82 662
Senast: supersonic
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård