11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

Håller tummarna för honom! Tråkigt att det blev mer än du tänkt med op men lika bra att göra det de rekomenderar. Han är jättefin :) kommer inte ihåg om du svarat hur hög han är?

Höjden är lite osäker men han ligger på 148 fram sist, men han verkar ha växt och jämnat ut sig lite sedan sist jag såg honom så han ligger nog på 150cm nu iaf :) Ja det blir om 2 veckor ungefär så får vi hoppas att han inte hinner ta sig in till grannens ston tills dess x) Han e charmigast, så det blir nog bra tillslut!

kl

Jösses vad ni skriver, man hinner ju inte med!!

CCs mammas uppfödare från Irland var här och hälsade på i torsdags-fredags, och hon tyckte CC var superfin! Blev så himla glad av att höra det!

"Jättetrevlig modell, bra storlek, jättebra ben! Han har bättre bog än sin mor, bättre halsansättning och stark rygg. Sen rör han sig ju himla trevligt oxå!"

Jag blir så himla glad när framgångsrika uppfödare tycker man lyckats! Är ju precis det jag velat förbättra i min avel så jag är såååå glad! Som ett barn på julafton!!

Han är jättecharmig, förstår att du är förälskad :D

Min gråa pojk har satt igång att växa igen. Rumpan är högre ;)
Har inte fått tummen ur att filma honom MEN jag har inte sett någon upphakning alls sen sist. Något stelt steg bara men inte mer!
Till helgen kommer min tränare och kikar på honom.
Kan ju inte vara med och rida så jag ska få lite markträningshjälp.

Bjuder på en matbild (det känns som mina hästar alltid äter :p)

1292400_379813828788509_1577242132_o.jpg

Super bra ju, det brukar ju växa bort som sagt så får hoppas att det håller sig borta nu. Han e så fin så fin den lilla grå rumpan ! ;)

Vi har testat idag igen! Och idag var jag noga med att klicka när han inte sparkade. Kollade mycket noga bakåt innan jag vågade trycka.. Och inte en enda spark. :D

Totala träningstiden idag blev 3 minuter. :p

MattiZ: vad tråkigt att det inte gick enligt plan, men det är en fin häst du har funnit! :)

Toppen att du lyckas klicka"bort" sparkarna nu, det är så lätt hänt att man får med något sånt, gusch. Vi hade en träningsponny att lära oss klickerträna på, på en praktikplats och han ÄLSKADE att lyfta på benen osv, så vi råkade klicka in ett framben 1 gång.. Det tog tid för oss nybörjare att få bort det kan jag säga xD Tack, ja nu får man hålla tummarna för att allt går bra om 2 veckor ist! :)

Har ju aldrig kört häst förut, varit så fjantig! Men nu hade jag inget val idag såå jag har kört häst och är rätt nöjd med mitt jobb, Wallie(som jag ska kalla honom nu ist för WALLE) gick på som en klocka, stod still och gick lugnt ut, allt gick smidigt. Han måste ju gjort det där ett antal gånger innan han kom hit bara på 1år, tråkigt med hästar som ska behöva flytta så här mkt som unga :/

Här är han iaf med dagfärsk bild!! Färg konstaterat; Brunblackskäck.. Vilken tungvrickare xD
1239719_10201037989290859_1256643203_n_zpsaf28fcdb.jpg

Hovskägget <3

Han kommer ju bli sådär lagom härlig nu efter 2veckor med boxvila! HAH.... Får hoppas att vi får tid för nästa operation om 3 veckor ist så att jag hinner gå ut och gå lite med honom innan allt ståhej med nästa operation x)

Roxi och Magnus är fortfarande på betet, håller på att fixa deras vinterhage med extra höga stolpar + extra tråd då min shettis ska få gå på lösdrift med dom nu när stora syster är på boxvila.
Roxi har lyckats gå igenom någon form av buske på betet, hon har fått små sår på 3 av 4 ben ena frambetet var hon dock lite svullen i så det är lindat. Och hon tycker inte det är kul att göra rent på benen så det snurras runt och fjantas på.
Tillslut åkte longerlinan fram och hon fick springa av sig och vips gick det jättebra att tvätta sår och linda benet..:cautious:
Magnus den lilla clownen lekte med en pinne och försökte få all uppmärksamhet :D

Nu längtar jag tills dom är hemma så att jag kan börja med inridningen. Vill ju veta om det är några blivande stjärnor där i hagen ;)

Är det någon här i tråden som kommer visa 3 års test?
Är mina i bra form så kommer dom visas. =)

Är det någon här i tråden som kommer visa 3 års test?
Är mina i bra form så kommer dom visas. =)

Zolero kommer ej att visas! Vi lägger allt krut på hans rehablitering och skyndar långsamt.
Jag har dock börjat lite smått med markhanteringen, sadel osv, tanken är att han ska bli insutten i höst men inte ridas, endast tömkörd under rörelse och byggas upp.

Hade han varit frisk hade vi siktat på att visa.

Han är helt obrydd av sadeln, en liten bild på min duktiga kille :love:

1174723_10151654290771344_870833859_n.jpg

Tycker det låter klokt inte visa honom efter allt han gått igenom :) Bättre sikta på honom i allmänhet :D

Jag ska ev visa. Beror på hur Acke är i formen när det är dags och hur långt vi kommit. Då jag envisas med sjuka ner mig hela tiden såg går han bara och betar samt njuter av livet än ;)

MatiiZ: Men vilken himla otur med kastreringen! Hoppas det går bättre nästa försök. Riktigt fräck kille du köpt dig iaf! :)

Charlottee: Oh så vuxen han blev med sadel på! :D Fina Z!

Kl
Jag hade så himla roligt åt grabbarna igår kväll. :D Vi har fällt lite träd varav det mest bara är asp så vi skulle dra in det i hagen. Min sambo backade in med traktorn och släpade träden med skopan med rotänden först. Grabbarna sprang direkt fram och gick efter träden och försökte dra i kvistarna. Balder tog tag och drog loss en gren, sen sprang han efter och ställde sig med frambenen mitt i alla kvistar och åkte med med framkärran och traskade på med bakbenen! :rofl: Han såg så arg ut när inte traktorjäkeln stannade så han klev av och sprang på sidan med hööööga benlyft och stampade ilsket i marken och slängde med huvudet och hade sig. :D Så när traktorn väl stannade klev han rakt ut bland alla löv och parkerade där med huvudet mitt i allt. :p Är man skogshästen så är man! ;)

IMG_20130911_195049_zpsd4532f80.jpg

Hi hi, han är ju för rolig din fina skogshäst :D

Idag har min har fått vara med första gången för tränare.
Han skötte sig riktigt bra för att vara nybörjare. Värre var det med hans runda matte :p

581836_380791962024029_1432961384_n.jpg

Å så en liten jämförelse.
Detta kort är taget för nästan exakt 2 år sen.

308753_120419321394629_1407972316_n.jpg

Ha ha, å när man ser dessa kort kan man ju tro att jag alltid är rund men jag är gravid i 7 månaden både nu och då ;)

MatiiZ: Men vilken himla otur med kastreringen! Hoppas det går bättre nästa försök. Riktigt fräck kille du köpt dig iaf! :)

Ja men precis, hoppas på ett sista lyckat försök, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Pengar är jag inte gjord av tyävrr..

Din 11.a ser minst lika härlig ut, vilken rumpa! :D

WallE är en riktig nyfiken bråkstake nu, älskar att bita i saker. Borstar och har börjat leka med vattenhinken....

Inte kul när jag står och fyller hönät, hör hur han slänger vattenhinken från boxdörren ner i golvet, låter lite så jag går och kollar. Då har han lyckats snöra in benet i hinken. Men ja alltså lugn som han är står han mest och slår lite lugnt med benet. Matte får inte panik han har inte panik, jag lyfter upp benet trixar ut hinken och sedan var allt lugnt? Vilken normal häst hade inte fått panik om de har en hink runt benet?...

Haha härlig häst, kollade benet extra noga, men verkar inte svullen och inga sår, så vi får se imorgon.. Har bytt så att hinken sitter på utsidan av bxdörren så den åker ner utanför ist för i boxen om han väl leker med den.. :P

min är en DET iaf :D

maja_kandi visst gör han!! tänk vad en sadel kan göra :p

rooolig bild på Balder haha!

Ackio ja det får bli så, vill inte känna någon stress :) Som han ser ut idag skulle det inte gå att visa iaf, eftersom han oren.

Va stilig han blev med sadel!

--
Jag har precis köpt en sadel, en globus clic 2011 med garanti kvar och nyligen omstoppad :)
Ska bara köpa en gjord så får ni se bilder med den på Nasse också! Hur mäter man längden på en dressyrgjord?

tidig morgon i stallet

yrvaken? :D

Det funkar alldeles utmärkt!
Hon är superfin, vilken action :love:

Min ser mest ut sån här.... :p

1175470_381377951965430_897098101_n.jpg

Förutom idag när jag skulle longera honom. Då var han mer i luften än på marken :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar