11:ornas tråd del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd del 4

KL
Den svarta virvelvinden har dykt upp igen ;) Känns som att hon blir allt piggare för varje dag vilket visar sig i att Nangijala inte kan stå still, pillar på allt, tuggar på grimskaft(för att ta sig loss), försöker krypa genom grinden, springer och kastar med huvudet och är väldigt intensiv. 99% av gångerna hon ser mig komma till stallet gnäggar hon och går/springer och väntar vid grinden på mig :p Hon är förbaskat söt när hon håller på även om jag blir trött på henne ibland :)

Tränade vidare på longeringen idag. Hon är verkligen förbaskat duktig på att göra halt från alla gångarter :D Tvärnitar när jag säger att hon ska göra halt. Har börjat träna in galoppen nu, men hon roar sig mest med att kasta runt med huvudet och hoppa runt med baken :)

Nangijala säger: Kom igen nu, det är höst nu! Mera aktivering matte! :D

Quimero: Nämän jaha, jag trodde han var irriterad på flugor eller nåt! :p

Nangijala låter så himla härlig! Haha, jag älskar hästar med energi ;)

OCH imorgon är det upp till bevis, operation klockan tio på kliniken. Ser fram emot att få hem honom, men är sjuuuuukt nervös också, har aldrig behövt söva en häst för något tidigare.. Men jag hopppppppas de går bra :')

Det går säkert bra ska du se. :) Håller tummen!

KL
Jag har världens sötaste plutt. :love:

DSC_0312_zps2993d469.jpg

Han har vuxit ikapp sig lite med manken så nu börjar han se jämnare ut. Han har breddat sig REJÄLT i sommar, rumpan är precis sådär som en nordisrumpa ska vara! :love: Nu ska jag försöka få tag på en sele som passar, han har garanterat vuxit ur den förra jag fick låna. :D

Igår kväll fick pållarna lite träd i hagen, roligt sa hästarna. De är inte direkt rädda för traktorn, när den kommer betyder ju det MAT så då kommer de fram och går efter. Vi hann inte ens lossa träden förrän de var där och drog i grenarna. :p Men hur roligt det än var med träd vill man alltid klia rumpa, min sambo filmade en snutt när pålle och jag myser. Det är ganska kul hur han riktigt gungar med hela kroppen när man kliar honom. :D

Mörk film: http://www.youtube.com/watch?v=6Bw4lMZlGN8

Han är skitsöt på slutet, linlusen. ;)

Det kan nog ha varit flugor från början, men tanken har slagit mig nu när jag har sett filmen flera gånger, att jag möjligen lyckades klicka in sparken, dvs, att han tror att han SKA göra så.. Får jobba bort det ;)

Han börjar verkligen se vuxen ut nu. Stor skillnad mot den där hårtussen som du presenterade här i vintras ;) fast fin var han ju då med! Bara på ett annat sätt! :)

Haha jag håller med! Då bestod han av hår med JAG-ÄJ-EN-BEBIS skrivet över hela sig. :p Det har verkligen hänt massor på bara 9 månader! Nu är jag ju helt övertygad om att jag kommer kunna rida honom, det var jag väldigt osäker på i vintras. ;) Fast det blir ingen inridning förrän nästa höst för vår del, vi satsar på mera körning i vinter! :)

Illa att ha klickat fram att han ska sparka! :D Du får klicka bort det igen. ;)

Maja_Kandi: Ååhh, han ser verkligen ut som en mysfarbror :love:

Quimero: Va duktiga ni är! Tänkte också på att han sparkade med ena bakbenet, vår ena ettåring gör så när han är kissnödig :p

kl*

Walle är fortfarande på bete och stannar en vecka till i alla fall. Var där och hälsade på igår och testade ett av tränsen som jag köpt under sommaren. Första gången på över tre månader som han går utanför hagen och dessutom har bett i munnen, men det gick bra! De andra hästägarna är där och rider titt som tätt så jag tror Walle har lärt sig att det inte är någon fara att lämna de andra eftersom han kommer tillbaka :)

Jag får även ta tillbaka det där om ranglig och ojämn... Jädrar vad han har börjat växa i kostymen!

998971_10151924005487122_1639038183_n.jpg

1234139_10151924004032122_1855263353_n.jpg

Men åh vad fin han är! :D

Maja_kandi: Balder börjar verkligen se vuxen ut, har verkligen hänt mycket sen du köpte han :)

Quimero: Haha, hoppas du inte råkat klicka in sparken, men om du har det måste jag skratta lite, visar hur snabbt de kan lära in med klickern :p

KL
Skulle tömköra en kort stund i paddocken. Nangijala tyckte jag var dötrist och vi vinglade runt rejält bara för det. Spåret var tråkigt att gå på, vid grinden ville man smita ut och helst ville man inte svänga när matte ville svänga ;) Men hon var väldigt söt idag, provade de rosa benskydden jag köpt. De är lite stora men hon växer nog in i dem snart hoppas jag.

Klippte förresten svansen för första gången häromdagen, var nästan lite sorgligt haha.

20130909_180610_522df7a4e087c31ade32c844.jpg

20130909_180638_522e042eddf2b324aeec3024.jpg

*kl*
Miljötränade Ai-chan lite idag :) Hon var så duktig, tyckte paraplyet och parasollet var lite otäckt i början men tog inte mer än 1 minut eller 2 tills hon tyckte det var en intressant sak istället för en skrämmande sak :D

dsc_3808_522e293e9606ee67850d7095.jpg

dsc_3835_522e29e89606ee0a513b2573.jpg

dsc_3834_522e2a62e087c32ed4273189.jpg

dsc_3865_522e2a179606ee12845c24bc.jpg

dsc_3877_522e2a3f9606ee7c62e1217b.jpg

Nervöst.. Hehe upp tidigt imorgon, ni får bilder på en trött kille antagligen imorgon kväll! Jag hoppas allt går bra nu :') Godnatt med er och superfina bilder på både Ai-chan, Nangijala och Walle förstås!! Imorgon blir det två "Walle" i tråden, om jag inte kommer på ett bättre smeknamn förstås! ;)

Hon är så himla söt! Passade ju riktigt bra i rosa! :) Svarta hästar är så tacksamma på färg-biten... :)

MattiZ: Det går säkert bra! Håller tummarna. :) Men ni får faktiskt ta å byta smeknamn på era pållar! ;) Tre Walle funkar ju inte! Säg inte att din också är e. Warsteiner? :p

Duktiga Nangijala och Ai-chan! :)

---

Tack för alla fina ord! :o:)

Haha, tre Walle går ju inte för sig ;) Wallé kanske? ;)

Har ni några tips på hur man får bort en ink? Walle har lyckats få en på bogen (den syns på andra bilden jag lade upp). När han släpptes på bete var det bara en liten prick, men nu är den som en enkrona. Den sticker inte ut så mycket utan växer bara i omkrets typ, så det går inte att snöra sen som jag sett tips om.. :crazy: tänkte ta tag i det när han kommer hem nästa vecka...

Nasse har bytt hage och flock igen men detta ihopsläpp gick mycket bättre. Idag var hovslagaren ute också och han skötte sig jättebra :)

Försök till uppställd bild igen och på hans huvud. Det som inte växt just nu är halsen så han ser lite kul ut :D

Haha min e inte ett halvblod, han är Irish cob/fjoring ;) Hans pappa heter dessutom Hanibal så inga liknelser här inte xD

Men inget har gått bra idag, förutom att han är den mest lugna två åring jag mött. Skriker inte, gör inget när man sticker honom med spruta eller trycker ner en lång kanyl, tvätta eller raka. Allt idag har gått som på dans förutom själva operationen.,....... Gaaa Veterinären sa att han var ett ovanligt fall som han högst får in 1gång om året. Den sista stenen låg på ett sånt sätt så han inte kom åt den såhär, han hade extremt stora gångar emellan någonting så de fick han sy ihop för att förhindra det här med att tarmarna åker ut? Vi var ju i kalmar så nästa operation är om 2 veckor nere i Helsingborg stående med något jäkla teleskop bla bla bla... x( Inget går bra för mig känns det som och är sååååå fruktansvärt kär i hästen. Så han är köpt och min nu iaf. såååå nu håller jag tummarna (A)

Fick veta lite mer om honom, tydligen visad som 1åring och bedömd med tyska eller danska dommare x)
poäng är; 8,0 8,5 8,5 8,0 8,0 = 41,0 = 8,2
Så står det i passet iaf, och något med storleken också tror jag, står GröSe: 1
Äsch fattar ändå inget av hans pass, pappa är registrerad, inte modern osv osv x)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 028
Senast: Piaff
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 671
Senast: Niyama
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 617
Senast: zassoo
·
  • Låst
Gravid - 1år Tråd 11 Här samlas alla som vill prata om hur det är att försöka få till barn! Oavsett om det är med stork, DHL, traditionellt ligg...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
227 462
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar