11:ornas tråd, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11:ornas tråd, del 3

Oj vad längesen det var jag skrev i den här tråden!
Jag har 2 stycken 11:or
Roxi är efter Bravour - Mio de baugy
Och Magnus är efter Guido- Island Reef xx

Båda mina går på lösdrift tsm med stora syster åt Roxi ( Nixi finns i 10:ornas tråd ) Jag gör inget speciellt med mina förutom att dom går in och blir borstade i stallet några gånger i veckan.
valencia_unghastarna_sep_054_512c5e3eddf2b305a492a0d9.jpg

Roxi ( röd grimma ) (Stora syster blå)
mg_3687_511bd047e087c31dde26d091.jpg

Magnus och Roxi
mg_3672_50e963809606ee4c167782f7.jpg
Detta är vad dom gör hela dagarna Äter och Sover
156832_632704106746710_812314803_n_5155d8f99606ee6fc4a4d851.jpg

Måste bara fråga, heter hästen Magnus? låter som ett udda namn på en häst hihi :p härlig lösdrift du har till dem.

Han heter Magneto egentligen men jag tycker Magnus är bättre ;)
Tack! Ja dom trivs jättebra i den =)

Åh så duktig han är!! :D Han tycker inte alls ljudet är läskigt när släpan dras över marken? Hur länge har du tränat med skaklar nu? :)

KL
I år har det hänt flera gånger att Nangijala kommit lös ifrån boxen där jag bundit upp henne (medan jag sadlat en annan häst). Det händer att jag drar åt säkerhetsknuten för löst så jag har inte reagerat på det. Men idag när jag stod och borstade henne fick jag med egna ögon se Nangijala knyta upp knuten själv med tänderna :eek: Hon är inte riktigt på det klara med vilken tamp som är rätt att dra i så hon drar lite på måfå tills hon får upp den. Sedan är hon så nöjd med sig själv :grin: Var ju tvungen att låta henne fortsätta och se ifall hon visste vad hon gjorde.

Idag skulle vi även fortsätta med skakelträningen så vi var ute i 40min på löspromenad och hon kommer hem genomsvettig men fortfarande pigg :angel: Nåja, på med selen och in på ridbanan. Att skritta är ju tråkigt så hon försökte takta och trava imellanåt men lugnade sig och gick, för henne, lugnt medan jag svängde runt. Sedan bytte vi varv och den första stunden gick bra men sedan var hon uttråkad och tog ut det genom att vägra svänga till vänster. Det blev trav rakt fram så tillslut fick vi avsluta genom att svänga en halv sväng emd hjälp av staketet så att det iallafall slutade positivt. Nästa gång får jag väl gå en längre promenad ;)

Ha ha, din donna verkar vara otröttlig!!

Min däremot hittade jag halvsovande i solen.
Det var knappt han öppnade ögonen när jag gick fram till honom :D

891831_329181607185065_806791834_o.jpg

Vad kul att du också har en Bravour avkomma (Har du skrivit i tråden om honom?). Min är ett sto.
Vi har sadlat och Hängt på den ena 11:an. Vi har inte bråttom. Men vill ha lång tid på oss. Tänkte sitta (det får min dotter göra) på bägge, före betet i sommar. Sen inridning i korta perioder under höst / vår. Så att dom är ridbara till 3-års testen nästa vår.

Idag fick dom se en BOM! i rundcorallen jag tränar i. Den var otäck. Jätteläskig. Men jag löslongerade, först mellan hinderstöden. Sen kunde jag lägga dit bommen på marken. Så tog dom ett jätteskutt över.
Heja! Man kan inte tro att dom ska bli hopphästar. När jag tränade idag.

Men snart så........ :bump::bump:

Kl

Jag vågar knappt utmana ödet men går allt väl så anländer min nya 11:a på onsdagskvällen:) peppar peppar ta i trä. :)

Nyinköpt från Varberg och en liten sötnos e. Capriano ue. Briar. Får lov att återkomma med bilder när hon kommit fram! Tanken är iaf fälttävlan i framtiden.

Vad kul att du också har en Bravour avkomma (Har du skrivit i tråden om honom?). Min är ett sto.
Vi har sadlat och Hängt på den ena 11:an. Vi har inte bråttom. Men vill ha lång tid på oss. Tänkte sitta (det får min dotter göra) på bägge, före betet i sommar. Sen inridning i korta perioder under höst / vår. Så att dom är ridbara till 3-års testen nästa vår.

Idag fick dom se en BOM! i rundcorallen jag tränar i. Den var otäck. Jätteläskig. Men jag löslongerade, först mellan hinderstöden. Sen kunde jag lägga dit bommen på marken. Så tog dom ett jätteskutt över.
Heja! Man kan inte tro att dom ska bli hopphästar. När jag tränade idag.

Men snart så........ :bump::bump:

Roxi är också ett sto =) Kommer faktiskt inte ihåg om jag skrivit om henne. ev att jag skrev som föl =)

Det är tre veckor sedan han för allra första gången släpade ngt. (Då en skakel) Men det har gått bra hela tiden hittills, han vänder sig om och kollar vad som låter vid första tillfället, men sedan bara går han, och hoppas på att få höra ett klick.

Kl.

Har fixat däck att dra idag, så i eftermiddag ska en lämplig anordning fixas till. :)

Jag menar om du har skrivit i den specifika Bravourtråden här på Avel?

Idag har vi lasttränat. Bägge gick på jättefint. Jag stängde luckan.
Dom har ju åkt transport till och från betet, i somras. Men jag vill träna mera.
Så jag kan köra iväg med dom på olika aktiviteter.
Stolt uppfödare idag! :D

Ajdå. Jag får försöka sen när jag inte sitter med mobilen.

Han kommer ( om allt går som det ska ) redan i eftermiddag. :)

kl

Var ute en snabbsnabb sväng idag :o Var inte stallklädd så det blev inge grejande idag. Lite mys i solen bara :D

IMAG0413_zps8256704c.jpg

Han vill bara gosa och lägger huvet på min axel eller stylar håret på mig så fort han kommer åt :love:

Supercassie: Vilken sötnos! Jag blir så avis på dina fina fullblod! Tror jag säljer alla mina halvblod och köper fullblod och börjar med galopp istället ;)
Synd att det är lite långt till närmsta bana.. ( bor i sundsvall ) haha
Dock skulle jag gärna vilja ha ett rent fullblodsto att ha i swb-aveln =)

Visst är han! Det finns ju en del nerv i honom, men mest är det humör. ;) Till hans fördel är han oftast positiv, och mycket samarbetsvillig. Han verkar gilla att jobba, och det känns ju lovande för framtiden.

Red igår och hade honom med som handhäst. Han är så snäll. Bryr sig inte om bilar, andra hästar, hundar eller som igår, tävlingscyklister som var ute och tränade. Känns också lovande lör framtiden.

Nu väntar jag ju fortfarande på att paddocken ska tina upp, sedan blir det allt lite löshoppning ett par gånger innan sommaren med.

Vilken sötnos den nya 11:an är. Jag tyckte att han hade ett otroligt näpet huvud!

Nej, sälj inte dina fina :)
Dock är det ju lätt att falla för fullbloden :love:

Någon gång i framtiden , när jag kan syssla med avel kommer jag ickså vilja ha ett rent fbl-sto (helst ett jag känner och tar från banan). :)

Quimero: Ja, det verkar ju vara en kanonkille du hittat.

Och ang. vår nya 11a "Archie", så tycker även jag han är supersöt framför annat. tycker nästan han har ponnyhuvud :P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 107
Senast: AraSlei
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 394
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar