Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Skönt det iaf :D Då gör de ju vad de kan iaf :) jag försöker göda min, men det går sådär:p Hon tappar inte iaf, men lägger inte direkt på sig heller... Hon har tjock mage, men jag tycker hon är för tunn över revbenen... Men mjölken är det heller inget fel på verkar det som :p När hon inte gått med föl har hon tappat så fort hon inte rids. Vet inte om man ska börja tömköra henne ellr likande om det kanske hjälper. Då gör hon ju av med mer energi, så kasnke behövs mer mat, men hon kanske tillgodogör sig den bättre eller ngt? Vad tror ni?

Jo vi bestämde oss för det, han är ju fortfarande ohalt och rör sig obehindrat men det känns ändå som rätt beslut. Hoppas stoet får en lika trevlig fölunge nästa år så visar vi då istället:)

Det är helt makalöst vad fräsch han ser ut, vågar knappt tro att det kan vara sant.. kan man verkligen ha en sådan tur?

Det är nästan en månad sedan hältan försvann nu:banana::banana::banana:

Härligt Charlotte att han är ohalt!!!!
Jag velar ang fölvisning, först hade jag bestämt att inte visa, men i morn ska jag ringa och kolla lite, funderar på visning 13 aug i Uppl. Väsby. Min unge är fin men kanske inte så högbent som vissa andra, trav har jag inte fått se mycket. Hon är feminin, reaktionssnabb, korrekt vad jag kan se, proportionerlig och världens gos unge. Hon kommer bli riktigt mörk fux och jag tror hon kommer bli väldigt snygg och feminin. Jag tvekar för att jag blir ledsen om hon får för dåliga poäng. Mamman har fallit ur och jag fodrar för fullt nu, känns inte så roligt att visa henne:( extriört ser hon inte kul ut nu men rör sig jätte fint i traven.

här har det hänt massor! Conny växer som ogräs o mätte idag 119 cm! Bamora skadade sig tyvärr i förrgår, hon verkar ha skrapat emot nån sten eller nåt som skrapade av hud på framknäet. O hon är ju en porslingdocka, så självklart så intog benet efter 1 timme dubbel storlek typ. Tack o lov e det bara skrapsår, men det är betydligt större nu när huden runt om har försvunnit. Kanske kan vara att hon gått emot nån växt med. Men har inte sett nåt giftigt i hagarna. Hursom är hon på klar bättringsväg, svullnaden har börjat lägga sig, hon har nästan normal temp. Så nu tvättar jag henne o lägger på socatil så att såret torkar lite o inga flugor kommer åt. Bamora har också lite problem med att hålla hull, hon är inte supersmal, bara lite under hull, så jag fodrar med lusern, hö, alfa o betfor.

Medan jag gör detta så brukar conny passa på att gå på upptäcksfärd, idag var det sadelkammarens tur! :O

284968_10150247524065748_747485747_7578020_5124566_n.jpg

282469_10150247524000748_747485747_7578019_8033203_n.jpg

Vilken härlig bild!

*KL*

Min raggmunk har haft en fölpäls som heter duga. Nu när den fläckvis försvinner ser han lite skabbig ut. :crazy: Men han blir mörkare och mörkare för var dag som går.

Skabbräv:
6cc745c6.jpg

Växer gör han också...

första dagen ute:
liten_diar.jpg

Nästan 3 månader gammal:
IMG_1059.jpg

Är också lite tveksam till hur jag ska göra med fölvisning. Var från början helt övertygad om att jag skulle visa men nu vet jag inte. Har inte sett honom trava på länge (även om stallkamraterna intygar att han visst visar upp sig varje dag) så jag kan omöjligt säga hur han rör sig. Jag prickar bara in tiderna som de sk busiga hingstfölen vilar på... Sedan är Abbe en försiktig och mild herre i temperamentet just nu och jag är lite osäker på hur han beter sig om han kommer in i ett okänt ridhus, risken finns att han bara smyger runt efter mamma. Min lilla plutt som var så tuff i början är mest bara en snäll nallebjörn numer och det vet jag inte om jag får några poäng för ;).

Tack så mycket! :love: Vi kommer inte heller visa våra.

fia-lisa: Vilken höjdskillnad! Och perfekta bilder som verkligen framhäver det med! :bump:

Shit va han har växt!! Och han har sååå fin teckning!! :love:

Är det bara jag som ska visa? :p Jag är kanske den enda som e dum nog:p Haha! Jag vet inet vad jag ger mig in på :p

Jag ska visa på fölmönstring. Travar inte speciellt mycket men det är ändå roligt att visa. Några bilder på min "lilla" e. Cosmeo - Flemmingh.

1310314797_resized.jpg

1310314822_resized.jpg

1310314835_resized.jpg

Även den andra fölungen på bilderna e. Cohiba ska visas.
1310321259_resized.jpg

Sedan måste jag visa några bilder på min minsting e. Stendyssens Diablo u. Twyford Morgana. Ska ta lite nya bilder på honom. Här är han bara några dagar:

1310320924_resized.jpg

1310320983_resized.jpg

*knapp*
Oj va mycket långbenta snyggingar det finns här i tråden :love: Vilken skillnad det är på min lilla och alla stora stora föl :D

Jag ska visa mitt stoföl med, det blir den 11 Augusti :) Hon är ju född sent så förhoppningsvis är hon fortfarande jämn och fin i kroppen då :laugh:

Haha eller hur!! Han e så kaxig! Idag smet han ut i gången och skulle hälsa på de andra hästarna tyckte han, stackars Z höll på att få tokspel!! Fick in honom i boxen utan bekymmer iaf:p

kl

Va roligt sona! Var ska du visa?

Ja det ska bli roligt, är första fölvisningen för mig så jag är redan nervös :p

Det blir på backagården, som nv skåne har hand om. är lite osäker på vaart anläggningen ligger men jag tror att det är den som ligger i kullabygden :angel:

Idag har conny utforskat andra delen av sadelkammaren o hittade godisburken, han fick dock inte upp locket ^^ Han har även varit uppbunden, helt utan problem. När han skulle gå o det tog emot så stannade han bara, inget motstånd alls. Han fick även världens längsta fölungerläpp när han blev kliad av pannan, ett kort jag kommer o visa så fort jag får det. Huvudet på min kompis, öronen rakt ner, blundar för att slippa få hår i öronen o så en underläpp som nästan nådde kina :P

Fölunge på upptäcksfärd! :D

Mitt sto var enormt mammig första veckan, hon vallade undan fölet i hagen, helst skulle ingen nära, varken två- eller fyrbent.
Numera har hon noll koll på fölungen, han får hänga med så gott det går! :p
Förra veckan lyckades han komma ur hagen, mamsen gick lugnt bort till lösdriftshallen och åt hö! Och där stod en olycklig fölis och gnäggade typ 300 meter, två staket och en träddunge bort! :grin:

Jag ska visa i Örebro, någon mer som ska visa där?

Haha stackare! Han måste känt sig väldigt ensam och vilsen! :p

Idag har CC hittat en ny kompis, ett shettissto som är typ hundra år gammalt. Han har hängt vid staketet heeeela dagen! Mamma-häst har fått en välbehövlig paus :D

Jag ska visa Romina och Romino nästa lördag i örebro på Kvinnersta skolan. Någon som vill gosa elefantföl så finns vi där :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 272
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
837
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka