Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Vad skönt att han fortfarande är ohalt! Det kan inte vara så att om det nu är en fraktur av yttre trauma att den kapslats in och kroppen själv hittar ett sätt att gå runt svagheten sas?

Jätte skönt!!

Jomen visst kan det vara så för hans kropp försöker ju läka nu, frågan är bara hur hållbart det blir.
Tippar på att nästa röntgen bild kommer ge oss mer svar. Föl har ju som alla påtalat en enorm läkningskraft, hade detta handlat om en vuxen individ vore den nog inte ohalt. Men även om han förblir ohalt är man ju tveksam till vad som händer när kraven kommer och han måste belasta sig.
Men det är lång tid dit och mkt kan hända, förra veckan hade vi en tragisk incident när en frisk och väldigt fin ettårs hingst bröt benet i sommarhagen, öppen fraktur helt av fanns inget att göra... :cry:
Jag har förlikat mig med tanken att lilleman kanske aldrig blir helt bra men så länge han mår bra så får han en chans, men jag har slutat spekulera i framtiden:)

Visst vore det väl helt fantastiskt om den här historian blir en solskenshistoria!

Vi håller tummarna för det! :)

kl

Igår regnade det och blåste som f-n hela dagen. Hästarna går ut runt 7 tiden. Vid lunch ringde en tjej från stallet och frågade om hon skulle ta in CC (nu 5 veckor gammal :D)och Z för CC såg väldigt trött ut och det var ju kallt i backen. I vanliga fall är jag inte så pjoskig med hästar i regn så länge det är varmt ute, men det regnade konstant och skulle inte sluta förrän på eftermiddagen, tyckte lilleman kunde komma in så han kunde lägga sig och vila lite, så hon var snäll och tog in dem.

När jag sen kom till stallet vid 17tiden och skulle släppa ut dem igen hade CC haft racing i boxen... Ett fint rally-spår längs boxväggarna, en yr mamamhäst och en utslagen fölunge som låg och sov i mitten :D Han sprang och busade en massa i hagen när han kom ut igen, fick vara ute några timmar medan jag ordnade i stallet (tog duktigt lång tid att mocka boxen kan jag säga) så var han nöjd.

Han pillar som tusan i både Z:s hö och i gräset i hagen, när börjar de äta annat än mjölk ordentligt egentligen?

Charlottee - jag håller alla tummar för dej.. Din lilla kille e ju bara sååååå otoligt vacker =) han ser så snäll ut också.. men skenet kan ju bedra =)

Ang vädret å har de pisseregnat konstant sedan i går morse så mina bebisar å mamma hästarna har inte gått ur lösdriften alls förrens nu när de e uppehåll =) De e himla skönt å ha lösdriften dom kan gå in i så lsipper man oroa sej jämt att dom blir kalla mm..

I går blev för övrigt min lilla Calle 2 månader gammal och i morgon blir lilla Marah 2 månader hon med =) Tiden går alderles för fort altså =/

KL
Koronn blir hela tre veckor idag! Vart tog tiden vägen!? Han utvecklas jättefint och får komma närmare och närmare sin kompis i hagen. Det märks att morsan har varit med förut, det går mycket snabbare nu än med tidigare föl! Stallägaren hade sett fölen nosa på varandra idag, de fick tydligen hållas ett par sekunder också innan mammorna ingrep i den opassande situationen... :D
Blev en del bilder men pixbox vägrar fungera igen...

Nu funkar pixbox igen... Blev inte så värst bra bilder men... :p

Koronn Mr Jack
e. Saigon - Antares - Ostwind

32571896.jpg

Stöddunge med världens sötaste underläpp!!!
32571897.jpg

Kompisen, Florence Night, e. Cabachon - Indorado - Irco Marco. Hon är en riktig liten broiler! Ganska skygg men börjar bli bättre nu när hon ser att Koronn och Kandi kommer fram direkt man är i hagen.

Klias med mammsen
32571904.jpg

32571913.jpg

Har fått knepiga sår på båda haserna... Har på båda, men den här sidan är lite värre och blödde faktiskt lite igår. Har uppmärksammat ägaren om det flera gånger men hon verkar inte vilja göra nånting åt det... VCad kan det bero på? Lite knepigt ställe för ett sånt sår tycker jag..??
32571918.jpg

Tycker att alla (de fels) för får sånna sår (om de inte står på box vila i halm). Det är liggsår har jag fått lära mig. De ligger ju på sidan och då flyttar sig huden så att säga och när dem reser sig så reser dem ju sig med fram först och hasen kan få lite kravsår när den dras upp.
Smörjer min med idominsalva när det är torrt.
Även fast de går ute på gräs så blir det ju lätt så, är ju inte bolster mjukt.

Min lilla fia är lite över 2 månader nu. Imorrn är det dags för hovlsagare igen, sen sist har hon gått o blitt massor med stark. Blir spännade o se hur det går då.
Hon knaprar en hel del gräs, mumsar lite på mammas foder och så har hon fått sina regg papper inskickade. Så nu ska jag bara bestämma mig för när jag ska ID märka o så... hon är ju så lite för en så stor nål :crazy:

Ahha! Ja det kanske kan stämma... :)

Bara MÅSTE få visa ett par bilder på mina andra 11or jag har här hemma... :D De gnäggar inte, men de piper desto sötare, är bara två dagar äldre än Koronn, men ungefär 100 gånger så små... ;)

En av kattungarna var jättenyfiken på vår hund, rottis. :p Lilla ungen lekte med vovven flera minuter, klättrade på henne, snurrade över och viftade med sina yttepyttetassar mot henne. :love:

Först såg hans miner ut såhär... Jag skrattade så jag höll på att dö! :rofl:
32572071.jpg

Sen blev de kompisar!
32572072.jpg

Alla våra föl har haft sånna sår men de brukar försvinna när dom blir 3 mån eller så =) vi brukar bara smörka lite med ljukgörand eå sen ta häst salva över så flugorna ger fan i de =)

Världens snällaste rottis och sötaste kattungen ever:love:!

*Fiorano-som anser att kattungar tom slår föl i söthet:p*

Hälsade på Daisys drömvinst e Cohiba under min skånesemester. En jättehärlig tjej med helt underbart psyke!
284124_2028665088164_1590181870_1877706_4340244_n.jpg

tack:laugh:

He he visst är han snäll men oftast en liten:devil:

Har som tur är fått tag i en jätte lugn och duktig hovslagare som klarar av att verka mini mustangen...:crazy:

Hahahahah :rofl: Herregud vilken fantastiskt söt kattunge och ljuvligt snäll hund!!!

Angående såren, liksom busigdemon säger, i princip alla föl får det. Har hittills inte upplevt några komplikationer relaterat till det (peppar peppar).:)

Nu hoppar jag in i tråden. I början av juni fick jag två fölungar. Det var ca 30 dagar mellan betäckningarna, men bara 4 dagar mellan fölningarna.
3/6 INDIRA GHANDHI LT E: Bravour U: Robins Dixie (Quarter-sto).
7/6 VIVA LA DIVA LT E: Camaro M U: Vienna UE: Aerline H.

Jag är jättelycklig som har fått 2 sto-föl. Bägge är bruna, men kan bli skimlar....?

I helgen fick min lilla tös en mani/pedi. Stod som ett ljus hela tiden, lyfte snäll o höll relativt stilla! :love: Jag som inte tränat nått alls i princip!
Skönt.
Sen har hon nu växt ur sin ponnyföls grimma och fått gå över på den vanliga fölgrimman i läder på innersta hålen. Sötungen!
Synd att tiden går så fort bara.
Snart är hon stor och vit.
Ska försöka ta en bild på pälsen hennes, tycker hon skimmlar ovanligt fort, men kanske bara jag. Får visa senare.
Sitter nu o väntar på vet. för att se om hon har ett syskon på G i mammas mage eller inte. :d

Men visst är kattungar alldeles underbara! :love: Och ja, vovven är helt fantastisk! Hon ska bara tvätta dem och nosa på dem.. :D Men lilla hunden vi har, en sur gammal terrier, ska bara döda dem så fort han kommer åt så vi måste tyvärr ha dem ganska instängda... :crazy:

KL
Min lilla grabb är så himla mysig! :love:

32581375.jpg

32581376.jpg

Han kommer fram direkt man kliver in i hagen och vill vara med hela tiden! Han och kompisen får komma närmare och närmare och får numera nosa på varandra utan att det kommer surtanter flygande... :grin:

:D Jag är nöjd med lillkillen, även om han gärna hade fått vara en hon... :angel:

Nja, jag har ettåringen strax utanför Oviken på hingstbete, men de andra står ganska gömda i Svenstavik, man ser dem inte från nån väg, så dem har du nog missat... ;) Men du är välkommen att hälsa på om du har vägarna förbi! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 310
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka