Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Haha ja men det är lite så känns det som :p

Ja det är guld värt, speciellt om det är något man funderar på liksom, de andra i stallet börjar bli trötta på mitt eviga tjat om foder, och frågor som "Tycker du hon ser tunn ut?" "Har hon inte lagt på sig lite?" "Men idag är hon väl tunnare än igår?" osv osv i alla oändlighet :p

Deras svar är oftast "NEJ! Tycker vi att hon tunnar ut så säger vi till dig!!" :p

KL
Igår flyttade Koronns kompis hit! Det blev ett par springbilder, men Koronn hade busat av sig det mesta redan innan de kom så han lade sig och vilade ganska snabbt. Det verkar som om detta kommer gå bra. Stona sprang väl mot varandra nån gång men nöjde sig så långt, båda är i vanliga fall väldigt låga i rang.
Kompisens mamma ser förskräcklig ut, där är ett praktexempel på nån som behöver all mat i världen för att hålla hull... Hon har hittills inte gått på så bra bete (tur att den punkten ändrats nu då) men har ätit närmare fyra kg avelsmüsli/dag. Hon ger vekrligen allt till fölet som är hur rund och fin som helst! Vill inte lägga ut nån bild på henne, men hennes fölis är helt underbar! Fux med stor bläs och tre höga vita!

Lite bilder får ni imorrn, pixbox krånglar...

Här kommer bilderna! :laugh:

32562773.jpg

32562774.jpg

32562775.jpg

Koronns lekkompis Florence Night, e. Cabachon
32562787.jpg

Måste bara få vara jättelycklig över min mamma häst också! :love: Hon som var så himla dålig i vintras visar inte tillstymmelsen till att vara varken halt eller stel längre! :love: Det bevisade hon med stormsteg i lördags när de släpptes ihop och hon sprang runt med sin underbara trav och visade mig gång på gång vilken underbar häst jag har här hemma! För en gångs skull lyckades vi dessutom få en fin bild på henne i rörelse, jag är så kär i min vackra dam! :love:

32562788.jpg

Kanske man kan fortsätta drömma om sitt stoföl ändå... :angel:

kl

Idag fick mamma Phaloma och bäbishäst åka till Flyinge för att det ska bli en bäbis nästa år med :D resan gick mkt bra, Phaloma stod väldigt lugnt och fint i transporten. Vi har tränat lastning 2 dagar i rad så bäbis visste vad hon skulle göra. Väl framme kom vi i lagom tid för att hon skulle kunna insemineras, så förhoppningsvis kommer det snart gro en Chin Top unge där inne :d

Så fin hon är!! Tycker absolut att du kan drömma om ett sto:d

kl
Här kommer ett par bilder på Dahlia från Carina som lånat mitt sto Grandezza, hon är inte den bästa fotografen, men men...

Tycker det är så himla tråkigt att ha 20mil till sto med föl, men de kommer ju hem till hösten...

Dahlia 3mån!
qs17hl.jpg

33camg4.jpg

Lite nya bilder på min tös E: Heslegårds Rubin
Hon blir 3v den 14/7 växer så det knakar! En härligt vaken tös med gott om energi.

2011-07-08111703.jpg

2011-07-10164402.jpg

2011-07-10163852.jpg

Vad fin hon är ditt sto, underbart uttryck hon har..:love: Hoppas att hon fortsätter att vara fräsch så att du kan få ditt sto... Fast din lille iår är jättefin och härligt att allt verkar gå bra med benen.

Här kommer lite uppdatering på Felton och några nya bilder. Han har äntligen börjat ta sig efter att mammahäst fick livmoderinflammation och hennes medicinering tog hårt på honom men efter lite extra kraftfoder (han älskar det och äter som bara den, puttar tom bort mamma...) så går allt nu åt rätt håll men hans fölkompisar i hagen som är jämngamla är rätt mkt större. Men han har hela tiden varit pigg och glad och jag måste återigen säga att jag är så nöjd.:love: Han kommer gnäggande emot en i hagen och han är lätthanterlig i alla lägen.
Fast jag trodde det var en dressyrhäst jag avlat fram... Fick även höra från en tjej på stallet att han roat sig med att hoppa över vattenkaret i hagen....
DSC00589.JPG

Den hagen de går i nu har verkligen allt för en häst.. Allt ifrån stora gräsytor till sten, berg och skog och ett litet sovhus...
DSC00404.JPG

DSC00591.JPG

DSC00557.JPG

DSC00602.JPG

Hoppas allt fortfarande går bra med din lille... Håller tummar och tår!

Hur har det gått med mammahäst? Är det inte nu det är dags för dräktighetskontroll på henne? Hoppas, hoppas hon tagit sig och att det finns en liten Highcruiser unge därinne...:)

Hoppas allt fortfarande går bra med din lille... Håller tummar och tår!

Hur har det gått med mammahäst? Är det inte nu det är dags för dräktighetskontroll på henne? Hoppas, hoppas hon tagit sig och att det finns en liten Highcruiser unge därinne...:)

Tack jo han är fortfarande ohalt och går med sin mamma och har det bra:) Lite jobbigt är det dock att se hur fint han utvecklas när hans framtid är så oviss, men oj så fin han är nu!

Idag kollades stoet på 17 dygn och frögurkan är dräktig!!:banana::banana::banana::D

..nu tänker jag bara, brunt stoföl brunt stoföl brunt stoföl..

GRATTIS!!:bump::banana::banana::banana::bump:

Håller tummar för ett brunt stoföl... Det var vad jag fick med Highcruiser. Ska hälsa på "min" nu i veckan. Ska bli kul att se hur hon utvecklats...

*kl*

Lägger in en bild på Mortimer (Maserati- Bayron- Chirlon) nu 1 månad gammal. Han har ju varit iväg på seminstationen med sin mamma ett bra tag och kom äntligen hem i fredags. Håll tummarna att Gladys nu blir dräktig på 1'a med Ampère!

Mortimer1mnad.jpg

Vår Black coffe unge som nu är 3 veckor gammal :)

Black Coffe -Metall-De Niro som ska heta Bj`S Black Mezzo.

I dag
DSC00672.jpg

3 veckor
DSC00854.jpg

Mia

kl
Ojdå, har inte visat upp min andra lilla goding! James Grieve, född 6/6 e. Speybosch Diablo u. Fagerslätts Janni

dsc_0080_151554649.jpg

dsc_0005_153198608.jpg

dsc_0019_153198929.jpg

och så en bonusbild på Wille, busungen!
dsc_0026_151552821.jpg

Mkt fina bilder på era bebbar här!:)

kl.
Här kommer nytagna bilder på min 3 månaders still going strong!

söt som socker enligt mig!:p
282705_10150231271576344_563156343_7453104_4323065_n.jpg

282705_10150231271581344_563156343_7453105_5943768_n.jpg

Victovie nu var det "länge" sedan jag såg bilder på dina snygga tjejer!:d

Eller har jag missat kanske?

Håller med om att Maja_Kandis sto har ett vackert uttrycksfullt huvud:d

KL.
fick äntligen några bilder in action på min lilla röda (som för övrigt fortfarande är ohalt:laugh:)
So far so good.. heja heja

264791_10150232747747447_648287446_7744015_6692945_n.jpg

282228_10150232747807447_648287446_7744017_7720104_n.jpg

Haha, du har rätt i att jag inte har lagt upp nya bilder på "ett tag" :D. Ska bättra mig så fort vädret tillåter en kamera att vistas utomhus igen ;).

Härligt att han är fortsatt ohalt!! Håller alla tummar o tår här för honom :)

Vad skönt att han fortfarande är ohalt! Det kan inte vara så att om det nu är en fraktur av yttre trauma att den kapslats in och kroppen själv hittar ett sätt att gå runt svagheten sas?

Haha, du har rätt i att jag inte har lagt upp nya bilder på "ett tag" :D. Ska bättra mig så fort vädret tillåter en kamera att vistas utomhus igen ;).

Härligt att han är fortsatt ohalt!! Håller alla tummar o tår här för honom :)

Thanks för tummarna:)

Här har vi haft strålande sol men nu nådde även regnvädret oss:grin: Skyfall ute i skrivande stund! Men det behövs här!

Otroligt vackert huvud på stoet! :love: Ser rörlig ut med :)! Vad var det för stam på den?

Ja men visst är hon för underbar! :laugh: Det är den mest "talande" hästen jag nånsin mött, verkligen otroligt mycket minspel och väldigt uttrycksfullt huvud! Man kan se på tre sekunder ganska exakt vad hon tycker och tänker om en viss sak eller situation, ett "höjt ögonbryn" här, en rynkad näsborre där. :D

Hon är trakehner från Danmark, e. Antares - Ostwind - Seul Son. Försökte ju få fram en "ren" med Insterburg ifjol men det ville sig ju inte riktigt... :grin:

KL
Koronn blir hela tre veckor idag! Vart tog tiden vägen!? Han utvecklas jättefint och får komma närmare och närmare sin kompis i hagen. Det märks att morsan har varit med förut, det går mycket snabbare nu än med tidigare föl! Stallägaren hade sett fölen nosa på varandra idag, de fick tydligen hållas ett par sekunder också innan mammorna ingrep i den opassande situationen... :D
Blev en del bilder men pixbox vägrar fungera igen...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 343
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka