Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

Vilka gullungar!
..och jag kan bara hålla med om rumpan på den ljusa sagohästen;):love::love:

kl.
Lady horse Sassiball belize Victovie _Eva_ och alla andra som håller tummarna för min lilleman TACK:bow:

Idag gav ytterligare en veterinär sitt utlåtande, hon trodde också trauma och tycker vi gör rätt som behåller tillsvidare:)
Letar dock fortfarande efter en speciell person, ska bli mkt intressant att höra vad h*n säger.

Tur att jag jobbar nätter, tiden finns att köra lite detektiv arbete!;)

Även jag håller tummarna (och tårna) och hoppas att du kommer fortsätta uppdatera hur det går....I denna tråden eller i en egen när det är så dags :D bara vi får veta vad det blir av din lilla bebbe. :D

kl

Bilder från idag på min charmör (e. Fidertanz), vars mamma för övrigt var dräktig på 30 dygn idag! :)

2 månader gammal
figge3.jpg

figge4.jpg

Halsen!!! :love: :love: :love: Helt underbart fin fölis! Och grattis till dräktigheten! :laugh:

KL
Liten bild på min gangster! Han blir inatt två veckor gammal och får fira med att sova ute för första gången! :laugh:

32551287.jpg

Sådärja.. då var Reine (e.Shooting Star-Bayron-Lambert) anmäld till fölvisningen i Enköping den 14 augusti. Någon annan som ska dit?

Oh Fidertanz är en stark kandiat till min tant om jag skulle lägga gångart på henne :D Läcker fölunge! vad är det för mamma?

Här komemr lite nya bilder på mina sötnosar =)

Tyvärr kan dom ej gå i samma hage då mammorna slår ihjäl varandra :crazy: så vi håller stona 1 timme/dag så fölen får leka lösa när vi håller tanterna så dom ej kan bråka...

Här e i alla fall min lilla "Calle" som snart e 7 veckor gammal =/ tiden går för fort =/ Han e i alla fall super cool i allt å en riktig kelgris :love:

32553538.jpg

32553548.jpg

Här e divan "Marah" som också snart e 7 veckor gammal... Hon e en riktig diva men ändå väldigt cool i huvet men som alla fruntimmer har hon åsikter om ALLT.. Hon är tingad sedan hon var 2 timmar gammal till en bekant till mej som sa redan när stoet betäcktes att får hon ett skäck sto SKA jag ha den.. Å de blev ju ett skäck sto så de va perfekt =) Hon ska tydligen blien kosse häst =)

32553571.jpg

32553572.jpg

Sjukt snygg teckning på båda två! Gillar när det inte är för mycket vitt, "divan" är så jämnt tecknad så det är skitläckert även om det är mycket vitt! :love:

Jobbigt med ston som slåss. Min går ihop med ett sto hon inte träffat innan och det går sådär. De 2 ggr vi ställt dem i stallet i boxar brevid varann har flisorna rykt. Jag har aldrig varit med om att min häst sparkat i boxväggen innan, har haft henne i 15 år, men nu jävlar. Ute har de också spakats men nu verkar det andra stoet backa undan för mitt. De är inte världens snällaste mot varandras ungar heller. Nu har mitt sto börjat falla ur, inte kul. Hon har fått ca 1,5 kg kraftfoder om dan på betet, men nu måste jag ge henne rejält mer. Inte så lätt att fodra bara i hagen och svårt även att få ut dem ur hagen då det enda stället jag kan ställa bilen är precis vid grindöppningen.

Va jobbigt! Jag vågar itne släppa mitt sto på bete, hon är så svår att hålla hullet på. Förra sommaren gick hon ute (det här är hennes första föl så hon var ju föl-lös då :p) men jag stödfodrade henne 3ggr/dag med 1kg kraft per gång, och hon höll hullet men var verkligen inte tjock... Så iår är dt box på natten som gäller för henne och fölet... Hon får ändå sinnesjuka mängder mat, och hon är inte tjock nu heller... Hoppas hon håller sig i det hullet hon är bara så hon inte tappar, för gör hon det vet jag inte vad jag ska göra ritkigt, jag kan knappt ge henne mer mat... :(

Såhär såg hon ut förra sommaren:

34103_1495086225942_1497660137_31284529_5025189_n_95531108.jpg

Senast ändrad:

kl
Vi fick ett litet sto i söndags kväll. Allt gick bra men hon hade lite svårt att komma åt spenarna för mammas mage var i vägen :D
Bilderna är tagna när hon var ett dygn gammal ungefär. Hon är E: Careful- Phaeton X
IMG_6052.jpg

IMG_6050.jpg

IMG_6015.jpg

Nu väntar vi bara på Wayanas föl också...

Senast ändrad:

Ja då förstår jag dig. Jag har inte mitt sto hemma hos mig nu och det är mycket mer bromsar där hon går nu så det påverkar säkert också. Jag brukar inte behöva stödfodra min om somrarna, rider jag så brukar hon få lite havre typ en halvliter och mineraler. Men hon blir heller aldrig speciellt tjock på betet. Det här är första fölet.

Tack! :laugh:
Jag är riktigt förälskad, det tar dubbelt så lång tid i stallet nu när man ska stå och gosa med bäbis hela tiden :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 355
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
840
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka