Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

*kl*

Det blir tyvärr inga bilder här på grannens Totilasfölis :(
Han är med största sannolikhet redan såld för en hiskelig bunt med pengar så ägarna kände att de inte kunde lägga ut bilder offentligt utan den ev. nya ägarens tillåtelse.

Han artar sig i alla fall bra och kanske blir det en liten video på honom framöver istället.

Visst är det den Toto-ungen vars mamma är helsyster med First Wish? Kan tänka mig att den var jättedyr!! Första Totofölet (ue Rubinstein-Argentinus) såldes på auktion i veckan för 105.000 euro! Hoppas nu att de infriar alla förväntningar:).

Ja det kan man kalla kontraster! :laugh: Jädrar vad fin den översta var, är det hingsten?

Blir så glad när någon tycker min lille fölunge är söt, fin eller något annat positivt! Tack! :)

Jag har ofta hört att man inte ska använda samma hingst två gånger om man är nöjd med första avkomman, då håller man på och jämför avkommorna på ett trist sätt. Är det så tro?

På Eklundas hingstvisning så fick vi veta ett skäl till att välja Sir Oldenburg! Han kunde visst inte lämna fuxavkommor, det var tydligen en merit! ;)

Jag har just fått mitt andra föl efter samma hingst, och visst jämför jag dem med varandra men ettan var så bra att jag så gärna ville ha en till. Har absolut inte ångrat mig, och hade stoet varit yngre skulle jag använt hingsten ännu fler gånger!

Ja det kan man kalla kontraster! :laugh: Jädrar vad fin den översta var, är det hingsten?

Blir så glad när någon tycker min lille fölunge är söt, fin eller något annat positivt! Tack! :)

Jo, kontraster är de allt. haha. De lilla brukar jag kalla åsna i hästkropp... eller new forrest i halvblodskropp.. beror lite på. Seg som en NF är hon iaf..

Japp den översta är hingsten :) ska visas som hingst på championatet med ... men sen ryker kulorna på den. Han är jättetrevlig dock, inte hingstig alls.

Ja men det är väl klart - det är ju din lilla bäbis :D

Min Zuidenwind unge, 7 veckor och växer mest på bredden för tillfället:angel::p
Tycker det verkar som om ZW lämnat mkt fuxar iår!:D

248232_10150193108301344_563156343_7155275_6649120_n.jpg

Blev du lika nöjd med "2:an", eller kände du att "kunde den inte blivit bättre?!"

Jag känner också att det finns ju så enormt mycket fina hingstar, jag vill se resultatet av flera, alltså betäcka mitt sto med olika varje gång! :p

Det finns en Zudenwindunge i stallet där mina hästar bor, också en fux!

Det fölet är enormt skyggt, han föltuggade hysteriskt så fort en människa närmade sig, alla de andra fölen är helt annorlunda! Är din Zudenwind också mer skygg än normalt?

:D :D
För fyra år sedan så tog jag ju ett stort steg i "projekt uppfödning" när jag köpte mig ett sto! Det kändes då lite närmare målet än när jag var ägare till två valacker och var på varenda hingstvisning jag kunde hitta! :angel:

Härligt att du tycker min lilla unge är fin! :laugh:

Tvåan blir en vecka i morgon så jag kan inte uttala mig ordentligt ännu, men än så länge verkar hon ha fått samma runda gång som ettan. Däremot blev hon brun och inte svart som ettan är, men eftersom hon hade kunnat bli fux är jag glad att jag inte fick en till! Har redan en fuxa och tycker att det är roligt om de har olika färger.

Min har varit skygg och föltuggat när han blev rädd, men är idag betydligt coolare. Däremot är han reaktionsnabb och känslig, men de är ju kvaliteter som jag ville ha när jag valde hingst till mitt sto:)

Nu fick ju min oturligt nog åka till Ultuna inte ens ett dygn gammal pga kolik och bara den resan måste vara omtumlande så jag vet inte hur mkt som har att göra med det. Idag är jag väldigt nöjd och skulle inte tveka att använda hingsten igen och få ett helsyskon, blir dock inte detta år.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 261
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat

Tillbaka