Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna

så dom måste inte ha visst antal avkommor längre? jag ä dåligt uppdaterad märker jag. Förr var det väl minst 4 avk för att få A o 6 st för ELIT.

Stoet heter Virona, är efter Vivaldi - Herkules - Orkan - Faruk, hör till stofamilj (36). Har inte den minsta koll på hur i helskotta man hittar vilket blup-index hon har, men länkar till hennes sida...

Här är en länk till hennes Blup-sida.

Hon fick själv gångartsdiplom och har som sagt producerat tre avkommor som samtliga har erhållit gångartsdiplom. Sedan har hon tävlats upp till msv dressyr och ska nu som sagt gå in i avelsboxen på heltid. :)

Hon är otroligt trevlig att ha och göra med! Stencool! såhär ser hon ut idag, högdräktig, beräknad fölning om ca två veckor om jag minns rätt...

32447964.jpg

Detta gäller för Elit (som alternativ till de högre gamla kraven) :

Stoet skall ha ett BLUP-index på lägst 115 i dressyr eller hoppning samt minst tre
avkommor som har lägst 4 förärvningspoäng

Aha hon är mamma till Vilgot e Black Coffe ;) Gick ju igenom alla visade BC ungar förra året .

Så lite världen är :laugh: Går det att få en bild på Vilgot i Black Coffe tråden om man ber snällt :bow:

Fråga ägaren ?
Mia

Jag vill hoppa in och visa men egna lilla -11, 3 dagar gammal :)
Williams Favorit har vi döpt honom till & han är e. Verdi!

dsc_0004_150899516.jpg

dsc_0004_150883007.jpg

dsc_0006_150883026.jpg

img_6384_150829622.jpg

Så himla mysig bebis, superfin är han & tuff och social :) Mamma är oxå jätteduktig! :love:

Väntar på att andra ponnyn ska föla också, hon är redan 2 dagar över tiden.

Vilka fina föl! :laugh:

Såg att det var Sir Oldenburg där också, är han hingsten som betäckt mest 2010? För jag tycker det är Sir Oldenburg överallt! Här på Buke, när man pratar med avelsfolk osv. Där min häst är uppstallad är 3 av 8 dräktiga ston dräktiga med Sir Oldenburg.

Tror många velat åt färgen men den verkar han inte ha nedärvt i större utsträckning ? Har mest sett bruna dock många med fina strumpor :love:

Skulle sjölv vilja se hur dess bebba rör sig :)

Mia

Skuttar oxå in här o presenterar vårat underverk: Kiedis N e: Szkopul-Zinsky xx-Moltke I föddes kl. 22 den 3 juni....
32450660.jpg

32450644.jpg

2 av 3 "Sir Oldenburgare" har tittat ut i stallet där mitt sto och föl är uppstallade. Den senaste har en pytteliten vit kronrand, annars inga tecken alls! Den andra har en ganska smal bläs och lite vitt på benen.
Så tecknen verkar han inte nedärva! :D

Om man däremot kollar på min Cartierunge så har han 4 helstrumpor och en stor stjärn som går ner i en liten bläs. Man kan ju tro att min fått simmare från fel hingst! ;)
Nu sa ju Lena Zeiloth att Sir Oldenburg omöjligt kunde få fuxavkommor så jag kan nog vara säker! ;)

Lite nyare bilder på mitt underverk!

Senast ändrad:

lite OT kanske ... men medryttarhästens ägare har två cartier avkommor (eller ja, 2 åringen är såld nu) undan samma märr.

3års hingsten är lik pappa sin, 170 cm hög.

caresso.jpg

2års märren är liiiiten... (strax över 1.50 tror jag)

IMAG0644.jpg

lite kontraster :) vad söt din var ! och bra val av hingst.. säger jag lite partiskt för jag gillar Cartier och de Cartier avkommor jag stött på!

Vilka fina föl! :laugh:

Såg att det var Sir Oldenburg där också, är han hingsten som betäckt mest 2010? För jag tycker det är Sir Oldenburg överallt! Här på Buke, när man pratar med avelsfolk osv. Där min häst är uppstallad är 3 av 8 dräktiga ston dräktiga med Sir Oldenburg.

Om jag inte minns helt fel var Sir Oldenburg den 4:e mest använda hingsten 2010. Här i krokarna är det dock bara en som känt till honom när jag berättat vem jag betäckt med, trots att jag pratat med folk som själva har betäckt sina ston förra året, vilket är lite lustigt när man sett betäckningsstatistiken. ;)

Tror många velat åt färgen men den verkar han inte ha nedärvt i större utsträckning ? Har mest sett bruna dock många med fina strumpor :love:

Skulle sjölv vilja se hur dess bebba rör sig :)

Mia

Fast man får väl hoppas att det inte är färgen som gjorde Sir Oldenburg poppis förra året. ;) Själv valde jag honom då han är en multibegåvad dressyrhingst som verkar ha lämnat multibegåvade ungar i Europa. Att han är snygg så det står härliga till är en bonus!

*knapplån*

Igår föddes på 342 dygn årets fjärde föl - och tredje stoföl - e. Zuidenwind u. Miramis ue. Master-Napoleon-Kew Gardens xx

Hon är helsyster med Riksfölsvinnaren i gångarter i Jönköping 2010 Zolo CML men är betydligt större än sin syster.

Hon döps till Cintra CMl.

251653_10150210170233225_690463224_7140511_5791692_n.jpg

254499_10150210170553225_690463224_7140513_3810942_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 261
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 665
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv

Hästrelaterat

Tillbaka