Sv: 11-orna version 2.0
Yahooooo! Och morsan bah: "suck"
KL
Här slog stormen Dagmar till poff
pang KABOOOM natten mot annandagen. Låg vaken hela natten och lyssnade på ovädret! Försökte ta mig ut mitt i natten för jag hörde att nån dörr slog, men det blåste så kraftigt att jag inte fick upp dörren...
På morgonen hade det lugnat sig lite, då såg jag att det var både förrådsdörren (som är förstörd) och stalldörren som stått och smällt. Undrade såklart vad jag skulle möta inne, men både Koronn och herr nordis låg och sov.
Så de hade då rakt inte tagit nån stryk av nattens oväder!
Jag var dock tillräckligt smart och lät dem stå inne så att man skulle kunna kolla läget på hagen innan utsläpp, så jag mockade åt dem och slängde in mer hö. Jag skulle åka till jobbet tidigt och möttes av en bamsegran och en stor tall som hade brakat rakt över vår infart, alltså kunde jag inte åka nånstans alls...
När det sen blev ljust knallade jag och sambon ut för att kolla till hagen, hehe, tur att inga hästar var ute! Det hade rasat en hel klunga träd rakt in i hagen, och prickat mitt emellan två stolpar! Ett träd till hade också rasat på ett annat ställe i hagen, också över tråden, så det var bara att invänta motorsåg...
Senare på dagen fick de iaf komma ut, träden låg fortfarande kvar i hagen. Det var himla kul att se dem när de gick ut, de gick rakt fram till högen och ställde sig mitt i och åt trä!
Idag har det varit kanonväder hela dagen, tills det sa KABOOM igen och från ena sekunden till den andra var det plötsligt snöstorm så det knakade i träden igen! Småpojkarna var jätteoroliga, sprang omkring i hagen och skrek. Det snöade så mycket att man inte såg andra sidan hagen... Vi tog såklart in dem direkt. De hade snö överallt! Värsta snöoverallen! De tyckte helt klart att det var skönt att få komma in. Så nu står de inne och inväntar bättre väder igen...
Koronn såg precis när han kommit in ut såhär, det hade typ snöat i kanske fem minuter innan de kom in...
Har för övrigt tidigare idag kört undan timret från hagen med hjälp av herr nordis. Det tyckte småttingarna var både läskigt och skitkul! Koronn höll sig lite i bakgrunden!