11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Kan slänga in nån bild på en superbusig livsglad pluttehäst också!

Koronn önskar också God Jul! :D

Julkort218.jpg

Julkort190.jpg

Julkort246.jpg

Julkort256.jpg

Åh vad roligt med film på din! :love: Vilken faaaaart! :D Superfin!!!

Önskar också alla en riktigt God Jul med allt vad det innebär! :laugh:

tack:) Han kanske har en framtid på galoppbanan istället för dressyrbanan?:o:rofl:

Idag är han dock VÄLDIGT billig.. vår duktiga hovslagare var här igen och lillhingsten hade åsikter om det mesta:devil: Han är så tuff! Jag avundas er som har lugna och medgörliga fölisar..

Jag kan lätt skriva under på att han är den tuffaste unghingsten jag har hanterat, men han är definitivt inte omöjlig;)

Fin han är!!

Nu funkar tinypic äntligen!! Här kommer lite bilder på Dahlia då:D

Första sniffen på kompisen

10p3wxv.jpg

I hagen idag, hon fick värsta frispelet, filmade med, men vet inte om jag kan få in filmen här, provar sen!

2db2wpj.jpg

fa8xgw.jpg

1dzhy1.jpg

:rofl: Yahooooo! Och morsan bah: "suck" :D

KL
Här slog stormen Dagmar till poff pang KABOOOM natten mot annandagen. Låg vaken hela natten och lyssnade på ovädret! Försökte ta mig ut mitt i natten för jag hörde att nån dörr slog, men det blåste så kraftigt att jag inte fick upp dörren... :crazy:
På morgonen hade det lugnat sig lite, då såg jag att det var både förrådsdörren (som är förstörd) och stalldörren som stått och smällt. Undrade såklart vad jag skulle möta inne, men både Koronn och herr nordis låg och sov. :D Så de hade då rakt inte tagit nån stryk av nattens oväder!
Jag var dock tillräckligt smart och lät dem stå inne så att man skulle kunna kolla läget på hagen innan utsläpp, så jag mockade åt dem och slängde in mer hö. Jag skulle åka till jobbet tidigt och möttes av en bamsegran och en stor tall som hade brakat rakt över vår infart, alltså kunde jag inte åka nånstans alls... :grin:

När det sen blev ljust knallade jag och sambon ut för att kolla till hagen, hehe, tur att inga hästar var ute! Det hade rasat en hel klunga träd rakt in i hagen, och prickat mitt emellan två stolpar! Ett träd till hade också rasat på ett annat ställe i hagen, också över tråden, så det var bara att invänta motorsåg...

STH79856.jpg

Senare på dagen fick de iaf komma ut, träden låg fortfarande kvar i hagen. Det var himla kul att se dem när de gick ut, de gick rakt fram till högen och ställde sig mitt i och åt trä! :D

Idag har det varit kanonväder hela dagen, tills det sa KABOOM igen och från ena sekunden till den andra var det plötsligt snöstorm så det knakade i träden igen! Småpojkarna var jätteoroliga, sprang omkring i hagen och skrek. Det snöade så mycket att man inte såg andra sidan hagen... Vi tog såklart in dem direkt. De hade snö överallt! Värsta snöoverallen! De tyckte helt klart att det var skönt att få komma in. Så nu står de inne och inväntar bättre väder igen... :grin:

Koronn såg precis när han kommit in ut såhär, det hade typ snöat i kanske fem minuter innan de kom in...

STH79896.jpg

Har för övrigt tidigare idag kört undan timret från hagen med hjälp av herr nordis. Det tyckte småttingarna var både läskigt och skitkul! Koronn höll sig lite i bakgrunden! :p

För en gång skulle slapp vi i södra sverige stormen!!
Visserligen blåser det alltid här så strömmen försvann ett par timmar i alla fall.

Vi tog en promenad i det 9 gradiga "vår-vädret"

392295_156006034502624_100002796869229_156992_1385210527_n.jpg

Ja, något konstigt är det med vädret, här var det i dag +10 och hästarna hade riktiga vårkänslor i solen. Lite bilder på min kille f. 22/4 e. Satisfaction-Turban Rose

scaled.php

scaled.php

Hoppas det varma fina vädret vill torka upp hagarna lite också.
Min är lite fin i kanten och vill inte busa i leran :D

Va stor och fin din kille är!! :love:

Mina verkar tyvärr gilla lera allihop. Jag får vara glad de dagar någon av hästarna inte är heltäckta av lera som de lattjat runt och rullat sig i, så jag hoppas också på mindre lera i hagarna. Det borde väl komma någon köldknäpp i januari eller februari, annars är det riktigt konstigt.

Min är ändå mindre jämfört med ett par stoets tidigare avkommor vid samma ålder, de är/blir 170+, han får gärna stanna under 170 strecket vilket jag i nuläget tror att han gör. Vad är det för stam på din? Ser söt ut och snäll ut på bilden. Min är en riktig spjuver och ganska så tuff som tar alla tillfällen i akt att kunna hitta på bus med de andra hästarna, han är också snabbast av dem alla och han kommer oftast undan med det.

Lite bilder på min PREkorsning efter Galope P

version-8a071b891490ca0b31b8ae5083ae69c0

version-3512529eed9df8f7dfd49e2bbd83f756

Han lever rövare i unghingstdriften för tillfället, och verkar må som en prins..

Väldigt fin blick!

KL.

Liten har blivit stor..
254817_10150196093026344_563156343_7180733_913766_n.jpg

.......och imorgon flyttar han till en EGEN box!:bow:
377455_10150434823491344_563156343_8600847_925538018_n.jpg

Han kommer dock få gå med mamsen i hagen ett tag till.

Gott nytt år! Nu vill jag vara med här!! :Banana:
Jag var och skaffade en liten grabb i torsdags, min och mammas julklapp till oss själva!
Hingst e Bellagio 1195 - Troon xx. Ser ut att bli en bjässe. Blir skimmel :)
Jag har inte kunnat ta några (bra) bilder än, men väntar på svar ifrån uppfödaren om jag får använda hennes, isåfall kommer bilder snart!

Jag kommer inte ihåg om jag skrivit om min 11:a.
Roxina är e Bravour ue Mio de baugy En väldigt blyg tjej som gärna gömt sig bakom mamma dom senaste 6 månaderna ;) Nu när mammsen flyttat har hon blivit tuffare och och man får leda och borsta på henne som man vill! Hon är raka motsatsen till hennes stora syster f.10 ;) Här är lite bilder på fluffhästen =)

En fölbild =)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?