11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Hihi vilken duktig flicka! :)

KL
Jag har ett problem! Min bebis är för mörk för att fasta på kameran... :cool: Varenda kort som det är lite fart i är det bara suddiga streck efter lillen och storebror är i fokus! Jaja, bjuder på några av dagens skörd...

061.jpg

089.jpg

095.jpg

105.jpg

Pussas med farbror nordis.
195.jpg

Koronn är fortfarande lika trevlig att hålla på med, leker följa John så fort man visar sig (det var ett helsikke att få iväg dom från mig så att jag kunde fota!). Han är dock lite ojämn i kroppen nu, rumpan har skjutit iväg. :D Här har det nu snöat konstant i över två dygn, men eftersom det varit lagom kallt (ca 4 minus) och vindstilla har hästarna fått vara nakna. Lillen kom in i söndags med ett snöberg på ryggen så isolering har han! Men problemet var att han fortfarande var blöt på morgonen i måndags, och det snöar som sagt fortfarande. Så jag hoppas att det SLUTAR snart så att stackaren får torka upp sig!

Senast ändrad:

Hoppar också in en sväng i tråden....

Har inte hunnit göra så mycket med min (Juli e Capriano-Davignon) ännu eftersom all tid har gått åt till att försöka få ordning på stallet. Vilket för övrigt inte är så lätt med två hästar som skall sitta i knä på en hela tiden man bygger om man inte spärrar av hela stallet.... :laugh:
IMG-20111126-00352.png

Hon går på typ lösdrift med mamma och syrran (-10) som hon trakasserar med jämna mellanrum.

Film på ligisten

Eftersom hon är född i juli är det inte aktuellt med avvänjning riktigt ännu, tänkte de skulle få gå ihop till i början på mars, men så länge hon är med syrran verkar hon inte bry sig så mycket om var mamma är (tills hon blir hungrig vill säga....)
Sen med en lösdrift och en hage hemma blir det ju en intressant övning att bygga/stängsla om, så det blir ju inte avvänjning innan tjälen är ur marken i alla fall...

Ja matte blev stolt när hon väl skuttade.. första varven rev mamma ;) så hon slapp ju hoppa, första gången mamman inte rev skuttade hon undan åt sidan. Sen förstod hon poängen och följde efter mamman :p De var båda jätteglada och skuttiga efteråt så tror de gillade mattes julklapp :)

Haha, det gjorde dem säkert! :laugh:

KL
Min lille plutt fick följa med på sin första promenad idag! :laugh: Han var såååå duktig! :love: Vi har en väg som går runt en skogsdunge och tillbaka upp till gården, och den blev en lagom första runda! Längs den vägen står dessutom både transport och traktor parkerad så det fanns ju lite spännande saker att titta på också! :laugh:

Koronn traskade på jättesnällt! Lite tveksamt i början men sen allt ivrigare och ivrigare! Lite läskigt var det när stora vovven kom farande som ett spjut bakifrån, men det gick det också, bara å skutta närmare matte! :D Han tittade inte alls på transporten, men däremot traktorn var han tvungen att ta en omväg runt! :D Men han slog inte av på tempot för det, bara gick lite större väg - duktig liten!
Tillbaka ut i hagen till storebror och farbror, han såg ut som om han undrade varför vi inte gick längre. :D

KL
Idag fick Koronn sina andra vaccinationer! Nu är det en till om en månad (mot botulism) och sen är det ett par månader till nästa! :) Han var duktig som alltid! Visade honom lite för vet som nu skrivit intyg på att benen är som de ska! Nu ska reservationen bort! :p

Passade också på att mäta herrn, han blir sex månader imorrn (:eek: Shit vad tiden går!!!) och stoltserar med hela 132 cm i manken! ;) Betydligt högre bak men det mätte jag inte. Han går i sina båda bröders klara fotspår, de är himla lika alla tre!

Hmm... Känns som om jag bombar den här tråden! Vart ääär alla? :D

Det var bus i hagen idag igen, och den här gången gillade kameran lillen också!

bus058.jpg

bus152.jpg

bus187.jpg

bus215.jpg

Terrorisera storebror... :angel:
bus235.jpg

Härliga bilder!!:D

KL.
Nu kan även jag visa lite bilder med snö i bakgrunden:banana: :banana::banana:

Lilleman är nu 8 månader.

388022_10150434799771344_563156343_8600785_1398612361_n.jpg

404425_10150434814826344_563156343_8600821_1940978079_n.jpg

385149_10150434818476344_563156343_8600831_1691645283_n.jpg

Längesedan jag uppdaterade om mina bebisar =)

Calle e fortfarande en riktigt gose gris
Marah som blev tingad när hon va 2 timmar gammal är fortfarande kvar å det blir inget köp. Hon la hand penning på henne å i kontraktet skrevs att hästen skulle va betald senast 1/11 när hon kunde åka hemmifrån men inga pengar kom så de e brutet nu så vi får se hur vi gör till våren men tjejan hon e ju sååå läcker men de e kläs i donnan asså =)

Sen har vi även ett föl till här som går här å lker med mina ett litet sto som är hbl/welsh.. Å om 2 veckor kommer en liten hingst till.. så när killarna blir killar så delar vi på dom =)

*kl*

Vi har ingen snö men idag var det åtminstone lite frost i gräset.
Jag passade på att släppa ut hästarna i sommarhagen när marken var hård.

Bäbis börjar ju redan se ut som en riktig häst! Han är lite mer än 7 månader.

398101_154442827992278_100002796869229_152934_1101853600_n.jpg

KL

Min är fortfarande liten och tufsig, fast han är också bara 5,5 månad så det tar sig nog. Mätte honom till 130 häromdagen, men jag tycker det där pendlar:D

Tänkte höra av mig till hingstägaren och se om han är intresserad av att köpa honom, har kommit fram till att jag måste dra ner på hästantalet. Känns trist, speciellt i dessa tider där det inte ens går att sälja riktiga kap. Hade så gärna velat behålla honom, men det bli för dyrt att ha honom installad här nere, även om jag går med förlust vid försäljning (gör man inte typ alltid det..??).

Förlåååt att jag är så off! Tar på mig skulden lite, har varit jäkligt dålig på att skriva här, men nu bor ju inte min fina fölis hos mig längre :( har dock fått rapport från Anna att han trivs väldigt bra och att han och Acke verkligen har funnit varandra :) jag ska dit och hälsap å v.1, så tänkte ta med kameran då. kanske har vi oxå fått lite vitt på marken tills dess, även om jag inte tror det är speciellt troligt i dagsläget :D haha!

Va fina bilder ni har lagt upp allihopa!! Kan knappt fatta att de hunnit bli så stora!! herregud, tänk va snabbt tiden går, snart är de åringar!!

Jag håller med dig, tänk vad våra små 11:0r blivit stora! Nu börjar man få en aning om hur dom kommer se ut som vuxna tycker jag. Och snart är det dags igen för min del, hoppas verkligen att syskonet får en bättre start i livet än sin storebror!:crazy:

Vad skönt att din lilla trivs bra i sitt nya hem!:) Kommer du betäcka stoet till våren igen?

Slutligen bjuder jag på en liten filmsnutt.. detta är min rallykalle.. :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=TESkDyVD2GU

Min är verkligen ingen racer-häst.
Om han springer i hagen så är det i trav för att se så fin ut som möjligt :p
Vadå typisk dressyrhäst :angel:

Haha som min :p sparkade in en pilatesboll och hon dansa iväg i trav när de andra rusade xD

Mamman är e: Little Q - Racot, stostam 46.

Blir så avis när jag ser alla bebbar som busar omkring, Här hemma handlar det mest om att äta, äta och åter äta:D Skulle allt vilja se att de spurtade omkring lite fast det kanske de gör när jag inte ser:p

Min fjantar gärna runt och showar också men han gillar att rejsa!;)

Vill önska er alla en riktigt God Jul!

Åh vad roligt med film på din! :love: Vilken faaaaart! :D Superfin!!!

Önskar också alla en riktigt God Jul med allt vad det innebär! :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?