11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Oj vad duktigt dom hoppar!:laugh:

kl.
Vi har fortfarande ingen snö hos oss.. och trodde aldrig jag skulle säga detta efter förra årets vargavinter men.. jag vill ha snö NU!:(

När man hälsar på sin mor är det bäst att göra det artigt och föltugga lite;)
377384_10150408372486344_563156343_8509845_799002595_n.jpg

Han har verkligen ett mkt vackert huvud! Söt bild :D

Maja_Kandi: Oh va skönt att han äntligen kan få slippa den :)!

Linstrollet: Vad har de för morfädrar?

*kl*
Lite nyare bilder på fölisarna här hemma, tagna för ca 1 månad sen
Charmtrollen - dom hänger ihop som ler o långhalm, man ser aldrig den ena utan den andra vid sin sida ^^
385789_10150397082290951_717330950_8759173_1013830044_n.jpg

Flora Linnéa
373920_10150397086365951_717330950_8759194_1626142126_n.jpg

390835_10150397081825951_717330950_8759164_333914433_n.jpg

Fjärilsviol
374623_10150397086445951_717330950_8759195_1687243164_n.jpg

390674_10150397086495951_717330950_8759196_207511424_n.jpg

Flora Linnéa (36) e.Bellagio u.Fackellilja ue.Topaasch - Don Primero - Tip Top
Fjärilsviol (36) e.Connaisseur u.Frida (36) ue.Tip Top - Maraton - Galant

Senast ändrad:

Här väntar vi fortfarande på första snön. Bergstopparna är iaf vita nu! Annars är här ungefär 10grader varmt..
Undrar hur mina två kommer reagera på snön, dom älskar ju att leka, så det kommer nog bara vara kul!
Foto-XXXTVLBQ.jpg

Vad gör ni med era unghästar? Mina går på lösdrift, så tar bara ut dom då och då för att vänja dom vid att ledas, samt borstar och går igenom dom givetvis.

Ingen snö i Blekinge heller, bara regn och regn och regn :(

Min Fölsing går också på lösdrift tillsammans med en 16 årig halvblods valack och en 3 årig shettishingst.
Eftersom jag är ensam hemma om dagarna med en liten bäbis så gör jag inte så mycket med hästarna i veckan. Ger dom visserligen kraftfoder varje dag och då binder jag upp alla tre och borstar dom och lyfter fötterna på de två yngre.
Under de ljusa timmarna på helgen försöker jag hinna med att gå en liten runda med fölsing tillsammans med valacken. Mest för att göra honom ledtam :D

Här är det snöfritt med. Bara lera och gegga :(

Skrämde skiten (bokstavligen) ur Nessi och hennes kompis idag haha. Köpt mig en varseljacka och de gillade inte den skrikgula jackan haha. Men min dam kom fram och blev avborstad sen. Stod och borstade mig genom hela lösdriften, alla tanterna. Kompis ville inte alls bli petad på idag. Tror han är sur efter besiktningen igår. Han åker till sin nya ägare på måndag och på ett sätt är det skönt för då slipper man ha ansvar för ett föl man inte äger mer :)

Även här har hagen förvandlats till ett träsk.. Suck..

kl:

Gääääääsp... Har varit ute vid lösdriften vid 6 varje morgon den här veckan, och särat på sto och föl halvdygn. (Vilket således medför att jag även har varit ute och släppt ihop dem igen på kvällarna vid 20:00..) Har ngn mil att åka till stallet, och även ngn km att promenera med mammahäst om morgonen och kvällen, mellan stall och lösdrift.. Så jag tycker att det ska bli med blandade känslor som hingstkotten släpps med de stora grabbarna i morgon..

Bilder från helgen, man kan ju inte tro att det är december.. :crazy:
version-2f7ad18e00df677c9f02de4c320e9093

version-e67e641850868bbf351b633063b49de6

Jo, på denna möjligtvis.. ;)
version-cc74022fa160c2d7eea924da3ace0c34

390674_10150397086495951_717330950_8759196_207511424_n.jpg

Hon är underbar den lilla tösen!!:love:

kl. Jag har inte träffat mina hästar på FLERA DAGAR nu pga vinterkräksjukan:( Men idag känner jag mig äntligen bättre så ska snart ta en tur med bilen och åka och krama lite på dom:love:

Många verkar redan skiljt sto och föl åt, min buse går kvar med sin dräktiga mamma men efter nyår ska han få en egen säng!
Men dom får fortfarande gå tillsammans i hagen, vi väntar fortfarande på att hans lek kompis får busa och springa..

Min lilleman går just nu i sommarhage med sin mor där han kan springa en hel del, han är så fin i benen och har inte en tillstymmelse till hälta! Det är över 6 månader nu sedan han sluta halta så detta är verkligen ofattbart men verkligen toppen!!

En liten fighter är vad han är.

Härliga bilder!:laugh:

Ser ut som hos oss, håller med om att man inte kan tro att det är december.. snarare mars? april?:angel:

Lille CC går på lösdrift nu med 2st åringar, en 3åring, en 5åring och en shettis som är MINST 100år gammal :D han trivs kanonbra med det, även om det varit en tuff början på livet som lösdriftshäst med stormar och oväder om vartannat.

På fredag är det (återigen) planerat att han ska flytta till sitt nya hem. Håller tummarna att det blir av den här gången. Förra gången så blev det för mycket som körde ihop sig, vi måste nämnligen tajma det med att ett annat föl ska komma dit, så ingen av dem behöver vara ensam.

Jaja, är ute ocj känner igenom honom varje dag, klappar och pussar, och när tid finnes tar jag ut honom på en liten promenad, borstning osv. Han fick ju lära sig det mesta när han stod hos mamma, stå uppbunden korta stunder, verka hovar osv, så han är en cool kille när det ägller den biten :) Är glad för min lille skrutt och ser fram emot att han får komma till sitt nya hem! :)

Vad roligt det är med alla kort! :love:

Victovie: Jag håller med övriga, Viol är ju bara såååå läcker!!! Båda dina hade sån där rolig man, tvåfärgad och lång!

KL
Här hemma är det som vanligt fullt ös i hagen! :grin: Smågrabbarna springer hela dagarna, men hittills har inte nordisen varit med nånting. Han kom ju hit blankskodd och var bambi på hal is och fick ju dessutom styltor, så när småkillarna dragit igång har han som mest tagit två travsteg och sen varit nära att stå på näsan! Men i söndags hade vi ju hovslagaren här som plockade av hans skor också, och satan i gatan vilken härlig lekfarbror det blev helt plötsligt! Idag är han vildast i hagen! :D Det är race på race på race! Och jag lyckades faktiskt filma en liten del av det när jag stod i stallet! Visserligen filmat genom fönstret men det syns nog ändå vilka buspojkar jag har! :D

Ska bara ladda över filmen så ska ni få se! :D

Så härligt o se hästar busa i hagen! Mina busar ofta med, men sällan ja hinner få upp kameran..Här är en liiiiten snutt, innan dess hade dom busat av sej rejält, och bara för att jag börjar filma så slutar dom. Mina är dom två bruna..

Bus

Visst syns det att man är i december månad? Eller inte..

Tack det känns fantastiskt!:)

Vad roligt ni som lägger ut film, jag är så dålig på att ha med mig kameran och fånga ögonblicken.. men när lilleman släpps ihop med kompisen tänkte jag försöka komma ihåg att filma!:d

Kl:

Nu är min bebis stor.. Utsläppt med de andra 11: orna på hingstdriften tillsammans med några 10: or och 09: or. Och det gick alldeles fantastiskt bra! :D

Nu leder min lill-ligan, men blir tuktad av de stora när han blir dryg. Som det ska vara.

(Mammahäst är tillbaka i stallet, nyklippt, nyskodd och redo att sättas i träning på riktigt igen.)

KL

Kul att se hur andra 11or ser ut, de är ju så otroligt söta:D

Har en liten kille efter Calido som förlorade sin mamma några dagar efter att han föddes. Han är flaskuppfödd och har inte haft någon extramamma då vi inte hittade någon. Det andra stoet vi hade hemma förlorade sin fölunge ungefär samtidigt och det blev lite traumatiskt med med det då vi fick dra ut fölet så det lyckades inte att hon kunde bli extramamma.

Carigo, som lillen heter är ursnäll och lugn. Jag har blivit riktigt fäst vid honom:love:
Han går på lösdrift så han ser ut som en liten björnunge nu, lurvig som bara den!!

Tittut.jpg

Tittut1.jpg

Så sööt!! vad var det för stam på mamman??

kl

Nu har min kille flyttat hemifrån! Han gick in i transporten som om han aldrig gjort annat, stod som ett ljus, gick snällt ut och hälsade på sin nya hagkompis, en hingstunge vid namn "Acke" som är e: Embassy u: xx-sto, varpå de delade en hög med hö, inga som helst konstigheter! Är stolt över min lilla fölis! Nu hoppas vi att han kommer växa och bli en fin liten fälttävlanshäst!

img_3986_179458495.jpg

även här har det hänt grejer! Conny och hans kompis Ferro har idag flyttat till lösdriften. De visade bägge upp väldigt fina gångarter, det märks att de har mognat bägge två, de har väldigt bra bakben bägge två. Ferro är hans shettiskompis, en riktigt tuffing som rör sig riktigt bra! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 419
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar