Hoppas det gått bra idag?
Jag håller tummarna
Nej, det var som jag trodde.
Dom ville kolla på sadeln och efter att tittat hur den låg och vilka problem han har så passar den absolut inte!
Vet inte om jag ska gråta eller bli förbannad.. kostade 18 000.
Och när man kollar hur mycket den kostar begagnad så ligger den på 11 ... Så mycket pengar som jag förlorade på den affären .
Vågar snart inte ha häst när man blir lurad av en av de "bästa" sadelutprovarna som finns i skåne. Hur ska man kunna ge sin häst de bästa förutsättningarna? Utbilda sig själv till veterinär, massör, hovslagare och sadelutprovare?!?
Nej detta behövdes verkligen inte men nu vet vi iallafall varför han bockat, varit svår i vänster varv och stel.
Lilla hästen var helt låst i bäckenet, höger bog, höger kors och i vänster käke och några ställen till.
Och han tror att det mesta börjat pga sadeln och sedan har han försökt avlasta visa områden och så har det bara blivit mer fel .
Men det var riktigt skönt att få se min häst börja slappna av och i slutet stod han och sov .
Tyckte också man kunde se att hans "lugn" i ögonen var tillbaka .
Har dock 3 besök till men det är iallafall inte hopplöst.
Men vet inte hur jag ska göra med sadeln. Den passar iallafall inte min häst och kan inte rida i den men vill inte sälja den för 11 när den är från 2016, ny och riden i 3 månader ....