Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men gud så söt
Uppdatering från lilla Fendi som blivit mamma till en liten kille. För skojs skull la jag upp en bild på Fendi o hennes mamma för att jämföra lite. (överst) Man kan ju säg att de blir ganska lika varandra
så stotlig så kul att de går braLite nya på Royal. Vi leker mest fram fortfarande, men han har en otrolig framåtbjudning och en härlig inställning. Vilket jag är tacksam över, med tanke på hans storlek Så fort vi hittar en passande sadel så ska vi snart komma igång lite ordentligare med träningen också, längtar! Som jag älskar denna häst
men så mysig, mins när jag var fodervärd Åt en nordsvensk som var väldigt lik din"Min" Våd har ju som sagt inte varit min på riktigt utan ja har haft honom på lån från uppfödaren på obestämd tid.
Idag var jag hos just uppfödaren och tjöta lite. Kolla på nya fölungen (guuuud så söta dom e!! ) och klappa på Våds fiiina mamma. Så slänger gubben ur sig:
- Är du intresserad av att ha kvar den där du har hos dig?
- Att köpa honom menar du? frågade jag
- Ja, jag har en annan som är intresserad annars. Men tänkte jag frågar dig först
Jag såg nog ut så här Och ville slänga mig runt halsen på gubben, men stoppade mig själv då han lukta ko
Så Våd, finaste, älskade, underbaraste Våd ska bli min. Min!! På riktigt!!
Kan inte sätta ord på hur jag känner så visar det såhär istället
Lite färska bilder på det
Min son fick provrida lite
MIN!!
Vi frångick därför hemgångsråden med boxvila + skritt 2x30 min/dag och lyckades rota upp ett halstäcke längst ner i gömmorna - ett Svea Sverigetäcke som jag beställde för tusen år sedan och tyckte var sååå fint.. men sedan aldrig använde. Det dög ju egentligen bara som transport- och stalltäcke och var dessutom lite för litet för Gaia = mao perfekt i stl till Elvira. Ingen höjdare med täcke i +20 grader kanske, men åå så lycklig hon var över att få bli utsläppt. Äntligen var vår lilla harmoniska häst tillbaka.
FlipTheFrog ,du vet att det finns kompressliknande saker som kan limmas (självklistrande som plåster typ)fast på hästens hals,dom både andas och tål regn,när man sen ska sköta bölden kan man öppna i nederkant och sen klistra fast den igen,så slipper damen dö av värmeslag.Eller fästa halsen i en gjord.
Kanske det skulle fungera med Snögg? Det är som ett skumgummi med klisterbaksida. Jag har använt den på ex.vis sår på hasen, klippt ut en ruta där själva såret är, lagt på snögget och sedan satt plåstertejp över öppningen. Det gör att såret luftas men det kommer inte in någon skit. Lätt att rengöra också då man bara tar bort plåstertejpen.
Mor o son