KL
Har suttit och funderat på om jag vågar lägga ut några bilder på mig och Änja. Jag hade ju ett års uppehåll från ridning och hästar överhuvudtaget innan jag tog hem Änja. Jag red heller inte regelbundet innan mitt uppehåll, utan det är väldigt länge sen jag red "ordentligt". Senaste gången jag red för instruktör var nog 2011
Känner mig riktigt usel och håller på att dö när jag ser bilderna!
Jag hamnar gärna framåtlutad när jag rider henne och måste verkligen kämpa för att sitta rakt. Kan det bero på att hon är så hög bak? Det känns nämligen som om jag "trycks" framåt med överkroppen pga det, men kanske bara är något jag fått för mig
Hon var hög i baken när jag var och provred henne för 2 månader sen, och har blivit ännu högre hemma hos mig. Känns som om hon aldrig kommer att jämna ut. Borde jag rida henne överhuvudtaget när hon är så hög? Jag har låtit henne vila en vecka här och där. Och annars rider jag ca 3-4 dagar i veckan och eftersom hon inte kommit så långt i utbildningen blir det ju inga långa eller hårda pass, utan vi tränar mest på gas, broms, svänga, få upp lite kondis. Så jag rider annars helt kravlöst (hon söker sig dock ner själv ibland). Vad tror ni?
Har klippt bort huvudet på mig på nästan alla bilder för mina miner är inte så snygga. Bild nr 3 ser ni hur framåtlutad jag hamnar, dock är det taget i lite nedförsbacke så hon är kanske inte riktigt så hög i baken som på den bilden. Kom gärna med tips, men va snälla
Och en sista bild när jag försöker "busa igång" henne lite. Jag ser i alla fall glad ut