KL
Jag kikar in här då och då och konstaterar som vanligt att ni jobbar på så fint o bra med era hästar! Kul och inspirerande!
Själv ligger jag väl året efter de flesta av er då jag först nu faktiskt har ridit några gånger på min lilla 10:a efter Rosevelt.
Vi har haft henne bortlämnad på inridning i två omgångar och för en dryg vecka sedan tog vi hem henne. Hon är ganska känslig men än så länge har det fungerat bra att rida henne, såväl i skogen som på ridbanan och på stranden. Även om hon är spänd i början så blir hon trygg fort och redan efter allra första skogsturen så valde hon att ligga en hästlängd framför sitt sällskap och bara knata på med spetsade öron.
I skrivande stund står hon dock på djursjukhus då hon i samma veva som vi tog hem henne fick en böld på halsen som sedan bara blivit större och större. Typiskt att detta händer mitt bland alla röda dagar, men vi vågade inte vänta till tisdag och dessutom visste vi ju inte var det var i den. Fick en sväng för mig att det skulle vara blod från ett brustet kärl, men det visade sig vara genomskinlig vätska som skulle ha blivit till var om den inte kommit ut (med feber och risk för blodförgiftning som följd). Bölden tömdes men fylls fortfarande på igen, hålet har lämnats öppet, och hon är satt på en penicillinkur, efter provsvar på tisdag tar vi förhoppningsvis hem henne igen.
Ska se om jag lyckas lägga in en bild också... Det händer inget när jag trycker på bildknappen i menyn. Hm?
Vattengymnastik!
Påskafton. Första turen utan sällskap, gick fint! På den här bilden kan man se knölen på halsen. Den blev ännu större efter ridturen och när vi kom hem på kvällen efter påskmiddag så hade den dubblat sin storlek, varpå vi bestämde oss för att åka in.