Sv: 10rna del 5
Vad härliga bilder på er!
Kiwifrukt: Jag hade låtit henne vila nu. Du har tid på dig senare, ponnyerna visas väl ändå inte ridna på sitt test?
KL
Hälsade på pojkarna på betet idag. De har ätit upp ALL mat i sin lilla hage!
Alltså visst var den liten, men det var ju hur mycket mat som helst i den! Jisses... Men betesägaren är himla söt och har åkt med traktorn och slagit små bitar och tagit hem gräs i skopan. Traktorn parkerad precis utanför hagen också skyfflas det in mat morgon och kväll, jäkla bortskämda spolingar.
(Och fortfarande får vi inte betala honom för besväret, och ingen hjälp vill han ha, jag är visst bortskämd jag också...)
Men nu har vi gått och kikat vart de nya hagarna ska sättas upp. Det blir flera små plättar precis nere vid sjön, hur fint som helst! Där kommer de dricka sjövatten och bli bortskämda av de boende i sommarstugorna intill. Dessutom blir det härligt med miljöträning med båtar och bilar och grejer runt om. Betesägaren har redan fixat så vi har ström, och själva hagen sätter vi upp till veckan.
Kaptenen får lite sommarmage på betet och mår himla gott. Såg honom inte halta alls idag, men då gick han visserligen bara på gräset. Den lilla filuren hade visst smitit för gubben häromdagen och följt med ut när han öppnade grinden och skulle ut. Grr... Som tur var hade han snällt följt med in igen. Jag raspade lite på nån fot idag igen men det är ändå runda fina kanter och inga allvarliga sprickor eller nåt, än. Hoppas det får hålla i sig!
Mysigt att klias med kompisen!
Tugga morot!