Sv: 10rna del 5
Ja,han är väldigt cool faktist,gillar honom verkligen!
I dag så vart det en uteritt,skötte sig kanon,och vi skrittade,travade och tog två gallopper,faller in i fin galopp direkt,massa beröm får man då!
Dock så upptäckte jag att mitt ben är åt helvete...
Ni kanske minns att jag vart rejält sparkad av Orvar för ca 1,5 år sen,hamnade på akuten och allt,och jag har sen dess haft en hov på mitt lår där jag varit uppsvälld och ingen känsel,har dock vant mig vid det och accepterat att känseln kommer nog inte komma tillbaka. Det hände ju i November,sen var jag ju skadad ett tag,sen vart jag gravid,så har liksom inte kommit igång med benet annat än promenader med hundarna,och i dag var ju första gången vi körde på lite "hårdare" med ridningen nu när vi hade sällskap,vart en hel del trav och två galopper som sagt,och sen small det bara till i benet,gjorde inte ont,men kändes som om något liksom gick åt skogen,tappade all styrsel i det för nån sekund,sen kom det tillbaka. Vi red på och jag hoppade av sen och gick med Orvar en bra bit hemmåt,gjorde inte ett dugg ont,men kände mig svälld över gamla skadan.
Kvällen flyter på bra i stallet,hästarna släpps på bete,sen har vi lite "hästsläppsfest" med grill och lekar,inga problem,mer än att jag känner mig varm och svälld. Sen när jag ska åka hem och ska in i bilen så inser jag att jag kan inte lyfta benet!
Fick lov att lyfta benet för hand,även när jag skulle ur bilen,väl hemma i soffan så skulle jag lägga upp fötterna på bordet (
) och det GÅR INTE!!! Vore som om benet vore förlamat,muskeln på ovansidan existerar inte,kan lufta det 2-3 cm,sen går det inte längre,men det gör inte ett dugg ont någonstanns,mer än att det "pirrar" lite över knäet och får sockerdricka i foten.
Blir till att ringa vårdcentralen på Måndag,för något är ju väldigt knas i benet... Har ju vilat i princip i 1,5 år,så även om det hade blivit en stor skada då så tycker man ju att det borde ha läkt ut helt... Fokuset hamnade nämligen inte på det benet när det hände,utan på det andra,det som jag inte kunde gå på,där var ju minisken skadad i knäet,det här benet vart det bara "en rejäl lårkaka" på i papprerna,dom undersökte det inte ens mer än att kolla.