10:orna del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 4

Han är så fin! :love: Jag praoade faktiskt på hingststationen där han står när jag gick i nian, och han var så himla snäll för att vara hingst. Jag har faktiskt haft funderingar på honom själv, om jag skulle betäcka för att få en större häst. Eftersom han finns så nära mig så är det mycket hästar efter honom här, och de flesta verkar riktigt fina.

Nu har jag löshoppat lilla Nixi! Fick några snuttar och jag ber om ursäkt innan att jag är lite skakig med kameran. Men jag var själv och jag höll pisken i andra handen ;)

Det gick riktigt bra! Hon kommer ihåg från i höstas och hon gillar verkligen att hoppa.Under uppvärmningen så hoppade hon faktiskt ut ur paddocken :p
Efter att hon sprungit runt på gården och värmt upp lugnade hon ner sig =)
http://www.youtube.com/watch?v=NezY4Jo1fG4&feature=youtu.be

Fin!! Hon ser ut att verkligen vara med och använda ryggen i sprången ! Det har vi fått jobba lite med för Räkan som gärna blev lite hög med nacken över hindret förut..

Kiwifrukt- kul att du träffat Camaro M ! Räkan får alltid fina kommentarer om sitt temperament från andra som träffar henne, och så är hon stor trots att mamman bara är ca 164.

Idag hade jag kameran med mig till stallet, så nu kan även jag bjuda på en liten bildserie. Jag har någon bild där hon är ännu yngre, men det är inte jag som har tagit den, så jag lägger inte upp den.

dsc001251_186334732.jpg

Sex månader gammal, november 2010.

dsc005281_183742283.jpg

Sommaren 2011, lite drygt ett år.

dsc00571_503a1aaeddf2b320b9006dcf.jpg

Två år och tre månader, augusti 2012. Ja, hon gör en groteskt ful min...

dsc_03411_516ebec0e087c345988cb0a1.jpg

Tre år, 2013.

Ska försöka få någon att hjälpa mig med riktiga uppställningsbilder någon dag, svårt att både fota och hålla henne borta från kameran, märkte jag. :angel:

Nu är ju inte testet förrän i september för vår del, men jag kan absolut räcka upp en hand för dem som hysteriskt försöker få bort vinterpälsen. ;)

Jag jobbar också på att få bort pälsen även om jag inte ska på någe test lr dyligt.
Vill bara slippa skabbiga hästar :angel:

Visst har hon det. Jag kan nästan inte fatta att hon har varit så liten, trots att jag själv var med när hon var det. Det hände jättemycket hösten-vintern 2011-2012, bilderna jag har från sommarbetet när hon var ettåring går knappt att jämföra med hur hon såg ut ett halvår senare. Hon har växt på höjden och breddat sig lite sen förra sommaren, men den förändringen är inte alls lika tydlig.

Nån mer än jag som ryktar som en tok för att få bort vinterpälsen till testet? :D

Om jag gör!! Har blivit som en mani :angel: Har ryktat frenetiskt sedan första dagarna i februari då han började fälla, det måste försvinna tills 11 maj annars går jag under hehe! :D :angel:

Har era mycket kvar att fälla? Och tror ni att dom kommer hinna fälla klart tills testet? ;)

Vet inte, men det finns ingen ände på pälsen känns det som. Hela huvudet är fullt med vinterpäls och getskägg :D

Pratade med veterinären idag, hon ska skriva ett intyg att Annies bölder inte är smittsamma, jag har en känsla nämligen att det kan finnas personer som skulle kunna ringa till föreningen som anordnar testet och säga att Annie har en smittsam sjukdom. Men då tar jag fram intyget! :D

Jag är själv inte så förtjust i Camaro M, men det ligger ute ett avelssto efter honom på hästnet som utlånas så lite sugen är jag nog allt!Kanske ganska mycket till och med...
Sen ska kompisens sto föla i sommar, stoet är betäckt med Camaro M :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 137
Hästmänniskan Håller på att smått få frispel här på alla andras lösa hästar som springer runt på vår gård. Köpte för några år sedan ett hus och...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 420
Hästvård Jag vet inte hur jag ska göra så jag skriver här och hoppas på lite bra svar. Jag har en jätte skicklig hovis som jobbat som klinik...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 406
Senast: kryddan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar