Sv: 10rna del 4
Kl
Tack alla för era kommentarer
Jag är supernöjd med damen.
Nu har jag tid att skriva lite mer, slängde in bilden "i farten" för att jag var så nöjd efter dagen. Jag fick gången innan denna nämligen åka ganska mycket rodeo...
Jag har kännt de senaste gångerna att hon inte riktigt har fattat de framåtdrivande hjälperna och svarat med att bli lite osäker och spänna ryggen istället för att gå fram ordentligt. Så jag tänkte att det var dags att backa ett par steg och försöka ta igenom dessa ordentligt. Sagt och gjort! Tog henne på lina utan ryttare först, svarade fram fint för rösten. Hoppade upp och ner på henne några gånger med medhjälpare på marken, inga problem. Skrittade med ledare och använde skänklarna tillsammans med röst, inga problem. Bara skänklar med ledare, inga problem. Driva fram i trav, Bock!
Fortsatte ta igenom framåt framåt framåt och hon bockade bockade och bockade! Efter ett tag så slappnade hon av och travade fram jättefint! Då pustade vi lite, sen trav fram igen -bra och galopp, då började vi om, bock bock bock, fram fram fram sa den jobbiga matten på ryggen! Fick åka runt så några varv innan poletten trillade ner och hon kunde fatta och galoppera fram. Både hon pch jag var rätt så trötta efter detta kan jag lova!
Efter detta fick hon helvila 2 dar och sen upprepade vi proceduren i lördags. Jag var beredd på ungefär samma sak. Men hon travade fram super direkt! Sen kom det lite gunghästfasoner i första galoppen. Men det släppte snabbt och hon gick fram super! Så jäkla glad!
Fick en liten film med. Jag inser att jag har en hel del styrka och stabilitet att jobba upp med mig själv, jag har inte ridit ordentligt på ett par år.
http://youtu.be/JNf16FnQTvw