Sv: 10rna del 4
Vad bra!
Tack så mycket!
Vad skönt att det visar sig på så många plan när man bytt stall "bara". Tänk att en sådan sak kan göra så mycket liksom.
Delvis kl.
Idag blev det lite ridning av Miraz.
Vilket gick superbra, som alltid.
Jag gjorde dock en himlans dum sak idag :/ Blir så trött på mig ibland.
Vi har fått en del vattengropar i skogen och jag brukar gå i med hästarna i dom mest för miljöträning och sen för att leran lätt slinker av
Och tänkte att detta klarar nog Miraz också utan problem, men jag valde att hoppa av och ta det från marken. Hon tyckte det var superläskigt så jag tog faktiskt och klev i själv (i typ 3dm vatten), blöt blev jag men jag tänkte att nu borde hon inse att det inte är farligt när jag står i vattnet men det tyckte hon.
Så jag stod där och försökte få henne att ta ETT kliv framåt när hon plötsligt hoppar bak och tränset faller av... Och hon vänder och sticker hem, svansen rakt upp och lugn fin trav genom skogen.
Jag fick promenera hem och hon stod så fint och betade utanför hagen.
Så jag tränsa henne igen, det var ingen fara med att ta henne, sällskapsjuka häst!
Sen hoppa jag upp på nytt och tog en runda i skogen och valde en väg där en vattengrop går över hela vägen och där stod hon och fundera i två sek sen traska hon rätt igenom och här var det iaf 1-2dm med vatten!
Så det slutade bra... Men jag var en klant!