10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Jaramaz är född i maj 2010 pappa 170cm mamma 158cm.

feb 2011 fram 145 bak 150
maj 2011 fram 152 bak 155
sep 2011 fram 157 bak 160

Kan man fodra med stopp och väx?! Jag tycker 165cm hade varit väldigt lagom men det kan jag ju glömma.

Ottilia Kul det gick bra med tömkörningen!
Jaramaz blev också tömkörd för första gången igår det gick superbra!

Min är född 23 juni om jag inte minns helt galet,mätte som sagt till 147 i mitten av augusti,bätte aldrig bak,för han har jämt varit så himla jämn,men sen i mitten av september så drog baken iväg ORDENTLIGT,glömde ta med mig tumstock och vatenpass ut varenda gång,nu är han jämn igen så framdelen lär ha växt i kapp! :D Stallägaren har en ponny på 147,hon tycker nu att Orvar är REJÄLT mycket hägre nu än vad ponnyn är,så ska mäta snart och se hur mycket han har växt,OM han har växt,sist var jag så chockad så,var 146 enligt förra ägaren vid hämtning 11 juni,och när jag mätte i augusti så trodde då jag att han var en bit över 150 iallafall,men han hade bara växt en cm... :o Dock så hade han blivit mycket grövre,så det var väll det man såg då.

För första gången i mitt liv behöver jag inte oroa mig att hästen blir för liten iallafall,pappa 165,mamma 162,dock så lämnar mamman stooooora föl,hoppas bara att pappan lämnar smått så han stannar på MAX 165,vill helst inte ha så mycket högre än 160.... Men han har rejäla ben,så jag får en känsla av att kroppen snart lär växa ikapp med benen.... :eek::crazy: Alla som ser han tror för det första att han är 2 år,när jag säger att han är ett så kollar dom med stoooora ögon och säger: "Men guuuud,ja,han blir stor den där!" Men han är för sjutton fortfarande ponny ju,hur kan dom säga sådär?! :p

Tack!

Räkan är också född i maj och hon var sist jag mätte (i månadsskiftet sept-okt) 158 fram och 160 bak... hon växte över ponnymåttet redan i våras, men jag är bara glad för jag vill ju ha en stoor. Min medryttarhäst är nog 176 och rätt så rejäl och vi passar som hand i handsken storleksmässigt... Det är superskönt att slippa ha halva underskänkeln nedanför hästens mage :P

Underbar bildserie!
Så skönt att få börja dagen med ett gott skratt, gillar mittenbilden när hästen står ovanför dig och verkar skrika -men vad gör du!!! :rofl:

Min är född i början av juli och var i maj strax över 140 cm och nu senast var han drygt 160 cm och har 140 cm täcken.
Nu börjar han faktiskt runda till sig så förhoppningsvis har han lugnat ner sig vad gäller tillväxten för tillfället.
Men han har jättegrova leder så minst 1 dm till ska han nog växa.
Det är han som har pyttehingstar bakom sig i 2 led :grin: Hip Hop och Nostradamus...

Haha underbara bilder!!

Glömt bort denna tråden men har läst igenom det mesta och vilka udnerbara hästar ni alla har :love:

kl*

Tänkte ta en första promenad med min kille nu på söndag tillsammans med sambo och hund.

Han går på lösdrift och vill mest träna honom att kunna lämna flocken och så utan problem. Tror dock inte det kommer bli några problem.
Tänkte passa på att mäta honom också tror han ligger på 125 i mkh för tillfället men rumpan är betydligt högre. (Islandshäst för er som undrar ;))

rigel16okt2011_11.jpg

IMG_2110-1.jpg

IMG_2125.jpg

:rofl: :rofl: :rofl: KLOCKREN bildserie! :D

KL
Min kille står inne i stallet idag och är sällskap till plutten som är blockhalt. Troligen är det "bara" en hovböld, men har inte fått hit hovis än... Kaptenen fick gå ut i hagen själv en sväng när jag skulle mocka, satan vilket race det blev... Sen var han hes, drack 20 liter i ett svep och ställde sig och sov! :D
Hoppas hovis kommer ikväll, annars kommer vet ut imorrn och kikar på lilla fölisen. Inte kul att hålla dem inne mer än nödvändigt!

Haha tyckte den var klockren.. pirayan var som först.. wiihaa det här e ju kul.. å nej SHIt.. matte flyger... snabbt ur väg.. pust.. bäst att käka lite gräs.. :D skönt att han har lite koll i alla fall och inte springer över en och att han coolar ner väldigt snabbt :D

Kl.

Jag ska ta och mäta tjejen i dagarna, blev väldigt sugen nu när ni pratar höjder men min tjej är nog säkerligen minst i tråden.

Hon var ca 137cm fram sist jag mätte henne och det var väl i somras någon gång? Men tror hon vuxit en del sen hon kom till mig eftersom hon blev så tunn en period trots stödfodring.

Men man vet aldrig, på tjockstoleken har hon vuxit iaf ;)

Och måste säga att hon är verkligen en drömhäst :love: Jag är sååå kär i henne och hoppas avkommorna får hennes temperament och utstrålning.
Hon är en riktig goshäst, kommer och lägger huvudet på axeln och står där medans man gosar/kliar henne och man känner hur tyngden blir mer och mer mot axeln :love:

Sa åt karln att följa med mig ut någon dag för Miraz är nog en häst som du skulle kunna gilla :)

KL

Evigheter sen jag var här och skrev! Ni har ju för goa hästar allihop!

Min lille plutt har äntligen tagit sig igen efter sommaren. Mätte honom idag, 151 cm över manken och 154 över rumpan. Han är e. Hip hop - Little Boy för er som glömt ;) Just nu 1 år och 4 månader gammal. Blir nog precis lagom till mig :)
Ska lägga in bilder när jag fått in dom i datorn...

kl..

Lite bilder ifrån igår, leriga hästar åter igen :o Tänker inte alls på att borsta först och fota sen inte...

11102217.jpg

1110228.jpg
[/IMG]
11102215.jpg

11102218.jpg

Inte mycket till bilder men något :)

läst lite försäkringstrådar o så, hur har ni försäkrat era småttingar? Min har 50 000 i liv samt 130 000 i vet.vård.

Min skrutta står i 40 000 i liv & 100 000 i vetvård, i Sveland.
Är det ngt speciellt du funderar på??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur