Sv: 10rna del 2
Hoppas att det inte är något allvarligt!
Själv har jag spenderat Lördagskvällen men typ 9 timmar på akuten pga min Orvar....
Jag hade satt på tömkörningsgjorden och skulle sen mana på han att gå frammåt,och han fullkommligt exploderar och kickar om kul mig,och lyckas antagligen trampa på mitt knä och fot,för sparken kom på lår och armbåge,kände inte så mycket i början mer än att det gjorde jävulskt ont på låret,men bara ytligt,har lite svårt att böja ut armen riktigt,men har inte särskillt ont där,i knäet kände jag ingenting. Hur som helst,reser mig upp och borstar av mig,får lov att sätta mig ett tag då svimmningskänslan och illamåendet kom i samband med att låret svällde! Sen när det gått över så går jag in och fortsätter jobba klart med Orvar,tar ut han i hagen,plockar ihop mina grejer,pratar med stallägaren och ger kraftfoder, känner ingen smärta alls nästan,mer är att det dunkar och svider i låret.
Sätter mig i bilen och ska åka hem,och då känner jag att ena knät känns INTE bra,ringer sambon och säger att jag klarar nog inte av att gå in och handla,så vi får åka sen i stället,vi lägger på och smärtan blir värre och värre,väl hemma så tar det 5 minuter från jag parkerat tills jag var inne,vilken tar kanske 30 sekunder annars,sambon påklädd och redo för att åka ensam till affären så jag kunde vila,men hinner inte mer än in i hallen så håller jag på att svimma,och det gör ont överallt!
Får tillslut av mig byxorna,har en rejäl lårkaka o regnbågens alla färger,har totalt tappat känseln där i hoven (japp,det är en hov),knäet är inte blått,men rejälvt svullet,enda ner i foten,så strumpat sitter nästan gömd i benet... Armbåge har jag inte längre,utan det är bara en tennisboll som är lila med massa massa små blodutgjutningar... Sambon tvingar in mig till akuten,och där frå man vänta vänta och vänta,efter 2 timmar hade jag så ont så svetten började lacka och åter igen kom svimmnings och spykänslorna,så sambon fick köra ut mig i friska luften (satt i rullstol då) fram med spypåsen bara! Sen fick jag äntligen lite morfin!
Kom iallafall tillslut in på röntgen,det vreds och drogs så jag höll på att spy igen,tårarna rann på mig då det gjorde ont att bara flytta foten en cm åt ena hållet,nu skulle foten ligga helt på sidan...
Til slut visade det sig att inget var brytet,men skulle ta det lugnt i 10 dagar,är det inte bra då så ska jag in igen då dom vill klämma och känna lite,vilket dom INTE kunde göra nu pga smärtan! Mjukdelsskador,lårkaka,microblödningar här och var klarade vi oss med iallafall,fyyy vilken trist lördagkväll det vart!
MEN,jag är såklart skitnojjig att Orvar ska ha typ sadeltvång eller något... Varenda gång (haft på sig kanske 5-6 ggr) så blir han rena rodeohästen så fort man ber han att gå igen! Vad fasiken ska man göra??? Han vänder ju på mindre än en femöring,och sparkar hej vilt,håller på 5-10 sekunder,sen är han helt cool med den,men sen samma visa nästa gång! Har gått långt mellan gångerna,flera veckor,men för det så borde han ge sig tycker jag!
Funderar på hur jag ska lösa det i fortsättningen,känner inte för att bli klubbad till marken igen!