Sv: 10rna del 2
Faaan,är det bara min som reagerar som en idiot på att få nått runt magen....?
Min förra hade sadeltvång,och nu har jag fått för mig att Orvar har det också... Fy farao vad trist i sånna fall...
Ska dock få hjälp av min bästa vän nästa helg,förhoppningsvis har jag kunnat kasta kryckorna då,hon är en riktig "problemlösare",hon kan gå in på ridbanan med en galen häst som inte går att rida,och komma ut därifrån med en lugn och harmonisk häst som klarar av att bli riden i alla gångarter,tror nästan hon kan "tala med hästar"!
Hon ska komma ut och testa och lägga på gjorden för att se hur han reagerar,nånting lär ha gått fel sist när han sparkade omkull mig,jag måste ha missat nån signal tror hon. Så det ska bli spännande och se om hon har nån lösning. Igentligen skulle jag vilja testa med en "snällare" gjord,en i neopren bara,men vännen säger att nu kör vi med den jag har,och går vidare efter det.
Jag hade ju så gott som bestämt mig för att lägga ner gjorden tills sommaren/nästa höst så han hinner bli lite mer mogen,men vi får se hur det blir nu med det,vill igentligen kunna tömköra han lite under vintern,för att ev skicka på inkörning till sommaren. Skulle ha tagit tag med lastträningen igen också,men det får nog vänta tills sommaren,tror inte ens jag byter till vinterdäck på transporten,vi håller oss nog bara hemma i vinter endå,matte är lite för feg att köra släp när det är snö!
Törs knappt köra bil ens... Var ju med om en svår bilolycka pga halkan för 2 år sen,det sitter kvar.
Orvar är rejält skitig,men det får han faktist vara nu,han ligger i skithögarna JÄMT,och jag vill inte hålla på att duscha och sånt,vill att han ska ha så mycket fett som möjligt kvar i pälsen för att förhoppningsvis klara vintern utan täcke.
Jag har så otroligt tråkigt här hemma nu på dagarna,kan inte göra mycket alls pga knäet,tycker dock svullnaden har minskat lite,men gör fortfarande förbaskat ont! Blåmärket på låter är större än mina två händer brevid varandra... *suck* SAKNAR stallet!!!!!!!! Men nu är det skönt att han står på lösdrift iallafall så jag slapp fundera på skötsel,mockning osv.
Aja,nu har jag fått klaga av mig lite! TACK!
Bifogar en bild från i sommras,längtar tillbaka nu när regnet piskar mot rutan...