Sv: 10rna del 2
Ja det var skönt, han var ju så omanlig som han kunde bli, två vindruvor kom ut!
Flytten gick jättebra!
Kaptenens mamma och lillebror flyttade hem hit i torsdags och sen hämtade vi stora grabben! Han knallade snällt in i transporten efter nån minuts funderande och stod jättebra hela vägen. Backade ur lugnt och fint och var sedan på hemmaplan!
Han såg jättebra ut i skapet så vi släppte ut honom i vinterhagen, tråd-i-tråd med de andra två. Det blev inte ett dugg spring från Kaptenens sida, han tog fem steg ut i hagen och körde sedan ner näsan och ÅT! Som om han aldrig sett mat förut!
Här är det då otroligt mycket mat, gräset är i vissa tuvor högre än hästarna, men det är ju inte sprutt alls såhär års. Vi måste bara få till allt här hemma så ska jag se till att få hem vinterns last med hösilage, torrhöet är redan på plats.
På kvällen var jag så less och sur efter att ha städat ur gamla radhuset, kom hem ca 21 och hade bara en massa dålig i huvet, allt som måste lastas ur bilen, Kaptenen som kanske måste gå på promenad för kastreringens skull, ditt och datt och ännu mer som måste göras innan sängdags. Noll energi och allmänt nere klev jag ur bilen, drämde igen dörren och gick mot hagen. Ropade "Heej hästarna" och fick genast tre glada svar och allihopa kom springande fram för att hälsa!
Smälter man eller vad!?
Energin kom genast tillbaka och kvällen spenderades med världens största smile och ingenting kändes det minsta jobbigt!
Kaptenen har de här morgnarna alltid varit först att svara på mitt "gomorron" och han kommer genast fram och vill hälsa och gosa, vilken underbar liten kille jag har!
Det ser fortfarande bra ut efter kastreringen, har bara svullnat lite grann så vi ska strax ut på första promenaden i nya hemmamiljön!