Sv: 10rna del 2
Annie är fortfarande inte halt, så skönt. Hon är riktigt pigg och gnäggar varje gång jag kommer och sätter full fräs mot mig även om flocken står och betar.
Hennes mugg är också bättre!
O hon vill verkligen upptäcka saker, jag brukar (fel eller inte) låta henne gå mycket lös, dvs vi har inhängat mellanrum mellan hage och stall. Hon får sin mat där, och hon brukar gå in i stallet på enn upptäcktsfärdstur varje gång. Jag låter henne hållas där inne, medan jag gör iordning hinkar osv går hon där inne själv och lös. O hon älskar det. Hon ska titta på allt, riva ner saker, komma ut och hälsa på mig och sen går hon in igen..
Igår skulle jag åka hem utan att hon fått undersöka saker en tid. Jag öppnade hagen och bad henne gå in. Då fick jag den där blicken "aldrig, jag måste kolla läget", vände på rumpan och försvann in i stallet
Hon "trasslade" in sig i skottkärran, fick baken mellan de där man håller i när man kör och jag tänkte förbövelen, nu får jag skylla mig själv om det går dåligt..men ville inte försöka lösa det åt henne då det säkert skulle bli värre..men hon lyfte bara upp benen och klev över
Tog på henne grimma och gick ut o betade lite och testade mitt "travord" och hon fattade direkt, 3e gången hon hör det
Sen gick hon lös in i hagen, då var hon nöjd!