10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Tack för erbjudandet, hon och Sorexa hade varit ett vackert par :laugh: men en liiiten aning för långt känner jag.

Jag har slängt ut lite krokar åt olika håll och hoppas att det nappar i nån.

Hoppas att du ser rätt att benet är bättre! Vet du hur du ska göra annars?
Båda dina är jättefina!

Det är på veterinärens order. De fick inte lov att utsättas för uv-strålning.
Jag antar att det är så att giftet finns kvar i kroppen en tid. I början så kom jag lite sent en morgon när jag skulle ta in och då hade Flamman bränts igen, så sedan dess har jag inte vågat chansa.

Men nu har en utav hästarna fått agera försökskanin sedan ca 1 v tillbaks (hon som var minst illa däran och bara har 1 ben med vitt på) och det har gått bra, inget som blossat upp igen.
Så imorgon så kommer Rozalie att få gå ute även under dagen, hennes ben är riktigt fina nu. Frambenet är i princip helt bra och bak är det också mycket bättre. Torrt och fint under och pälsen har redan växt ut rätt bra :laugh:

Bild från idag, ute i solen för första gången på länge
226124_10150273195978113_668158112_7702486_5104993_n.jpg

Jag funderar också på att köra in, hade varit skoj. Och hon är så jäkla cool så hon hade säkert passat super som körhäst med.
Finns en kvinna här i närheten som sysslar mycket med körning, så jag ska ta och kontakta henne tänkte jag :laugh:

Har en -10:a e. Balougraph-Irco Mena i stallet som är helt otroligt lik pappsen sin! Är väldigt positiv i allt men börjar bli väldigt, väldigt stor... Ska försöka ordna bilder på honom så fort som möjligt :)

Annie har mugg :cool: Och jag får inte bort den, lite störigt faktiskt. Men nu ska jag testa andra medel så får vi se.

Jag funderar också att köra in, det måste vara roligt :D

Bonusbild :p

32596900.jpg

Nu har hon perfekt hull enligt mig, man känner revbenen men ser inte dem (ibland i vissa vinklar). Hon har möjligen lite gräsmage men inget som stör. Hon ser inte ut som en indisk ko längre :banana:

Hon har blivit fin! :)

Jag ger mina hästar inkl 10:an, Calla, havre, unik 52 :p, betfor med potatisprotein och olja. Det behövs inte mycket för att de ska hålla sig fina.
Calla har börjat växa igen och sensommarbete räcker inte, så nu tar jag in henne en stund varje dag så att hon får äta kraftfoder.

Ja du, någonstans strax under 160 cm tror jag. Hon är inte större än gammeltanten som är 160 cm än. Calla har längre ben än sin mamma som är 168 cm så jag vet ju vart åt det barkar. :grin:

Ja du, någonstans strax under 160 cm tror jag. Hon är inte större än gammeltanten som är 160 cm än. Calla har längre ben än sin mamma som är 168 cm så jag vet ju vart åt det barkar. :grin:

Vad hög! Min 10:a (Paintsto född i April) är bara 136 i manken och 143 i rumpa (mätt för 2 veckor sedan). Börjar bli lite orolig för att hon ska bli minimal... Vill ju iaf att hon ska komma över 155...

Kl.

Slänger in lite nya bilder, hon har tyvärr blivit lite tunnare sen hon kom. Vet inte om det har med flytt att göra(vilket jag skrivit några ggr säkert :o ), har även avmaskat henne och har nu även bytt ut kraften samt tillagt rapsolja :)

Så nu jädrar ska hon upp!!

Bilder..
32619678.jpg

32619681.jpg

32619679.jpg

32619701.jpg

Forts...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 657
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka