10:orna del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 10:orna del 2

Hemskt när de ska skiljas men det kan ju oftast inte hjälpas..

Idag tog vi in pojken i ridhus själv för första gången, han tyckte det var superspännande!

Liten bild:

5401578721_10dbb14fc7_m.jpg

Mmmm.... man känner sig riktigt usel :( Skönt var i alla fall att han ikväll vid insläpp inte verkade bry sig ett dugg om att morsan inte var där, lugn och trygg med gammelman.

Vi åkte iväg till ett stall i närheten med ett föl en gång, de hade egna föl så det kändes som en bra idé och hon hade stått själv i box om nätterna i två månader och bara halva dagarna med mamman i hagen. Men hon var inte alls redo för det. Hon hoppade ut ur öppningen på boxdörren, sprakade sönder ett fönster (typ 2,5 m upp i luften) hoppade ut ur hagen och knäckte en ekstolpe. Hon fick åka hem igen. Det var inte så kul...vi fick fortsätta hemma istället och då gick det bra. :)

I år var det mest mammorna som var problemet. En riktig hönsmamma och en förstagångsmamma. Jösses.

Jag tycker alltid att det känns bättre att ta bort mamman och fölisen stannar kvar med flocken där den är trygg men ibland finns det ju anledningar som gör att man måste skicka iväg dom och då har man ju liksom inget val.

Fotade barnen lite idag så här kommer lite blandad kompott, lite dålig kvalitet för jag glömde som vanligt kolla hur kameran var inställd.

Sorexa
sorexa10.jpg

sorexa13.jpg

sorexa9.jpg

sorexa7.jpg

sorexa12.jpg

sorexa6.jpg

Astro
astro1-6.jpg

astro-9.jpg

Jag har aldrig varit med om en häst som står på bakbenen så mycket som hon och efter en behandling med metacam blev gångerna inte färre direkt. hualigen vilket huliganbarn hon är. Tur att hon har respekt för oss tvåfotingar för annars vet fanken om hon inte hade fått ställas på uppfostringsanstalt men hon är verkligen gudasnäll att hålla på med. Än så länge verkar det som att hon får leva vidare i alla fall men det kan ju ändras fort. Tänkte ta henne till röntgen om några månader igen för att se om det blivit några förbättringar/försämringar i benet.

Jag håller alla tummar jag har att hon blir bra! Hon ser verkligen ut att älska livet och hon har sån fantastisk utstrålning :laugh:

Bilden där hon stegrar bakom hästen i täcke är ju helt underbar :rofl: Minen på stackarn framför säger ju allt :D

Ja, hon tycker nog att det är helt OK att vandra runt på vår jord :laugh:. Utstrålning och attityd har hon så det räcker och blir över, är man på dåligt humör på morgonen så behöver man bara titta på henne så blir man glad igen. mattes lilla gullegryn :love::love:

Sorexa placerade fötterna på stackars grodan och stod verkligen och trummade på henne för att få lite respons men tant tyckte maten var mer intressant så till slut gav hon upp och började köra enmansrace istället, studsade runt som en pingisboll mellan gammeltanterna och såg allmänt fånig ut, tyvärr hade mitt avtryckarfinger fryst till is då så det blev inga kort på det.

KL

Har bara två åringar kvar hemma efter att Faustinus bebisen åkt till sina nya ägare. I fredags började den första vägen mot vuxenlivet genom att mamma flyttade hemifrån under några veckor. Några bilder på honom 8 månader gammal (e. Flash Dancer - Flemmingh):

1296396435_resized.jpg

1296396422_resized.jpg

1296396457_resized.jpg

1296396469_resized.jpg

1296396449_resized.jpg

...och en på vår minsting Kapten Morgan (e. Stendyssens Diablo)

1296395973_resized.jpg

Ska försöka fånga på bild någon dag när de leker. De ser för härliga ut. Den lille kan nästan krypa under magen på Inferno. :love: Kul har de i alla fall trots storleksskillnaden!!!

Idag fick jag brev om att nytt tagelprov måste tas. Så nu ska jag lyckas dra svansstrån också :D

O inget pass ännu, kom igen ASVH!

Sunny har äntligen börja släppa lite vinterpäls.. men det kanske inte är så konstigt eftersom hårstråna är ca 5 cm långa :eek:
Så imorgon blir det storrengöring och trimmning för den lilla morrhoppan, finns nog ingen som kan se så sur ut som hon när man börjar dra lite i kroppshåret.. Och manen har jag inte ens vågat prova rycka i ännu!:( Ska se om jag kan få lite charmiga bilder på argbiggan..

*kl*

Idag på våg in från hagen visade Denni att han verkligen vill bli dressyr häst. Balanstravade bredvid mig med krökt nacke och utan att ens dra i grimman-hur söt och snygg som helst:love:!

fina bilder på fina hästar!

*KL*
Fillidutt igår
medryttis som fotat.
här med mammahästen som inte gör sig så bra på bild :P
180821_10150128549729434_582504433_7723315_1455670_n.jpg

Och hade igår köpt en ny repgrimma, lite mindre ään de jag har så Fillidutt fick inviga den (inte för man behöve rha något skarpare än ett grimskaft på halsen men ja..)
167782_10150128549279434_582504433_7723309_8047427_n.jpg

tog ut honom på gårdplan, när alla andra var inne men dte bekymrade honom inte :cool: testade lite "allmänlydninad" backa, flytta, följa, gå runt på volt runt mig, komma in, byta varv, skrit to trav (väldigt kort pass men han fattar allt direkt)
179653_10150128549029434_582504433_7723306_5401889_n.jpg

168905_10150128549534434_582504433_7723312_8107018_n.jpg

Nu har jag fotat lite nya bilder på min tjej!

Nixi med mamsen som har bebis i magen!

Nixi Rox e.Nintender ue Mio´d baugy

Hon är så himla söt med den bläsen som går perfekt på nosryggen. Är ju snart ett år och börjar se ut som en häst medan min precis passerade 7 månader...

Idag fick mina gå i sommarhagen för att det blåste så mkt. Vinterhagen består nu bara av is och hästskit på den ytan där de alltid väljer att stå att hänga (har 2 ha att gå på men de utnyttjar bara de 50*50 m som är närmast maten).

Gissa om de njöt av att komma ut på ett underlag där man kunde busa :p
Vinden gjorde ju sitt till men i andra hagen stog de som sagt bara o tryckte bakom en träddunge men här blev det livat. Ber om ursäkt för att det skakar så men det blåste nått hemskt...

Tarrazu -09 e. Baltimore-Nostradamus och Izzo -10 e. HipHop-Nostradamus samt morsan är det som rör på benen...

http://www.youtube.com/watch?v=58khT8C4dSw

Ja hon börjar bli stor nu lilla Sandy,132cm hög. Hon är riktigt tuff och kaxig med snabba reflexer.

Idag fick Sndy prova på träns med bett för första gången. Jag hade precis lagt in massa halm för första gången på spånet i boxen så hon var mest intresserad av det. Så när hon tuggade halm smet bettet in utan problem. När hon kom på att det inte gick att klia av sig tränset accepterade hon det och tuggade halm i väntan på höt. Hon fick ha det i 10 minuter innan jag tog av det taktiskt medan hon tuggade halmen och vipps var det av utan problem.

Mmm, morsan är ju fullbroddad o vet att ta det försiktigt (750 kg som drattar på ändan är inte att leka med) och 2-åringen har hyfsad koll på sig medan 1-åringen nog blev lite skärrad.
Men de höll på med uppehåll, mer eller mindre hela dagen med små galopper o blandande småhopp :p

här är min lilla räka tillsammans med min kompis

32083411.jpg

Hur är hon i hullet? (är nybörjare på sådana här småttingar)

32083391.jpg

(ja, staketet har rasat, ja, det står en get i hagen :D)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 652
Senast: Gabby_Ossi
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 562
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 982
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka