Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
knapp
Men Tyvärr, så står hon bara nu... Fångkänning satte käppar i hjulen (nämnde jag att hon är väldigt känslig? ), så hon har nu stått sen den 8aug och har sedan några dagar gått ute i liten hage hela dagar. Verkar inte ha varit något stort anfall men bäst att ta det säkra före det osäkra! Fortfarande värme i framhovarna, men inte bak som hon tidigare hade under "anfallet".. När kan hon räknas som symptomfri? Och from den dagen, vad gäller då i foder och motion? (INGEN vet som jag pratat med som jag fått något vettigt svar från, alla säger olika.. Dock ingen som nämnt något om hur jag ska gå tillväga när hon är symptomfri gällande ovanstående frågor. Fumlar lite i mörkret just nu känner jag!)
Oj, va text det blev! Tänkte mest säga hej, och lämna ett avstamp så att jag hittar tillbaka.. Nu ska jag försöka börja uppdatera igen!
Common ages for tooth eruption.
Type of tooth.......Number..........Deciduous......Permanent
Incisor............First (central).........birth to 8 days.......2.5 yrs
Incisor............Second (intermediate)..4.5–6 weeks.....3.5–4 yrs
Incisor............Third (corner).............6–9 months...... 4.5–5 yrs
Canine........................................Absent.........3.5–5 yrs, some around 6 yrs (if ever)
Premolar.........First (wolf)..............Absent.........6 months to 3 years (if ever)
Premolar.........Second..................birth to 2 weeks......2–3 yrs
Premolar.........Third.....................birth to 2 weeks......2.5–3 yrs
Premolar.........Fourth...................birth to 2 weeks......3–4 yrs
Molar.............First......................Absent..................9–12 months
Molar.............Second..................Absent..................2 yrs
Molar.............Third.....................Absent..................3–4 yrs