08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

Gooing, visst va du aktiv i ridtravartråden tidigare? Hoppas allt går bra med besiktningen!!

kl*

Va roligt det är att läsa om er alla! :)
Alla nya är väldigt välkomna in här också! :banana:

I lördags var även vi på utstllningen som både misen och nela88 var på.
Samma klass alla tre dessutom!

Fick 87776= 35 p och jag var glatt överraskad! Hennes skritt som är hennes bästa gångart kom inte riktigt ut med. Och traven är vanligtvis kort men var väldigt kort och stel så det var inte mycket att visa.

Men när vi gick ut från prisutdelningen så fick jag massor av beröm för hennes temperament! Och hon var väldigt trevlig att hantera överlag så det var superroligt!

Mindre roligt var lastningen när vi skulle hem och jag blev stressad när jag insåg att folk stod och stirrade.. :p
Men efter mycket om och men så gick hon på iaf!

Och igår var vi iväg på vår första uppsuttna träning!
Lastningen var ju katastrof både hemma och där, så det får vi försöka börja träna igen . :cool:

Men annars, hon var så snäll! Otroligt! Stod lös när jag gjorde iordning henne och sen gick jag och pratade med tränaren och vi diskuterade vad han skulle hjälpa mig med.
Och det jag verkligen behöver hjälp med är ju hur jag börjar utbildningen nu. Hon är ju riden i alla gångarter och ute i skogen och över broar, genom "grindar" osv. Så det är ju inga problem.

Så fick hjälp med hur jag startar och ska nu i en månads tid eller längre om det behövs, rida i bara repgrimma och träna på tryck.
Sen efteråtnär sambon gick med henne så hon fick beta, så satt jag och tränaren ner och pratade hur jag ska göra sen. Vad han tycker jag ska använda för bett och hur jag lägger upp träningen.

Lastningen sen tog ju sin tid. Fick en del tips men det är sånt jag redan provat och som jag vet inte funkar, så jag lyckades med massor av muskler och tålamod få in henne själv. Men med någon som såklart stängde bakom.
När hon väl r på så står hon ju hel stilla och tyst och är supersnäll så det är bara sjlva grejen att gå upp som är jobbigt nu. ;)

Senast ändrad av en moderator:

Lite bilder från i lördags

32459943.jpg

32459944.jpg

32459945.jpg

32459946.jpg

Och en något annorlunda film från igår när vi åkte hem. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=WQR4JwnTFRc

mumlan82 - Ja visst var jag det. s¨lde dock tösen för ett år sedan så våra mål blev så himla sklinda. Jag ville utvecklas och tävla mer medans hon ville ut i skogen. Kände att ja inte vill svika min vän så hitta ett fantastiks hem till henne ute i skogen där hon nu lär en att rida på nytt =) Roligt att du minns mig =P

Köpte därefter en häst efter magini men han fick ja tyvärr ta bort i vintras=(

Nu är de som sagt en ny på förhoppningsvis går den igen om besiktigen så ska ja få hem en kille efter Twilit - Warstainer- marathon =)

h

Jag minns också dig från ridtravartråden, :) Mitt minne sviker lite dock angående hästen, men fått för mig att du hade en svart skönhet`? :)

Och nu är jag tillbaka till ruta ett igen med Tabbe ståendes i sjukhage med två sparkskador (dock inte så jätte allvarliga) och fodervärden kan inte ha kvar Tabbes mamma så vet inte vart hon ska ta vägen heller :/

Men du vad jobbigt det lät... :( Här har Konjacks mammas kompis fått fång och står på boxvila, Kandi är högdräktig och står alltså själv i sin hage nu... Inte kul!

KL
Idag var det dags för besiktning! Denna synen mötte mig när jag kom upp till stallet i morse!

32465240.jpg

Jag fick sitta och gosa jättelänge i väntan på veterinären, och när hon väl kom var han så trött så han knappt orkade kliva upp... :D Stallägaren berättade att det hade varit fullt race igår så... Han fick nya skor igår och fick full pott för uppförande! Skönt att höra! Sen fick de stå i stallhagen över natten inför besiktningen.

Hur som helst så gick besiktningen bra. Han är fortfarande lite förkyld och fick nån anmärkning på det bara. Han hostade till nån gång när jag sprang med honom efter böjprovet och hade dessutom lite svullna lymfkörtlar. Men ingen feber iaf så vet trodde inte det var nånting att oroa sig för.

Han var allmänt väldigt slö hela tiden, sprang lite håglöst bara för att jag manade på honom och stod helt stilla och gäspade när hon böjde honom. Longerade honom lite på stallplan (som lutar) och då såg han stel ut, så vi böjde även igenom framkotorna ordentligt vilket inte gav nåt utslag.

Det enda han fick anmärkning på var därför om förkylningen och att han har en galla ovanför vä has, alltså inte i leden utan ovanför, så vet sa att den var obetydlig - skönt det!

Nu åker han förmodligen i nästa vecka.

Oj, det är banne mig över ett år sen jag var inne på Bukefalos, men jag lyckades leta upp er... :D
Har inte orkat mig igenom hela tråden, men det är ju flera jag känner igen från föltråden och det är jättekul att uppdatera mig med hur det går för er och jämföra med min egen "lilla" treåring.
Armani (Rambo-Urbino)har vuxit till 162cm, har gjort treårstest med den äran och ridits in. Han är världens snällaste och hittills har jag inte stött på patrull en enda gång i vare sig hantering eller ridning. Nu väntar sommarlov och semester och jag går i nya betäckartankar.... men det är en annan tråd det ;)

*kl*

Lite bilder från häromdagen när jag var ute och red lite på Jac:

254813_10150267800400948_789510947_8797170_6738915_n.jpg

249497_10150267800235948_789510947_8797166_5955626_n.jpg

246681_10150267800070948_789510947_8797162_3251499_n.jpg

254243_10150267800175948_789510947_8797164_6439342_n.jpg

Igår var veterinären här och kollade tänderna på både Jac & Jobelle. Jac hade ju ett par små vargtänder som vi lät vara förra gången men nu så tyckte vet. att de behövde tas bort och så gjorde hon det. De var otroligt pyttesmå! Annars var det inte något speciellt.
Jobelle hade inget konstigt mer än att det tappas tänder till höger och vänster.

Jac får nu vila några dagar så munnen läker ihop och sedan blir det lite mer ridning. Han har ju inte gjort så mycket under våren så han kommer att gå under juni och vila juli-augusti, medan Jobelle vilar juni-juli istället.

Tack :laugh:. Han blev klass 1 i både gångarter och dressyr med 45 p i varje. Inga 6:or och 8:orna på rätt ställen - typ och gångarter och temperament, så jag är jättenöjd!! Jag såg Melli på Vreta också, vi har gemensamma bekanta du och jag ;)

Haha, underbart när de börjar tappa tänderna ;) Mellie såg ut som en gammal alkoliserad kärring ett tag med tänder som var över allt och ingenstans :D

Ursäkta för dålig updatering men våran dator tålde inte en överdos av kaffe så den drunknade för mig..
Kan i allafall berätta att Minna fick en fin andraplacering på sin första utställning.. Fick speciellt mycket beröm för sin fina trav och sitt vackra huvud :) Lite spänd var hon nog under visningen och hade svårt att stå stilla, men annars skötte hon sig bra :)

Ursäkta för dålig updatering men våran dator tålde inte en överdos av kaffe så den drunknade för mig..
Kan i allafall berätta att Minna fick en fin andraplacering på sin första utställning.. Fick speciellt mycket beröm för sin fina trav och sitt vackra huvud :) Lite spänd var hon nog under visningen och hade svårt att stå stilla, men annars skötte hon sig bra :)

Var någonstans visade du henne?

*kl*
uppdaterar med ett par nya bilder med lite hagbus!:D
juni%2525202011%252520026.jpg

juni%2525202011%252520038.jpg

juni%2525202011%252520108.jpg

juni%2525202011%252520118.jpg

Nimbus var ute på sin första uteritt häromdagen! han skötte sig super, lite bus i traven bara!
juni%2525202011%252520159.jpg

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka