Sv: 08rna del 5
kl*
Va roligt det är att läsa om er alla!
Alla nya är väldigt välkomna in här också!
I lördags var även vi på utstllningen som både
misen och
nela88 var på.
Samma klass alla tre dessutom!
Fick 87776= 35 p och jag var glatt överraskad! Hennes skritt som är hennes bästa gångart kom inte riktigt ut med. Och traven är vanligtvis kort men var väldigt kort och stel så det var inte mycket att visa.
Men när vi gick ut från prisutdelningen så fick jag massor av beröm för hennes temperament! Och hon var väldigt trevlig att hantera överlag så det var superroligt!
Mindre roligt var lastningen när vi skulle hem och jag blev stressad när jag insåg att folk stod och stirrade..
Men efter mycket om och men så gick hon på iaf!
Och igår var vi iväg på vår första uppsuttna träning!
Lastningen var ju katastrof både hemma och där, så det får vi försöka börja träna igen .
Men annars, hon var så snäll! Otroligt! Stod lös när jag gjorde iordning henne och sen gick jag och pratade med tränaren och vi diskuterade vad han skulle hjälpa mig med.
Och det jag verkligen behöver hjälp med är ju hur jag börjar utbildningen nu. Hon är ju riden i alla gångarter och ute i skogen och över broar, genom "grindar" osv. Så det är ju inga problem.
Så fick hjälp med hur jag startar och ska nu i en månads tid eller längre om det behövs, rida i bara repgrimma och träna på tryck.
Sen efteråtnär sambon gick med henne så hon fick beta, så satt jag och tränaren ner och pratade hur jag ska göra sen. Vad han tycker jag ska använda för bett och hur jag lägger upp träningen.
Lastningen sen tog ju sin tid. Fick en del tips men det är sånt jag redan provat och som jag vet inte funkar, så jag lyckades med massor av muskler och tålamod få in henne själv. Men med någon som såklart stängde bakom.
När hon väl r på så står hon ju hel stilla och tyst och är supersnäll så det är bara sjlva grejen att gå upp som är jobbigt nu.