08:orna del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 08:orna del 5

KL

här kommer en liten bildhälsning från tysken som gör sitt bästa att äta upp sig. Svårfångad har han blivit också :rofl:

252495_10150192215129506_749409505_7189948_7877705_n.jpg

KL

En liten uppdatering från oss. Vi har varit på två löshoppningar den sista månaden och hoppat upp till 1,15. Roligt att höra av tränaren att hon har bra språng, fina framben och öppnar upp sig bra bak. I söndags var vi på premiärlek på terrängbanan med lite vattenplask och miljöträning tillsammans med en ledarhäst och en annan unghäst.

Enkelt, men fick samtidigt lastträning. Lilla Grå skötte sig utmärkt och stod kvar på trailern lugnt när vi fikade efteråt :love:

Våra hästar har nu gått ute på bete ett tag i en fantastisk hage och det har gjort gott för hullet.

Här kommer några bilder från i söndags.

32443458.jpg

32443477.jpg

32443472.jpg

Senast ändrad:

Om det blir så att de tappar mot senvintern, då har man varit för dålig att hänga med i fodergivan under vintern. Många hästar tappar efter nyår så då måste man öka fodret i förväg så de inte faller ur. Även en beräknad foderstat kan behöva justeras beroende på årstid och tillväxt hos hästen.

Jag ökade Jobelles mat rejält under början av året för att jag kände på mig att det behövdes och hon föll aldrig ur, det gäller att hänga med och ha känslan för när man måste öka.

Båda har haft fri tillgång på bra hösilage samt kraftfoder (varav betfor, proteinpellets osv). Funkat fin fint.

Hon höll inte direkt ur på senvintern men lite märkte man försvann av den så kallade sommarmagen som hon hållt hela tiden.

Det är nu senaste månaden som hon fallit rejält, lr ja man skymtar revbenen lite iaf.... Och mask har dom så vet trodde att det var säkert det som gjort henne så tunn samt växandet (eftersom det bara är Sakura).
Mamma ser fin ut :)

KL

Några bilder från idag!!!

32444136.jpg
[/url][/IMG]

32444140.jpg
[/url][/IMG]

32444142.jpg
[/url][/IMG]

*kl*

Har haft ute et idag och Ceasar blir (tack och lov) stadigt bättre! Så himla skönt, kanske det blir någon reda i det här till slut!
Han får sista medicinen imorgon och sedan blir det några dagars vila innan avmaskningen. Jag är lite nervös över att han ska bli dålig då han hade så pass mkt mask så håll tummarna!

Har inte uppdaterat på länge nu, så skriver lite kort nu:

Hon gick ut på bete den 12 Maj och hon trivs bra i den stora härliga hagen. Tyvärr blev en av hennes "bästisar" illa sparkad och behövdes tas bort så ett par dagar har de bara hängt vid grinden och väntat på "prinsen".

I morgon är dagen med stort D, då är det dags att ställa ut henne igen, nu är det ju två år sen hon var med sist. Det ska bli så kul att se vad de säger om henne =)

det går sakta men säkert framåt med gödningen av tysken. Snart snart är vi ikapp, men visst önskar jag att jag kunde trolla med tiden och spola fram ett par veckor :cry:

249727_10150192209619506_749409505_7189931_1984386_n.jpg

Skönt att det går åt rätt håll!! Klart du får ordning på det där! :laugh:

Håller tummarna för avmaskningen, förstår din oro.

delvis kl

Rille har idag varit inne på kliniken och som jag o ET trodde var det höger framkota som fått sig nån törn av nåt slag... hältan släcktes direkt med bedövning så då valde jag att ledbehandla och ställa i ensam mindre hage 2 veckor innan åb. Samtidigt passade jag på att plåta båda carpus o framkotan (iofs samma som han nu är halt på) han opererades i som liten och de såg bra ut :D det syns "små ärr" i mjukdelarna men inget annat *puh*

Så under sommaren ska han nog hinna med att bli ridhäst :laugh:

KL

Vi skuttar in här, tösen har visserligen sommarlov på riktigt nu men endå :D
Camellie B "Mellie" e. Camaro M ue. Tolstoy, blir min i augusti på riktigt. Fick 42/44 på tre års testet på Vreta.
Trevlig som attan, formen sitter i alla gångarter och innan sommarlovet påbörjade vi små enkla förflyttningar :)
Bebis
hej023.jpg

hej032.jpg

Vacker som ehm få?
Kmeransenaste241.jpg

3 veckor innan treårs testet.
IMG_5846.jpg

Senast ändrad:

I dag va de utställning för Lilla Leo =)

Han skötte allt kanon å va jätte duktig å visade sej verkligen från sin bästa sidan.. tyvärr så va han JÄTTE ömfotad pga att han tappat en sko så vi fick dra av den andra. så han va oren i traven å lite i skritten =(

Tråkigt som attan men men vi ger ej upp nästa e till hösten =)

han fick poängen 88776= 36p.

Domaren sa de att när han trampar på å verkligen visar sin gång så skulle han haft 8 på skritten å traven men hon kunde ej sätte sånna betyg eftersom han stundtals va oren =(

Bilder kommer =)

Tråkigt att han var oren, men kul ändå att ha de muntliga omdömena! Håller tummarna för i höst istället! :laugh:

Följer tråden lite i det tysta, händer ju inte så mycket med min grabb som bara går på bete och latar sig. :p Han har blivit bättre i sin förkylning och får nu äntligen gå utan täcke när vädret blev bättre. Ska förmodligen göra om hans hage lite så att de får lite mer bete idag. :)

På tisdag kommer veterinären och besiktar honom, om han går igenom *peppar, peppar* så åker han veckan efter till sitt nya hem. :love: :cry: Ser iofs ingen anledning till varför han inte skulle gå igenom, men jag kommer va skitnervös iaf... :p

Här är det också lugnt, Pilke har haft ledigt sen Match Showen för 2 veckor sedan.
Eller jo, han har ju fått hänga med från betet upp till stallet när kompisen ska ridas, så lite hantering har han ju fått.

Men i alla fall, häromdagen tog jag in honom för att rykta och kratsa hovar, och döm om min förvåning då även vänster bak, den "krångliga" gick bra att lyfta!:laugh:
Kiro + vila gjorde tydligen underverk! Kul med tanke på hovis som borde komma nästa vecka.:)

Nu i veckan fick min tjej en lång semester i härliga sommarhagar! Snacka om att alla hästarna har väntat länge på att känna sig lite fria och få beta gott grönt gräs hela dagarna=) Försökte ta fina bilder när de sprang runt och tokade sig men det är inte så lätt när man har flugtäcke på.

IMG_82342.jpg

Såg på Ridsports hemsida att det är avgjort vem som vann Kungakannan, och det blev en efter Bocelli! Och även tredje placerad är släkt med min häst. Det är så kul att få följa en så lovande hingst. Vad månne det bliva av honom?

Man blir ju lite sugen på att betäcka men det är ju bara frågan med vilken hingst? Florencio har ju alltid varit en dröm men smakar det så kostar det...hmmm...Jag får fundera vidare.

Ha en bra dag i solen=)
/p

Senast ändrad:

gud så roligt att läsa alla inlägg! sj så väntar man på vet besiktningen som är på onsdag eller fredag och efter den så har ja förhoppningsvis en 08 stendes hos mig nästkommande mpåndag =) LÄNGTAR!

Såg på Ridsports hemsida att det är avgjort vem som vann Kungakannan, och det blev en efter Bocelli! Och även tredje placerad är släkt med min häst. Det är så kul att få följa en så lovande hingst. Vad månne det bliva av honom?
Allvarligt?! Va kul!!! :banana: :banana: Måste kolla upp det direkt.

@misen
Vilken otur! :( Håller alla tummar för att det går vägen till hösten istället då!

*kl*

Även Cenza var på utställning igår :) Samma plats som misens Leo. Var väl inte riktigt våran dag? Leo oren och Cenza visade sig vara förkyld :crazy: Stackarn började hosta när hon travade (dock bara inne i ringen :cool:) så traven blev lite sisådär. Och vi ska inte nämna de vita stolarna som var placerade i ringen... Livsfarliga! Otroligt nöjd med henne ändå, hon vann sin klass på 39p och fick sin 9:a på skritten som hon förtjänar men inte alltid får. Hon slutade 3:a i BIS-ringen. Men bäst av allt var morsans andra placering bakom Cenza med 38p :D

Hon skötte sig exemplariskt som vanligt när hon är iväg och åker (förutom det lilla utbrottet för stolarna...).

Nu väntar jag på att hon ska friskna till och sen ska jag försöka kravla mig upp på henne :p

Kl.

Idag släpptes mina flickor på bete tillsammans med min kompis hästar, allt gick kanon. Dom gick in utan att ens göra något. Dom höll sig i sina sällskap, efter en bra stund så tog sig väl shettisen och hälsa på Pillan bland annat en massa och givetvis brunstar BÅDA mina så det var lite extra.

Pillan gick väl efter Bamse (shettisen) en del, hon blev nog ganska så kär ;)

Aja, några bilder....

32456001.jpg

32456003.jpg

32456006.jpg

32455980.jpg

32455985.jpg

32455989.jpg

Vill ni kika in på fler bilder på alla så kika in här...
http://www.pixbox.se/alb_show_id1226653_page0.html

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

J
Hästmänniskan Känner mig som en känslo bomb redo att sprängas när som helst :( Har haft ett otroligt tufft år, och ännu är det inte över...
Svar
10
· Visningar
3 655
Senast: Fille
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·
Hundhälsa Vår lille dv.schnauzer har sista veckan haltat rejält på höger bak. Ska försöka dra hela historien kort. Ända sen han har varit lite...
Svar
17
· Visningar
4 700
Senast: Raderad medlem 19815
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V