07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

Polofältet? Du står nog på samma ställe som min moster och en häst som vi sålde till henne. För så många anläggningar för polo finns det väl inte runt hufvudstaden?

:laugh: det finns väl bara en mig veterligen. PMa vem det är så kanske jag vet vem det är. Har stått på anläggningen sen 2002 men det är typ 70 häst här så man har inte direkt koll på alla :D

Fin!
Jag ska också börja filma på långt håll. :angel:

Jag gillade speciellt bonusfilmen! :bump:

*kl*

Idag fick Chatsi träffa tandläkaren, äntligen! Skulle väl ha gjorts tidigare. :grin:
Tog bort en stor vargtand uppe till höger. Hon hade även sår på insidan av kinderna, trots att jag har haft nosgrimmorna så löst spända. :(

Nu blir det bettlöst ridning i 2 veckor, ska bli spännande... Sen ska vi rida lite på kimbelwick och rakt bett, helst utan nosgrimma så att såren får läka ifred och att hon ska få en ny upplevelse.

Det tråkiga är att vi flyttade upp nosgrimman lite på mitt fina rundsydda julklappsträns, och då når inte nosgrimman runt längre (satt i yttersta hålet innan). Min häst har väl en ganska nätt nos, hur hårt är det meningen att man ska spänna dessa nosgrimmor??

Jag gillar inte heller bling bling men skulle nog ändå säga att 80% av alla dressyrryttare har plastrong, även i eliten. Har man inte plastrong här i Stockholm så är man hoppryttare :D

Det märks att det är länge sedan jag tävlade - jag hade JÄMT plastrong då jag tävlade hoppning också, skulle nog dra på mig den ännu till och med om jag någon gång kommer iväg till något så blygsamt som en pay and jump. Stackars Ziggy, matten är totalt ute. :D

Ziggy är för övrigt en 07a som ensam skulle kunna ersätta ett mindre kärnkraftverk, om man bara kunde koppla ihop allt hans galopperande till något listigt sätt att fånga upp all energi. Igår blev det snudd på lite för mycket även för mig när vi rejsade runt runt runt runt på den snötäckta gräsåkern. 30 minuter senare var i alla fall det värsta raketbränslet förbränt så vi kunde börja göra något lite mer organiserat. För den dagen.... nu är han väl helt uppladdad igen och börjar galoppa på stället direkt man tar fram sadeln.

Det måste vara nåt fel med just rundsydda för på mitt rundsydda kandar fick jag byta till XL nosgrimma!:o för att få den att passa o mitt rundsydda träns fick jag, precis som du, ha ett hål för långt ned för annars gick den inte att stänga o då hade jag ändå gjort ett extra hål längst ut...har inga såna problem med andra träns eller mitt andra kandar.

Men nu är det ju tvärslut med de problemen eftersom Lilla Svarta har världens minsta huvud! Grå hade ju rätt stort huvud men denna lilla dam har cob.

KL
Ang plastrong så måste de ha gjort nån slags comeback de senaste åren för tidigare såg jag sällan det här på vanliga dressyrtävlingar men nu har ju "alla" det! På fälttävlan slipper man tortyren tack o lov....:)

kl

Alltså jag kan inte rida...:o försökte mig på att sitta i en dressyrsadel igår men skumpa omkring som jag vet inte vad...Jag har inte varit direkt bortskämd med gångartshästar i mitt liv och efter många år på Symaskins-E, Soff-L och Galopp-C så kan jag inte längre sitta ner på en häst som RÖR sig :eek:

Blir ingen filmvisning...

Winter_zps36808f65.jpg

Funkar hon inte på låg nosgrimma? Har man löst spänd engelsk nosgrimma är risken stor att den ger skav i kinden-just för att den är lös kan den röra sig mer mot kinden så det blir friktion. Får hoppas att hon blir trevligare i munnen nu:).

*kl*

Längtar så enormt mycket efter ridhus! Det skottas så dåligt på våra ridbanor och idag har jag först fått rida Barbie långs ett upptrampat spår längs fyrkanten på ena ridbanan och sen fått springa omkrig och tömköra den andra på den också dåligt skottade lilla ridbanan. Känner att jag har fått god motion iaf..

Då kan ju äntligen mannen i ditt liv få göra nåt annat än frysa bakom kameran! Dvs longera dig utan stigläder....tänk så bra för ditt knä!:devil::D;)

Hihi, här är en till som kämpar med sitsen , det är minsann inte alltid så lätt :p

kl

Jag funderar på att sätta ut min häst till salu. Jag vill egentligen inte för jag trivs så bra med henne. Det beror på att jag bara vill ha en häst att rida och hålla igång. Det blir så dyrt med två som ska skos, tränas och tävlas. Har ju en 10:a också och en av dem måste säljas. Gud vad svårt :cry:

Jag sitter i samma sits. Har en 08a också som inte är hemma och som jag försöker hitta fodervärd på. Hittar jag ingen snart så måste en av dem säljas :( Svårt att bestämma vilken av dem bara.

Ja ush det är inget roligt.. men man måste ju inse sina begränsningar också.

Det ska ju vara kul att ha häst, får aldrig kännas som ett tvång eller så. Om jag hade kunnat nöja mig med att bara rida hemma, kanske starta någon clear round ibland eller så så skulle det nog gå, men jag vill att hästarna ska få komma ut, få en chans liksom. Fast inte vet jag om de bryr sig om det precis. Jaja, kanske blir att man ändå står här med båda två till hösten, vi får se :p

Fast jag kom precis på att mina hästar får kanske störst chans om jag säljer dem.

Senast ändrad:

Jag hinner med två men jag har absolut inte råd att ha två st uppstallade i Stockholm. Om jag inte vinner på lotto :D

Hade en tjej på G till 08a men hon backade pga att hon har fått diagnosen shivering, vilket jag är svinsur på. Hon har inga symtom med viftningar av bakben eller några som helst problem vid skoning, ridning osv. men ändå sätter vet. den diagnosen. Suck. Detta betyder ju också att värdet på henne är mindre än vad det borde vara också.

Man kan inte tänka tanken att hästen får största chans hos någon annan. Hästen bryr sig inte om tävlingar osv får den mat, kärlek, utevistelse och motion så är den nöjd. Den står ju inte i boxen och tänker: -hade jag haft en annan ryttare så hade jag gått OS :D

Haha, nä det har du rätt i :D

förstår verkligen att man inte kan ha två hästar i stockholm, om man inte kan ha det här på bonnvischan där jag bor. Jag känner att just sådana grejer som skoning och träning vill jag gärna lägga pengar på och då blir det en hel del, även om stallkostnaden i sig är låg.

Hade ett underbart pass på min GP igår, red öppna, gud vad det är en bra övning för sitsen. Man måste verkligen sitta djupt ner i sadeln och gunga med med höfterna annars blir det inte bra. Kommer ihåg när jag precis köpt henne och skulle försöka.. gick i ena varvet men i andra vet jag inte vad som hände, det blev ingen öppna i alla fall. Men nu funkar det!

Fast jag kom precis på att mina hästar får kanske störst chans om jag säljer dem.

Så kan du ju inte säga. Hästar tänker som sagt inte så, de skiter i om de får någon "chans" eller inte, bara de får mat och ompyssling och vara ute. Dessutom är du duktig!

Idag provade vi att rida på hackamore för första gången. Chatsi blev upprörd först och körde upp nosen och studsade lite på bakbenen. Sen blev hon upprörd över allting och for och studsade hela uteritten. Blev rädd för hunden typ 100 gånger, trots att hon aldrig reagerat på den innan.

Övergång till trav och jag tänkte oj, vad fint ryggen kom upp, sen for hon iväg såhär mee huvudet mellan frambenen -> :bump:
Galna dressyrhästkompisen var ju inte sen att hänga på allt bus heller! :angel:

Sen efterhand lugnade hon ner sig, och sen började hon ta stöd och hänga lite på hacket, vilket var en helt ny känsla med henne.

Hoppträning i morgon, vi får se om det går att styra! :angel:

Såg din annons. Nu kan vi ju stötta varandra i den här döda hästmarknaden :crazy:

Men peppar peppar det kommer en spekulant i slutet av veckan och tittar på min häst. Dock misstänker jag att hen tycker min häst är för dyr, men jag visar gärna och hoppas att kärleken blir prisblind. Eller nåt :o

...och jag befann mig på den anläggningen igår - min kompis lilla dotter har sin ponny där !
Vilken härligt ställe - förstår att du är inventarie !

Haha, ja vi får stötta varandra, låter som en bra idé :D Misstänker dock att man kanske ändå står här med alla tre (inkl ponnyn) till hösten... men man måste ju försöka tänker jag :)

Ja, det är ju alltid det bästa läget att "sälja" när man inte behöver. Då kan man ju i lugn och ro se vad för köparalternativ man har och gillar man ingen kan man låta bli. Måste vara en mardröm att stå där i nåt krisläge och vara tvungen pga skilsmässa, arbetslöshet eller nåt sånt :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 447
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar