07'ornas tråd del 12

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07'ornas tråd del 12

åh så duktiga de var! jobbigt med sadeln, hoppas det löser sig.

Anyo din häst är så himla fin :)

Precis kommit hem från vår tredje tävling, GP är ju ingen nybörjare nu längre :p Vi hade en riktigt bra runda, med bra flyt i galoppen,bra tempo. Tyvärr rev vi sista hindret, tyckte annars inte vi kom så tokigt. Men jag är nöjd ändå, hon är så snäll och har hittills hoppat allt man styrt på.

Tack :love:

Åh va avis jag blir när ni redan tävlat :angel: Vill också ut nu men måste ju vänta tills utomhus börjar :crazy:

Ja det är rätt kul att vara igång. Har en hopptävling nästa helg igen och sen en dressyrtävling helgen efter (på makens födelsedag :angel: ). Sen har jag inte mer planerat.

Hur stor är din häst och hur lång är du? undrar lite eftersom jag funderar på om jag blir för stor för mitt unga halvblod som nog är ganska lik din i typen. Möjligen har min mer djup i bålen.

Vi mätte henne igår och då visade det 10,5 så vi drog av halv centimetern så hon är väl ca 170 :) Jag är väl ca 167 tror jag.

Ok, det var inte riktigt det jag ville höra, min lilla är bara 160 och jag är 168. Jag får göda henne ordentligt så hon ger ett större intryck :p

Fin hon är!

Maja: Hon är ju för söt eran lilla ponny. Sköter sig utmärkt! :)

Sassiball: Inte är du för stor för din fina unghäst! Tycker att du såg alldeles lagom ut.

Sassiball - Men det är ju inte alls för stort hörru. 09:an vi har är bara 155 och den red jag in utan problem. Var aldrig någon obalans vad jag upplevde. Så du är inte för lång :)

oxo - Tack :love:

Ok, det var inte riktigt det jag ville höra, min lilla är bara 160 och jag är 168. Jag får göda henne ordentligt så hon ger ett större intryck :p

För stor? Jag är lika lång som dig och mina är ju bara 140 och 145 cm... Nog för att jag är lite lång, men sååå illa är det inte:p. Tror du kommer passa utmärkt på din lilla häst-hon kommer ju att växa och fylla ut lite till också:).

+ oxo och anyo

Tack :) förhoppningsvis blir hon ett par cm större så hon kanske ändå blir ganska lagom.

*kl*

Här kommer en liten film från P&J i torsdags.
Han har inte varit ute sedan aug förra året så lite tittig var han ju allt
Ni kan hoppa in typ en minut i filmen, kameramanen var väldigt noga med att inte missa nått ...

Klicka på bilden för det är en film..

th_M2U00126_zps6b123fb3.jpg
[/URL][/IMG]

Åh, ikväll har jag dressyrat på hackamoret.

Sen lördagskväll, helt ensamma i ridhuset. Hade med högtalare till ifånen och spelade min ridlista på spotify på hög volym. Utan bett har hon inget att tjaffsa mot, och går snällt i form. Kan plötsligt träna övergångar utan att hon slår sig fri. Skritt - trav -galopp - skritt. Tränar galoppfattningar och får henne till slut att göra dem utan att spänna till och hoppa på stället. Sen gör vi plötsligt serpentiner i galopp med enkla byten. Och rider runt fyrkantsspåret och ökar galoppen så mycket det går, och sen tar tillbaka med säte och korsrygg till nästan på stället, i uppförsbacke och inte en enda gång byter hon bak. :love: Och mina ben hänger neråt.

Det är möjligt att hon toklurar mig (jag är ju ganska lättlurad), men jag tänker faktiskt skita i det nu, och njuta av att jag och min vackra pålla kunde dansa ihop för första gången. :love::love:

Vad duktig han är, var ju jättemånga titthinder! Men rebecka....släpp dressyrgaloppen för guds skull!;)

Marvin: Låter helt kanon! Lev på den känslan ett tag nu!:banana:

Tycker åxå att du ska leva på den känslan ;)
Och håller med dig om att du kan fortsätta rida på hacket även om det nu skulle vara så att hon lurar dig lite. Det är bra att träna på känslan hur det ska var utan att slår sig fria. Fille gör precis som din också alltid, i övergångar och tempo växlingar. Känns som att det spelar ingen roll hur noga jag är, han slår sig fri iaf för att det är det lättaste för honom..
Jag har också ridit honom på hack en gång, och jag fick samma resultat som du, en stabilare häst som inte behövde käfta emot eller lägga huvudet på sned. Men, jag fick en väldigt klar uppenbarelse om var det var han fuskade:idea: han blev nämligen GRYMT stark och seg i v sidan då och när jag väl hade ridit igenom det så hade jag en så fin häst dagen efter!
Så hejja hejja ;)

Tack så mycket!
Jag är faktiskt jätte nöjd, titta får han göra bäst han vill, bara han hoppar det när han blir tillsagd ;)

Och ja, jag vet!!! Det är ingen jevla dressyr tävling... :angel:
Jag vet inte riktigt varför vi (jag) har fastnat så i att alltid sitta ner...
Det sitter nog i sen att han har varit så stark innan och att jag har fått sitta emot för att få upp honom liksom..

kl

Idag har vi galopperat i snön på stora fältet! Fick känna på den där (ö)kända QE-ryggen tror jag :p Boink, boink, boink, boink :bump:

Inga bilder tyvärr, bara tråkiga mörka i hagen :(

IMAG0176_zpsf048bc97.jpg

Yey, snögalopp! :bump:

Idag har vi startat fälttävlanssäsongen med en inomhusterräng! Det var välbehövligt... Ponnyungarna fräste omkring som ingenting, en annan tant ramlade av till höger och vänster... :o

201302171307171.jpg

201302171313501.jpg

Nu har jag alltså drattat av 3 gånger denna veckan, jag gillar inte trenden! :mad:

Sen hoppade vi lite bana med sned kombination, smalhinder, arrowhead, coffin och smal trippelbarr plötsligt uppdykande ur sväng. Går att se i HD.
http://www.youtube.com/watch?v=uJoH4sMCbyc

Hon ser jättefin ut på filmen marvin o vilka roliga hinder o vilken fin bana!:banana: Bara räta på dig liiiite till!;)

Hunter: härligt med snögalopp!:banana:

Åh vad kul det där såg ut!! Måste ju vara kanonbra träning både tittighetsmässigt och uthållighetsmässigt, blir mycket galoppssträckor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 448
  • Låst
Träning Herregud, 11:e tråden! :eek::D Amazing har nu varit på sitt återbesök för hovledsinflammationen i höger fram och det var tyvärr inte...
86 87 88
Svar
1 756
· Visningar
123 516
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar