07:ornas tråd del 10!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Skrev i ett inlägg hela historien men kort: Hon blev utsläppt på en glashal äng obroddad ifrån en riktig lerhage och har förmodligen gått omkull! :cry:

Vi ska till Anna R! :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Imon blir det en spännande dag, jag och A ska för första gången åka iväg på träningshelg ;) ska bli sååå kul och intressant hur han beter sig iväg, men som tur tar vi med en av hans kompisar så han inte blir själv ;) längtar efter att få komma igång ;) han har vuxit jätte mycket och jag har haft lite ont om tid så nu i början av sommar har han fått lite ledigt ;) men efter denna helg hoppas jag vi kommer igång ordentligt och har lite tips att ta med på vägen ;)

Nya ridbanan är klar ( förutom staket och lite små fin fix ) men jag är nöjd, den blir kanon ;) 30*50m och ganska hård ;)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Aha trist. Men Anna är jättebra så där kommer du få vettiga svar!
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja jag hoppas på detta! Som sagt, det viktigaste är att hon mår bra, allt annat kommer! :laugh::love:

Är bara så jävla orolig att jag ska få höra det värsta... :cry:
Men som sagt, då stämmer jag Familjen **** på så mycket att jag kommer att kunna köpa både C & B.... *mutter mutter mutter mutter*



Hur går det annars med avelsplaner i tråden? :laugh:

Och sen så är jag väldigt nyfiken på Luxus, vad händer? Rider "AW" honom själv eller är det en annan ryttare som matchar honom? Är han godkänd, några avkommor ännu? Tell us all AW?! :d
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tråkigt med din häst, hoppas de löser sig.

Luxus har en egen hemsida och finns på Facebook, om du vill hålla lite koll.

Elle's svullnad har börjat ge med sig och hon går inte på någon medicin längre. Men tycker inte att hon är 100% fräsch. Trycksåret är inte helt läkt så jag hoppas att de är därifrån obehaget kommer, eller att hon bara känner efter fortfarande.
Många hästar i stallet har gått ut på bete och Elle är lite stressad över att de börjar bli tomt i hagarna och stallet. Vill inte släppa ut henne då jag vill ha koll på benet och inte vill ha nya skador, så jag hoppas hon vänjer sig. Hon har vandrat runt och blivit svettig i 2 dagar nu stackarn.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack för infon! :)

Och du din stackare, snart får det väl vara bra för er så att ni kan komma igång! :cry::laugh::bow:

Var det du som fick sådär jättehöga poäng på henne på 3:års eller har jag blandat ihop er med någon annan?
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ja man kan ju tycka de. Hon gick aldrig 3 års eftersom våran otur började redan då. Hon hade blivit tjuvbetäckt som 2 åring och fölade på våren när hon var 3. När man ser tillbaka på vår tid tillsammans är de som ett skämt. :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Ah just det, så var det! :(
Men vilket är det svarta stoet jag tänker på då?

Men så ska du väl inte säga :(, du har ju en underbar häst och er tid kommer :love:, vi har ju inte heller hunnit med något av det vi skulle pga denna skadan och min före detta sambos velande osv! :cool::cool:

PEPPPPPPPP!! :banana:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Du tänker på maria_b med Calistra. Hon har inte skrivit sen treårstestet typ så om hon har kvar hästen eller om hon sålde vet åtminstone inte jag. :)
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Okej, då har jag inte hittat på i alla fall! ;):D

Vet att det var ett himla sus och dus om detta sto, en hel tråd (eller flera) handlade om hurvida hon skulle bums in i avelsboxen eller om hon skulle få en chans ute i sporten... Bla bla.... :p:p:p:p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Ja hade jag inte gillat hästen så mkt så hade jag sålt henne tidigare. Var och tittade på hennes storebror i helgen(samma mamma). Han är 10 år och har haft massor med skador. För ett år sen gick han MSV C och nu ett år senare var han placerad i sin första Int 1 kur. Så plötsligt kanske de händer för oss också. :angel:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Snabb sökning på TDB visar att hon tävlats flitigt och verkar mer än färdigkvalad till vad man kvalar. Massor av nollor i 1.20 iaf. Falsterbo kanske? Breeders? Championat? Jag kan inte vad som gäller för resp.
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Tack! Ja hade jag inte gillat hästen så mkt så hade jag sålt henne tidigare. Var och tittade på hennes storebror i helgen(samma mamma). Han är 10 år och har haft massor med skador. För ett år sen gick han MSV C och nu ett år senare var han placerad i sin första Int 1 kur. Så plötsligt kanske de händer för oss också. :angel:

Där ser du! Jag tror på 2013 som ett år för oss båda! :D;):D
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Hur går det annars med avelsplaner i tråden? :laugh:

Ariel åker till hingst måndagen efter midsommar, förhoppningsvis kommer hon i brunst sedan på fredagen. Hon brukar ha 21 dagar mellan brunsterna, men man vet ju aldrig. ;) Brunsten hon hade sist var ju första för säsongen. :eek:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Det har legat och grott i mig sedan vi debuterade på distansbanorna och Ariel inte tyckte att det var skoj. Jag provade sedan både dressyr, hoppning och terränghoppning, men kände ganska snabbt att det är inget jag vill tävla i. Absolut prova fler gånger och utvecklas mer i, men inte tävla.

Alltså stod jag med ett riktigt fint sto som bara skulle promenadridas, alternativt lånas ut. Eftersom jag inte kan skiljas från henne, så var utlåningsalternativet inte att räkna med. En promenadhäst som är sto kan jag lika gärna avla på, så får hon lite roligare liv än att "bara" vara mattes lyxhäst.

När beslutet väl var taget var det ganska enkelt att välja hingst. Ariel är släkt med de flesta och i dagsläget finns det fyra fjordhingstar som matchar henne bra. Så jag tog den som var närmast (:angel:), fast den står 25 mil bort. :cool:
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Sedär ja! Jag har verkligen missat massor under året??!! jag var borta härifrån! :cool:

Hoppas på en ny liten Ariel då! :bump:
Vill du ha hingst eller sto igen? :p
 
Sv: 07:ornas tråd del 10!

Jag skulle nog helst vilja ha en hingst, då blir det mentalt lättare för mig att sälja. :p Men könet spelar egentligen ingen roll, jag är mer intresserad av att det blir som jag tänkt mig rent exteriört, gångartsmässigt och temperamentsmässigt. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Dethär är värt en ny dagboks tråd tycker jag. För att idag har det hänt en väldigt stor sak som är att jag har blivit häst ägare idag...
2
Svar
30
· Visningar
2 304
Senast: Rosett
·
Hästvård Vi var ner i fredags till ridhuset och löshoppade små kryss, hästen river först ett hinder, sen hoppar hon nästa och när hon landar är...
Svar
16
· Visningar
1 191
Senast: Fibusen
·
Mat Att man ska äta mycket fibrer funkar ju om man vill bli lösare i magen, men hur gör jag för att bli hårdare? Jag skadade höger hand för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 870
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 414
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hur akut är det med verkning?
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp